![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(trouwens, hoezo adviseurS?) http://www.politiek.nl/modules.php?n...rticle&sid=575 "De LPF maakt gebruik van de "diensten" van Rien Boiten. Deze Boiten heeft zich eerder voor de extreem rechts partij CP'68 ingezet en is nu adviseur van het LPF kamerlid Van Der Velde, die er geen bezwaar in ziet. Volgens Van Der Velde is het lang geleden dat Boiten bij de CP86 zat, maar volgens Boiten zelf was hij ook in de CP86 tijd "niet extreem-rechts". Boiten, die in NOVA werd geinterviewd, meldde dat hij ook adviseur was van Pim Fortuyn. Fortuyn zou zich door Rien Boiten hebben laten adviseren op het gebied van vreemdelingen en asielzoekers. Er zou zijn afgesproken, dat Boiten voor 15 mei (de dag van de verkiezingen) buiten beeld zou blijven, maar daarna gewoon in de openbaarheid zou kunnen verschijnen." Ach, ik zou me pas zorgen maken als ze gebruik zouden maken van PvdA-adviseurs. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
||
Citaat:
|
Nu even wat meer on-topic: ik durf er zeer veel geld om te verwedden dat er bij Groen Links of de SP ook mensen werkzaam zijn die in vroeger jaren als "extreem links" te boek stonden. Deze mensen hebben in de loop der jaren bijgeleerd en hebben nu een wat gematigder positie ingenomen. Desondanks bevinden ze zich nog altijd aan de linkerzijde van het politieke midden. Als er aan de rechterzijde van het spectrum iets soortgelijks gebeurt begint iedereen op eens moord en brand te schreeuwen...
Om de een of andere reden is de algemene opvatting nog altijd "links is goed en rechts is fout" terwijl de waarheid (voor zover die er is) volgens mij altijd veel genuanceerder ligt. Voor de duidelijkheid: ik heb geen extreem rechtse idealen en ben ook geen aanhanger van de LPF. Als voorstander van het "veilige midden" (he, wat saaaaai ![]() Samenvattend: ik vind het prima dat er kritisch wordt gekeken naar de taak van deze adviseur (zie geen maar dan ook totaal geen reden om dit tussen aanhalingstekens te zetten, lijkt me weer een idiote vorm van stemmingmakerij en verdachtmaking) maar het bevreemd me wel dat dit alleen bij rechtse partijen gebeurt. (Doet me trouwens ook denken aan de Duitse minister van BuZa, dhr. Fischer, die ondanks zijn banden met de RAF in de jaren '70 niet af hoefde te treden en volgens mij zelfs aan populariteit wist te winnen. Ben benieuwd hoe het met hem afgelopen zou zijn als hij extreem rechtse banden gehad had.) |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|