Oud 01-10-2002, 18:45
steentje
steentje is offline
ik heb dus een probleem. Ik heb al meer dan een jaar hele lieve vriend en ben erg gelukkig met hem. Maar de verliefdheid is sterk aan het verminderen.

Nu heb ik ook een beste vriend al enkele jaren maar heb nooit iets voor hem gevoeld, en hij wel voor mij. Nu heeft hij ook een vriendin en heb ik het gevoel dat ik jaloers ben.
Nu ben ik dus bang dat ik mn beste vriend meer dan alleen leuk vind.

Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2002, 18:49
Verwijderd
Niets, tenzij je Jerry Springer achtige taferelen wilt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 18:57
the 6th gate
the 6th gate is offline
enige wat je kan doen, is zorgen dat je eventueel op tijd actie onderneemt t.o.v. je vriend.....anders heb je hem er alleen maar langer mee.

Probeer eerst je gevoelens eens op een rijtje te krijgen
Oud 01-10-2002, 19:04
steentje
steentje is offline
met die gevoelens ben ik dus al een tijdje bezig en ik kom er gewoon nie uit!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 19:10
Verwijderd
Citaat:
steentje schreef:
met die gevoelens ben ik dus al een tijdje bezig en ik kom er gewoon nie uit!
Zie je niet dat je een haast onmogelijke vraag stelt?

Ik heb al meer dan een jaar hele lieve vriend en ben erg gelukkig met hem. Maar de verliefdheid is sterk aan het verminderen.

Wat wil je nu precies? Je bent erg gelukkig, maar niet verliefd?

Nu heb ik ook een beste vriend al enkele jaren maar heb nooit iets voor hem gevoeld, en hij wel voor mij. Nu heeft hij ook een vriendin en heb ik het gevoel dat ik jaloers ben.
Nu ben ik dus bang dat ik mn beste vriend meer dan alleen leuk vind.

Lijkt me erg lullig om hier actie te ondernemen. Toen hij jou leuk vond, liet jij hem niet toe en nét nu hij een vriendin heeft, kom jij op het idee dat je misschien iets voor hem voelt?

Ik zou het persoonlijk erg lullig vinden en je sowieso niet willen dan, dus kun je net zo goed niks doen.

Maar goed, misschien oordeel ik ook te snel, ik ken de situatie niet.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 19:19
Verwijderd
Aanhouden met je vriend, ondertussen tegen je beste vriend vertellen wat je voor hem voelt. Dan je huidige vriend dumpen omdat je je schuldig voelt dat je hem besodemietert ondertussen door al een voorloopje te nemen op je toekomstige ex-vriend. Zo gaat t veel mijns inziens. Eerst zekerheid en dan wisselen van de wacht.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 09:59
PardonMe
PardonMe is offline
Ik heb het met ******** eens....

Ik zou niks ondernemen, je kunt daar alleen maar dingen mee kapot maken!
Jij zegt dat je gelukkig bent met je vriend al meer dan een jaar, en nu heb je het idee dat die verliefdheid minder wordt..
==> weet je ook zeker dat dat zo is?? Je bent toch niet "maar een beetje verliefd" op je vriend, je bent verliefd, of je bent het niet.. En zou je ook echt dat jaar dat jullie samen gedeeld hebben zomaar overboord willen gooien??

Je denkt nu dat je meer voelt voor die beste vriend, die nu zelf een nieuwe vriendin heeft, en jij vraagt je af wat je moet doen..? Niks natuurlijk!!!
Iig zou ik dit niet tegen hem vertellen want daar kun je eigenlijk alleen maar dingen mee kapot maken.. En wat verwacht je als je tegen je vriend zegt dat je niet meer op hem verliefd bent, maar op je beste vriend, en wat verwacht je als je dat tegen je beste vriend vertelt?? Denk je werkelijk dat het je iets zal opleveren? Ik denk niet dat hij zijn nieuwe vriendin zomaar aan de kant zal zetten, en misschien voelt hij niet hetzelfde meer voor jou.. Hij heeft niet voor niets een nieuwe vriendin..

Kortom je hebt er niks aan, dus ik zou er nog eens goed over nadenken, hoe je je werkelijk voelt tegenover je vriend, of je echt niet meer verliefd bent. En ook wat je voelt voor je beste vriend, denk je werkelijk dat je verliefd op hem bent of is het angst dat hij nu minder tijd voor je zal hebben omdat hij een vriendin heeft, of dat dat meisje jou plek een beetje zal innemen...?
Oud 02-10-2002, 11:12
Sitia
Sitia is offline
Doe beste vriend doet er nu even niet toe..
Het eerste waar je nu naar moet kijken is hoe jij je tegenover je vriend voelt. Ben je verliefd op hem? Als ik deze gevoelens van je hoor ben ik dr ook aan het twijfelen.
Ik heb hetzelfde meegemaakt alleen die 'nieuwe jongen' was niet mijn beste vriend en ik heb door die twijfelgevoelens het toch uitgemaakt. Dat luchtte bij mij al op. Ik vind het heel achterbaks om je vriend maar te houden totdat je zeker weet dat je beste vriend je wilt. (niet dat je dit zegt, maar tis mijn mening)
Als het uit is kijk je gewoon verder. Misschien is je beste vriend toch niet helemaal wat je verwacht had of kom je een andere leuke jongen tegen. Ik ben nu nog steeds bezig met die ander en het gaat nu opzich kei leuk en ik ben blij dat ik dit gedaan heb.
Ga vooral op je eigen gevoel af..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:13
miro
miro is offline
Je kan ook jaloers zijn omdat je beste vriend niet meer alle aandacht heeft voor jou. Ik vind t moeilijk te geloven dat je nooit gevoelens voor hem hebt gehad en nu ineens, nu hij gelukkig is met een vriendin, wel.

Wat je eigen vriend betreft. Als je gelukkig met hem bent, neem ik aan dat je hem niet zomaar kwijt wil. Zorg voor een flinke oppepper of zie elkaar minder vaak, probeer er wat op te vinden. Na een jaar, en dan ook nog gelukkig, dat gooi je echt niet zomaar weg.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:17
steentje
steentje is offline
tnx allemaal. Ik ben er nu een beetje uit want heb flink lopen nadenken. Ik denk dat ik inderdaad jaloers ben dat hij nu ook tijd aan een ander meisje besteed en dus minder aan mij.

En wat mijn vriend betreft, ik hou echt heel erg veel van hem en ik zou hem voor geen goud kwijt willen.

Groetjes, Steentje
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 21:17
Roos
Roos is offline
Wat mooi toch, dat dit forum mensen echt helpt
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten