Oud 15-09-2002, 16:34
sean paul
sean paul is offline
een vriend van me zit een betje met een probleem,
hij heeft en vriendin ongeveer twee jaar lang, en ze houden (denk ik) best wel van elkaar.
laatst kwamen ze erachter dat haar overleden vader een neef is van zijn moeder. faya dus!!!!
nu weet hij niet wat hij moet doen, uit maken of niet?
ik zei van wel!,sean
Oud 15-09-2002, 16:36
Verwijderd
Hoe kan het dat ze daar zo laat achter zijn gekomen dan
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 16:36
Severus
Severus is offline
Niet uitmaken! Achterneven en achternichten mogen met elkaar trouwen van de wet, maar moeten daar dan wel toestemming voor vragen aan de plaatselijke bisschop.

Dus, als ze al mogen trouwen, mogen ze heel zeker een relatie hebben. Waarom niet? Ik heb er niets op tegen.

RIpper
Oud 15-09-2002, 16:41
sean paul
sean paul is offline
ze waren toevallig over familie aan het praten , zo kwam ze erachter. die vader van die jongen wil het niet echt.
kunne er geen zieke kinderen uit voorkomen dan??
sean
Oud 15-09-2002, 16:49
Dminor
Dminor is offline
Gewoon doen, natuurlijk! Ook al trouw je per ongeluk met je zus, liefde gaat voor! Het is alleen het gevoel wat er achter zit van incest enzo. Het zit allemaal tussen de oren.
Oud 15-09-2002, 17:02
PardonMe
PardonMe is offline
waarom uitmaken?
Het is een achter nicht van hem, ze zijn niet directe familie toch?? Dus ik kan me niet voorstellen dat er problemen van zouden komen..
En zeker als ze veel van elkaar houden..

Misschien dat ze eens ergens navraag kunnen doen, hoe het precies zit, maar volgens mij kan je toch gewoon trouwen met een achternicht..
Ik zou ze dus zeker niet adviseren om uit elkaar te gaan!!!
Oud 15-09-2002, 17:05
sean paul
sean paul is offline
dat is eigenljk ook het beste ja,
maar wat als familie gaat tegenwerken.
die zitten altijd met het idee dat het niet goed is en dat het vies is.
vindt het echt jammer voor ze,
sean
Oud 15-09-2002, 17:17
Verwijderd
Helemaal niks doen, natuurlijk!! Achternicht is ver genoeg weg, krijg je geen genetische problemen mee en het is ook niet bij de wet verboden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef:
Niet uitmaken! Achterneven en achternichten mogen met elkaar trouwen van de wet, maar moeten daar dan wel toestemming voor vragen aan de plaatselijke bisschop.

Dus, als ze al mogen trouwen, mogen ze heel zeker een relatie hebben. Waarom niet? Ik heb er niets op tegen.

RIpper
Bisschop?! Sinds wanneer heeft een bisschop er iets mee te maken?! Als je katholiek bent misschien...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 17:24
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
In Nederland mogen neven en nichten ook met elkaar trouwen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 17:53
Just Johan
Just Johan is offline
van mij hoeven ze niet uit mekaar; als ze samen maar geen kinderen gaan maken; adopteren is een alternatief.

- edit -
ik weet eigenlijk niet hoe de kansen liggen op afwijkingen. ik weet wel dat ze samen 14 overgrootouders hebben waar twee nietfamilieleden er 16 hebben; daaruit putten ze 46 chromosomen waarbij de gevaarlijke 2 overgrootouders dubbel tellen; m'n kansrekening laat me even in de steek sorry; misschien kom ik hier nog op terug als ik zin heb.

Laatst gewijzigd op 15-09-2002 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 18:04
Severus
Severus is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Bisschop?! Sinds wanneer heeft een bisschop er iets mee te maken?! Als je katholiek bent misschien...
Ja, als je katholiek bent, denk ik. Ik weet ook niet waarom de bisschop er wat mee te maken heeft, maar dat heb ik recentelijk nog ergens gelezen, dat je daarvoor toestemming moet vragen bij de bisschop. Maar ja.

Achterneef en achternicht mag in ieder geval van de wet, anders kijk je het Wetboek van Strafrecht er maar eens op na (het Wetboek is ook on-line op Internet, zoek dus maar). Het is wettig en er is geen reden om de relatie uit te maken. Het zou dom zijn om het uit te maken om je eigen familie gunstig te stemmen. Daarbij verraad je jezelf, en sta je anderen toe dat ze over jouw leven (mee)beslissen. Niet doen!

Trouwens, genetisch gezien is het ook geen probleem; je krijgt er geen zieke kinderen van.

Verder ben ik het dus eens met Dminor, Morgan en PardonMe.

Alleen JustJohan, wat jij zei vind ik wel belachelijk -> wel trouwen maar onder voorwaarde dat je met elkaar geen biologische kinderen krijgt. Nogal kortzichtig vind ik dat.

Ripper
Oud 15-09-2002, 18:08
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Alleen JustJohan, wat jij zei vind ik wel belachelijk -> wel trouwen maar onder voorwaarde dat je met elkaar geen biologische kinderen krijgt. Nogal kortzichtig vind ik dat.

Ripper
kortzichtig vind ik het niet; misschien schat ik de kansen verkeerd in; ik probeer het wel even op m'n computer te simuleren! of heb jij dat al lang gedaan?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 18:14
Severus
Severus is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

kortzichtig vind ik het niet; misschien schat ik de kansen verkeerd in; ik probeer het wel even op m'n computer te simuleren! of heb jij dat al lang gedaan?
Nee, maar ik vind dat als je met elkaar mag trouwen, je dan ook zeker vrij bent om biologische kinderen te krijgen. Als het genetisch heel erg slecht zou zijn voor de kinderen van zo'n achterneef/achternicht-echtpaar, dan zouden die mensen ook niet mogen trouwen. Maar het mag wel, dus biologische kinderen is geen probleem.

Ripper
Oud 15-09-2002, 18:19
Soulflame
Soulflame is offline
Ik ben het met de meerderheid eens;
Als het mag (ik ken de wetten niet, maar gezien de replys zal het dus mogen), zie ik geen problemen.
Ik bedoel, je wordt verliefd op een persoon, niet op iemands stamboom ofzo.
Kans op zieke kinderen zal wel niet zijn (maar ik zou het toch nog voor de zekerheid even ergens navragen als ik hen was)
Oud 15-09-2002, 18:20
Severus
Severus is offline
O ja, er schiet me nog wat te binnen.

Trouwen met je achterneef/achternicht was vroeger heel erg gebruikelijk, het diende om de stamboom zogenaamd ''zuiver" te houden. Dat was zeker het geval bij de adel. Kijk bijvoorbeeld maar naar het Britse koningshuis.

En als je héél erg ver terug gaat, dan zijn er zelfs gevallen geweest van broers en zussen die met elkaar getrouwd waren (niet bij de adel, maar bij het gewone volk), maar dergelijke gevallen keur ik af. Broer en zus is me teveel verwant en het is ook genetisch gezien niet goed voor de kinderen. Het doet me aan incest denken.

Maar goed, heel vroeger werden zulke huwelijken heel normaal gevonden maar zijn ze langzamerhand uit de mode geraakt, wat vooral komt door de invloed van de kerk, die zulke huwelijken afkeurde.

In ieder geval mag achterneef/achternicht van de wet, en als het mag, waarom zou je je laten tegenhouden?

Ripper
Oud 15-09-2002, 18:43
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Ripper schreef:

Nee, maar ik vind dat als je met elkaar mag trouwen, je dan ook zeker vrij bent om biologische kinderen te krijgen. Als het genetisch heel erg slecht zou zijn voor de kinderen van zo'n achterneef/achternicht-echtpaar, dan zouden die mensen ook niet mogen trouwen. Maar het mag wel, dus biologische kinderen is geen probleem.

Ripper
al wil je met je broer trouwen of met je vader, dat maakt mij niet uit; alleen vind ik dat je best rekening mag houden met het geluk van je nageslacht en niet alleen met dat van jezelf!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 18:48
sean paul
sean paul is offline
sjoo, zoveel replays had ik niet verwacht, thnx he mensen ,
wat me opviel is dat in sommige culturen zelf neef en nicht met elkaar trouwen en niets ergs gebeurd.
maar als vrienden en vrindinnen erover horen, denk ik wel dat een paar het niet zo goed gaan vinden. ik steun hun nu in ieder geval wel ,
sean
Oud 15-09-2002, 19:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
waarom heb jij geadviseert om t uit te maken... want dat is nergens voor nodig, en nu gaat ie vast meer twijfelen omdat een goede vriend zo'n raad geeft... ze hebben 2 jaar!! das gewoon zonde. als ze van elkaar houden?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 21:52
marlies
marlies is offline
Citaat:
sean paul schreef:
ze waren toevallig over familie aan het praten , zo kwam ze erachter. die vader van die jongen wil het niet echt.
kunne er geen zieke kinderen uit voorkomen dan??
sean
achternicht is al ver genoeg hoor! Je mag ook met elkaar trouwen als je gewoon neef en nicht bent.
Oud 16-09-2002, 02:02
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Trouwen met je achterneef/achternicht was vroeger heel erg gebruikelijk, het diende om de stamboom zogenaamd ''zuiver" te houden.
Ja vroeger..... vroeger was kindermisbruik ook legaal, daar werden de kinderen sterk van en sneller volwassen, moeje nu ook niet mee aankomen. Dus ik vind het aanhalen van een ongeschreven regel uit het verleden niet echt plausibel in deze situatie.
Oud 16-09-2002, 02:57
Verwijderd
wat een onzin.. ACHTER. dus niet een zus of broer of neef en nicht maar achter
ik zou een twee jaar lange relatie daar niet voor opgeven.
en de kans op birthdefects is net zo groot als 'normaal' bij achterneefjes en nichtjes. Kijk maar na.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 06:58
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
sean paul schreef:
dat is eigenljk ook het beste ja,
maar wat als familie gaat tegenwerken.
die zitten altijd met het idee dat het niet goed is en dat het vies is.
vindt het echt jammer voor ze,
sean
Als ze al zo lang bij elkaar zijn waarom er dan nu een probleem vanmaken?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 07:33
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef:
waarom uitmaken?
Het is een achter nicht van hem, ze zijn niet directe familie toch?? Dus ik kan me niet voorstellen dat er problemen van zouden komen..
En zeker als ze veel van elkaar houden..

Misschien dat ze eens ergens navraag kunnen doen, hoe het precies zit, maar volgens mij kan je toch gewoon trouwen met een achternicht..
Ik zou ze dus zeker niet adviseren om uit elkaar te gaan!!!
Mijn vriend z'n opa en oma zijn neef en nicht, en al die kinderen zijn normaal, maak je daar maar niet druk om! Zelfs neven en nichten mogen met elkaar trouwen, dus achternichten en neven zeker!

Don't worry, bee happy.... BZZZZZ....
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 10:16
Just Johan
Just Johan is offline
zoals jullie waarschijnlijk al wel weten heeft de mens 23 paren van 2 chromosomen waarvan er eentje van iedere ouder komt. Het gevaar bij kinderen maken met naaste verwanten is dat er een paar ontstaat waarbij het chromosoom van de beide ouders identiek is; er zitten namelijk vaak fouten in zo'n chromosoom die niet echt uitmaken als die stukjes DNA op het andere chromosoom wel goed zijn; maar wanneer een paar dus uit twee identieke chromosomen bestaat bevatten die allebei dezelfde fouten en dekken ze elkaar niet af.

okay ik nu heb er m'n computer eens op losgelaten en die kwam met de volgende getallen (alles na 10000 keer simuleren):

Een kruising tussen broer en zus:
* in 99.8% van de gevallen komen er identieke paren voor.
* gemiddeld over alle tests is 25,0% van de paren identiek

Een kruising tussen neef en nicht:
* in 77% van de gevallen komen er identieke paren voor
* gemiddeld over alle tests is 6.25% van de paren identiek

Een kruising tussen achterneef en achternicht (waarbij de ouders neef en nicht zijn):
* in 28% van de gevallen komen er identieke paren voor
* gemiddeld over alle tests is 1.56% van de paren identiek

Veel plezier ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2002, 14:25
Tactic
Tactic is offline
Boeiend... het is ACHTER familie.

Geez, geen probleem toch?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 17:23
sean paul
sean paul is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
zoals jullie waarschijnlijk al wel weten heeft de mens 23 paren van 2 chromosomen waarvan er eentje van iedere ouder komt. Het gevaar bij kinderen maken met naaste verwanten is dat er een paar ontstaat waarbij het chromosoom van de beide ouders identiek is; er zitten namelijk vaak fouten in zo'n chromosoom die niet echt uitmaken als die stukjes DNA op het andere chromosoom wel goed zijn; maar wanneer een paar dus uit twee identieke chromosomen bestaat bevatten die allebei dezelfde fouten en dekken ze elkaar niet af.

okay ik nu heb er m'n computer eens op losgelaten en die kwam met de volgende getallen (alles na 10000 keer simuleren):

Een kruising tussen broer en zus:
* in 99.8% van de gevallen komen er identieke paren voor.
* gemiddeld over alle tests is 25,0% van de paren identiek

Een kruising tussen neef en nicht:
* in 77% van de gevallen komen er identieke paren voor
* gemiddeld over alle tests is 6.25% van de paren identiek

Een kruising tussen achterneef en achternicht (waarbij de ouders neef en nicht zijn):

Veel plezier ermee
niet om vervelend te zijn maar wat betekent dat dan eigenlijk. "in 28% van de gevallen , en dan gemiddeld over alle test??,
tnx
sean
Oud 16-09-2002, 18:49
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
sean paul schreef:

niet om vervelend te zijn maar wat betekent dat dan eigenlijk. "in 28% van de gevallen , en dan gemiddeld over alle test??,
tnx
sean
hoi

ik heb voor ieder van die drie familiebanden 10000 keer een familie laten ontstaan met steeds als eindresultaat het kind waarvan het ons om ging. het maken van 1 zo'n familie met als resultaat 1 kind noemde ik "een test".

die getallen van mij zeggen niet precies hoe erg het is om met je familie kinderen voort te brengen (daar moet je ookn nog voor weten wat het gevaar per identiek chromosoom is en dat weten we niet); maar wel kun je hier voorzichtig uit opmaken hoe de verhouding tussen de gevaren is:

"broer en zus" is 4 X zo gevaarlijk als "neef en nicht"
"neef en nicht" is 4 X zo gevaarlijk als "achterneef en achternicht (met ouders neef en nicht)"
"broer en zus" is 16 X zo gevaarlijk als "achterneef en achternicht (met ouders neef en nicht)"

dus als een kruising tussen broer en zus "ONTZETTEND STOM" is, dan is een kruising tussen die achterfamilie "ONTZETTEND STOM GEDEELD DOOR 16"

om op je vraag terug te komen:

die 28% zegt dat je in 100%-28%=72% nergens last van hebt; en in 28% van de gevallen wel. over 100% van die baby's is de gemiddelde hoeveelheid identiek DNA gelijk aan 1.56%; dat is zoals gezegd 1/16e van dat bij een kruising tussen broer en zus; maar over die 28% die echt ergens last van heeft is dat 5.6% wat ongeveer overeen komt met 1/5e van dat bij "broer en zus"

ik hoop dat het zo wat duidelijker is?

als iemand nog meer vage familiebanden wil uittesten dan moet ie dat maar even laten weten
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 18:54
Severus
Severus is offline
Met wat voor programma op jouw computer reken jij dat allemaal uit, Just Johan?

Ripper
Oud 16-09-2002, 18:59
sean paul
sean paul is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

hoi

ik heb voor ieder van die drie familiebanden 10000 keer een familie laten ontstaan met steeds als eindresultaat het kind waarvan het ons om ging. het maken van 1 zo'n familie met als resultaat 1 kind noemde ik "een test".

die getallen van mij zeggen niet precies hoe erg het is om met je familie kinderen voort te brengen (daar moet je ookn nog voor weten wat het gevaar per identiek chromosoom is en dat weten we niet); maar wel kun je hier voorzichtig uit opmaken hoe de verhouding tussen de gevaren is:

"broer en zus" is 4 X zo gevaarlijk als "neef en nicht"
"neef en nicht" is 4 X zo gevaarlijk als "achterneef en achternicht (met ouders neef en nicht)"
"broer en zus" is 16 X zo gevaarlijk als "achterneef en achternicht (met ouders neef en nicht)"

dus als een kruising tussen broer en zus "ONTZETTEND STOM" is, dan is een kruising tussen die achterfamilie "ONTZETTEND STOM GEDEELD DOOR 16"

om op je vraag terug te komen:

die 28% zegt dat je in 100%-28%=72% nergens last van hebt; en in 28% van de gevallen wel. over 100% van die baby's is de gemiddelde hoeveelheid identiek DNA gelijk aan 1.56%; dat is zoals gezegd 1/16e van dat bij een kruising tussen broer en zus; maar over die 28% die echt ergens last van heeft is dat 5.6% wat ongeveer overeen komt met 1/5e van dat bij "broer en zus"

ik hoop dat het zo wat duidelijker is?

als iemand nog meer vage familiebanden wil uittesten dan moet ie dat maar even laten weten

Dammmzz kill, je weet wel veel he. hoe heet die programma die je gebruikt dan?
thnx

sean
Oud 16-09-2002, 19:00
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Met wat voor programma op jouw computer reken jij dat allemaal uit, Just Johan?

Ripper
"inteelt-planner 2002"

neehoor, ik heb er zelf effe een programmaatje voor geschreven
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:06
sean paul
sean paul is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

"inteelt-planner 2002"

neehoor, ik heb er zelf effe een programmaatje voor geschreven
dammzz, zou ik die programma een keer van ej kunen lenen
thnx
sean
Oud 16-09-2002, 22:33
marlies
marlies is offline
Ik ken een familie waarvan de ouders neef en nicht zijn en die hebben 4 prachtige gezonde kinderen en niemand die er raar over doet..
Oud 17-09-2002, 16:36
McMotion
McMotion is offline
tjongejonge wat een achterlijke vraag zeg ik zou het nog eerder uitmaken als blijkt dat mijn tandarts naar dezelfde klaverjasvereniging gaat als haar tandarts
Oud 17-09-2002, 16:36
McMotion
McMotion is offline
ahnee achterlijke vragen bestaan niet.. alleen achterlijke antwoorden.. nou bij deze dan
Oud 17-09-2002, 18:29
gizmo
gizmo is offline
Ik zou het toch echt niet uitmaken he! no way dude!
Achterfamilie... ben je toch verder niet echt verbondne.. meen ik ken al mijn achterfamilie niet eens us!

kan me voorstellen dat je er even van slikt.. maar nee. .niet uitmaken hoor!!
Oud 17-09-2002, 22:07
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline

Haha, in mijn cultuur komt en kwam dit dus heel vaak voor.

Uitmaken? NIET DOEN DUS!
Want er is echt niks mis mee hoor.
Ik ken ook volle neven en nichten die met elkaar zijn getrouwd en mooie gezonde kindjes hebben.

Mijn advies: NIET DOEN!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 06:27
dreamster1987
dreamster1987 is offline
het maakt niks uit met wie je trouwd.
al is het je oma (bijwijze van spreken)
het is nie illegaal.
alleen de familie zou een beetje tegen stribbelen maar liefde overwind toch alles?
als het sterk genoeg is.
is het nie sterk genoeg dan moet je nie trouwen want dan is ze nie de waaren.
maar als ze echt van elkaar houden gaan ze het ech niet uit maken alleen voor hun familie.
kijk maar naar romeo en julliët.
(ik weet het raar onzinnig stukje maar ik vertel alleen de waarheid)
Oud 18-09-2002, 06:31
dreamster1987
dreamster1987 is offline
oow ja johan?

fieze fil fil fil filosofoog
ik kom gewoon nie uit mijn woorden
Oud 19-09-2002, 15:17
sean paul
sean paul is offline
Oud 19-09-2002, 16:12
Verwijderd
Citaat:
dreamster1987 schreef:
het maakt niks uit met wie je trouwd.
al is het je oma (bijwijze van spreken)
het is nie illegaal.
alleen de familie zou een beetje tegen stribbelen maar liefde overwind toch alles?
als het sterk genoeg is.
is het nie sterk genoeg dan moet je nie trouwen want dan is ze nie de waaren.
maar als ze echt van elkaar houden gaan ze het ech niet uit maken alleen voor hun familie.
kijk maar naar romeo en julliët.
(ik weet het raar onzinnig stukje maar ik vertel alleen de waarheid)
....

Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 18:29
sean paul
sean paul is offline
Citaat:
Morgan schreef:
....

gelijk heeft ie toch?
Oud 19-09-2002, 18:32
Roos
Roos is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Ik ken ook volle neven en nichten die met elkaar zijn getrouwd en mooie gezonde kindjes hebben.

Ja, dat zegt natuurlijk helemaal niets, behalve dat de kans op gezonde kinderen groter is dan 0.
Oud 19-09-2002, 18:43
sean paul
sean paul is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ja, dat zegt natuurlijk helemaal niets, behalve dat de kans op gezonde kinderen groter is dan 0.
dat klopt, maar overdreven hoog is het ook alweer niet.toch.
ik ken ook veel van die soort situaties en daar zijn er geen problemen uit gekomen.
Oud 19-09-2002, 21:22
Verwijderd
Citaat:
sean paul schreef:
gelijk heeft ie toch?
Tis gewoon een zeeeeer vaag verhaal. Romeo en Julia zijn fictie...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 21:24
sean paul
sean paul is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Tis gewoon een zeeeeer vaag verhaal. Romeo en Julia zijn fictie...

ja, daar heb je wel gelijk in dat geeft hij zelf ook aan ,
me
Oud 21-09-2002, 22:48
Yora
Hmmz Hun liefde voor elkaar gaat inderdaad toch voor. De familie daar hoeven ze zich niks van aantrekken het gaat om hun leven Soms zijn mensen teveel bezig met wat anderen denken dan wat hun echt gelukkig maakt .

Best wel ingewikkeld liefde zeg pfft
Maja wij mensen maken dan soms ook de dingen moeilijker voor onzelf dan het is /hoeft te zijn.
Maargoed ik wens ze het beste toe
ltrs
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 20:21
tupac_4evah
tupac_4evah is offline
als ze van elkaar houden moeten ze gewoon bij elkaar blijven en kunnen ze ook kinderen nemen. in arabische landen trouwen nicht en neef met elkaar en daar heb je het minste kans op gehandicapte kinderen..het worden vaak juist hele mooie kinderen..ik ken een stel die zijn oom en nichtje maar ze hebben zulkse mooie kinderen duzzzzz
Oud 28-09-2002, 21:04
michieldewit
michieldewit is offline
Kennissen van mij hokken nu al een tijd samen (volgens mij zijn ze zelfs getrouwd), terwijl ze elkaars directe nicht en neef zijn. Ze willen geen kinderen, dus daarmee is het probleem wel zo'n beetje opgelost. Vind dat verder ook niet zo'n probleem. Je kunt maar net verliefd worden...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 19:46
Verwijderd
Mijn achternicht is ook wel een lekkerding, en hell why not. Om maar even aan te geven, t ras, de afkomst enz maakt me allemaal niks uit. Me broer is getrouwd ook met familie, maar weet niet in hoe verre ze van ons afstaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten