Oud 18-09-2002, 16:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
De LPF maakt gebruik van de "diensten" van Rien Boiten. Deze Boiten heeft zich eerder voor de extreem rechts partij CP'86 ingezet en is nu adviseur van het LPF kamerlid Van Der Velde, die er geen bezwaar in ziet. Volgens Van Der Velde is het lang geleden dat Boiten bij de CP86 zat, maar volgens Boiten zelf was hij ook in de CP86 tijd "niet extreem-rechts".

Bronnen:
Indymedia
NovaTV
Wat vinden jullie hiervan? Zou Pim het zo gewild hebben? Het mag natuurlijk niet teveel opvallenwat je werkelijke intenties zijn...
Oud 18-09-2002, 16:37
REIE
REIE is offline
Ach ja, er staan genoeg versleten paarden in de wei om de LPF kar te trekken...

REIE
Oud 18-09-2002, 16:47
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik zie niet in wat het uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 19:37
Joostje
Joostje is offline
als de lpf hem een capabel adviseur vind moeten ze hem vooral raadplegen.
Oud 18-09-2002, 19:48
DEChengst
DEChengst is offline
Ik vraag me toch af wanneer de media partijen als Groen Links en de SP net zo fanatiek gaan screenen op ex Stalinisten en ex links extreme relschoppers, als ze nou de LPF onder de loep nemen.

-Desecrator
Oud 18-09-2002, 19:59
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik vraag me toch af wanneer de media partijen als Groen Links en de SP net zo fanatiek gaan screenen op ex Stalinisten en ex links extreme relschoppers, als ze nou de LPF onder de loep nemen.

-Desecrator
ik wou het net zeggen..
Oud 18-09-2002, 20:10
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Nee.. das heel slim, om leden van een verboden partij te vragen om je mee te helpen het land te regeren..

Heel slim
Oud 18-09-2002, 23:08
twiety
twiety is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wat vinden jullie hiervan? Zou Pim het zo gewild hebben? Het mag natuurlijk niet teveel opvallenwat je werkelijke intenties zijn...
Yep. Pim zou het zo gewild hebben. Lees maar.
(trouwens, hoezo adviseurS?)

http://www.politiek.nl/modules.php?n...rticle&sid=575

"De LPF maakt gebruik van de "diensten" van Rien Boiten. Deze Boiten heeft zich eerder voor de extreem rechts partij CP'68 ingezet en is nu adviseur van het LPF kamerlid Van Der Velde, die er geen bezwaar in ziet.

Volgens Van Der Velde is het lang geleden dat Boiten bij de CP86 zat, maar volgens Boiten zelf was hij ook in de CP86 tijd "niet extreem-rechts".

Boiten, die in NOVA werd geinterviewd, meldde dat hij ook adviseur was van Pim Fortuyn. Fortuyn zou zich door Rien Boiten hebben laten adviseren op het gebied van vreemdelingen en asielzoekers.

Er zou zijn afgesproken, dat Boiten voor 15 mei (de dag van de verkiezingen) buiten beeld zou blijven, maar daarna gewoon in de openbaarheid zou kunnen verschijnen."

Ach, ik zou me pas zorgen maken als ze gebruik zouden maken van PvdA-adviseurs.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 03:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
twiety schreef:
Yep. Pim zou het zo gewild hebben. Lees maar.
(trouwens, hoezo adviseurS?)
Alshet er 100 waren van de CP86 was het nog steeds niet erg, toch twiet?

Citaat:
Er zou zijn afgesproken, dat Boiten voor 15 mei (de dag van de verkiezingen) buiten beeld zou blijven, maar daarna gewoon in de openbaarheid zou kunnen verschijnen."
Achterkamertjespolitiek

Citaat:
Ach, ik zou me pas zorgen maken als ze gebruik zouden maken van PvdA-adviseurs.
ZZZzzzZzz PvdA is iets totaal anders dan CP86. CP86 zijn overwegend neonazi's en racisten.
Oud 19-09-2002, 09:12
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik zie niet in wat het uitmaakt.
Neuh, ik ook niet. Voor mijn part laten ze zich door Lukashenko of door Saddam Hussein adviseren, als ze denken dat dat helpt. Of door het liijk van Stalin als een orakel ofzo...
Oud 20-09-2002, 22:04
NERD
NERD is offline
Iemand enig idee waarom er in de titel van topic wordt gesproken van "adviseurs" terwijl uit de eerste post blijkt dat het om een persoon gaat?? Riekt m.i. een beetje naar stemmingmakerij. Of is er sprake van een typo??
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 22:23
NERD
NERD is offline
Nu even wat meer on-topic: ik durf er zeer veel geld om te verwedden dat er bij Groen Links of de SP ook mensen werkzaam zijn die in vroeger jaren als "extreem links" te boek stonden. Deze mensen hebben in de loop der jaren bijgeleerd en hebben nu een wat gematigder positie ingenomen. Desondanks bevinden ze zich nog altijd aan de linkerzijde van het politieke midden. Als er aan de rechterzijde van het spectrum iets soortgelijks gebeurt begint iedereen op eens moord en brand te schreeuwen...
Om de een of andere reden is de algemene opvatting nog altijd "links is goed en rechts is fout" terwijl de waarheid (voor zover die er is) volgens mij altijd veel genuanceerder ligt.

Voor de duidelijkheid: ik heb geen extreem rechtse idealen en ben ook geen aanhanger van de LPF. Als voorstander van het "veilige midden" (he, wat saaaaai ) ben ik niet gecharmeerd van mensen die een van de twee uitersten van het politieke spectrum aanhangen, of dat nu rechts of links is.

Samenvattend: ik vind het prima dat er kritisch wordt gekeken naar de taak van deze adviseur (zie geen maar dan ook totaal geen reden om dit tussen aanhalingstekens te zetten, lijkt me weer een idiote vorm van stemmingmakerij en verdachtmaking) maar het bevreemd me wel dat dit alleen bij rechtse partijen gebeurt.

(Doet me trouwens ook denken aan de Duitse minister van BuZa, dhr. Fischer, die ondanks zijn banden met de RAF in de jaren '70 niet af hoefde te treden en volgens mij zelfs aan populariteit wist te winnen. Ben benieuwd hoe het met hem afgelopen zou zijn als hij extreem rechtse banden gehad had.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten