Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
van mij hoeven ze niet uit mekaar; als ze samen maar geen kinderen gaan maken; adopteren is een alternatief.
- edit - ik weet eigenlijk niet hoe de kansen liggen op afwijkingen. ik weet wel dat ze samen 14 overgrootouders hebben waar twee nietfamilieleden er 16 hebben; daaruit putten ze 46 chromosomen waarbij de gevaarlijke 2 overgrootouders dubbel tellen; m'n kansrekening laat me even in de steek sorry; misschien kom ik hier nog op terug als ik zin heb. Laatst gewijzigd op 15-09-2002 om 18:05. |
![]() |
||
Citaat:
Achterneef en achternicht mag in ieder geval van de wet, anders kijk je het Wetboek van Strafrecht er maar eens op na (het Wetboek is ook on-line op Internet, zoek dus maar). Het is wettig en er is geen reden om de relatie uit te maken. Het zou dom zijn om het uit te maken om je eigen familie gunstig te stemmen. Daarbij verraad je jezelf, en sta je anderen toe dat ze over jouw leven (mee)beslissen. Niet doen! Trouwens, genetisch gezien is het ook geen probleem; je krijgt er geen zieke kinderen van. Verder ben ik het dus eens met Dminor, Morgan en PardonMe. Alleen JustJohan, wat jij zei vind ik wel belachelijk -> wel trouwen maar onder voorwaarde dat je met elkaar geen biologische kinderen krijgt. Nogal kortzichtig vind ik dat. Ripper
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ripper
|
Ik ben het met de meerderheid eens;
Als het mag (ik ken de wetten niet, maar gezien de replys zal het dus mogen), zie ik geen problemen. Ik bedoel, je wordt verliefd op een persoon, niet op iemands stamboom ofzo. Kans op zieke kinderen zal wel niet zijn (maar ik zou het toch nog voor de zekerheid even ergens navragen als ik hen was)
|
O ja, er schiet me nog wat te binnen.
Trouwen met je achterneef/achternicht was vroeger heel erg gebruikelijk, het diende om de stamboom zogenaamd ''zuiver" te houden. Dat was zeker het geval bij de adel. Kijk bijvoorbeeld maar naar het Britse koningshuis. En als je héél erg ver terug gaat, dan zijn er zelfs gevallen geweest van broers en zussen die met elkaar getrouwd waren (niet bij de adel, maar bij het gewone volk), maar dergelijke gevallen keur ik af. Broer en zus is me teveel verwant en het is ook genetisch gezien niet goed voor de kinderen. Het doet me aan incest denken. Maar goed, heel vroeger werden zulke huwelijken heel normaal gevonden maar zijn ze langzamerhand uit de mode geraakt, wat vooral komt door de invloed van de kerk, die zulke huwelijken afkeurde. In ieder geval mag achterneef/achternicht van de wet, en als het mag, waarom zou je je laten tegenhouden? Ripper
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
sjoo, zoveel replays had ik niet verwacht, thnx he mensen
![]() wat me opviel is dat in sommige culturen zelf neef en nicht met elkaar trouwen en niets ergs gebeurd. maar als vrienden en vrindinnen erover horen, denk ik wel dat een paar het niet zo goed gaan vinden. ik steun hun nu in ieder geval wel ![]() sean
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Don't worry, bee happy.... BZZZZZ.... |
![]() |
|
![]() |
zoals jullie waarschijnlijk al wel weten heeft de mens 23 paren van 2 chromosomen waarvan er eentje van iedere ouder komt. Het gevaar bij kinderen maken met naaste verwanten is dat er een paar ontstaat waarbij het chromosoom van de beide ouders identiek is; er zitten namelijk vaak fouten in zo'n chromosoom die niet echt uitmaken als die stukjes DNA op het andere chromosoom wel goed zijn; maar wanneer een paar dus uit twee identieke chromosomen bestaat bevatten die allebei dezelfde fouten en dekken ze elkaar niet af.
okay ik nu heb er m'n computer eens op losgelaten ![]() Een kruising tussen broer en zus: * in 99.8% van de gevallen komen er identieke paren voor. * gemiddeld over alle tests is 25,0% van de paren identiek Een kruising tussen neef en nicht: * in 77% van de gevallen komen er identieke paren voor * gemiddeld over alle tests is 6.25% van de paren identiek Een kruising tussen achterneef en achternicht (waarbij de ouders neef en nicht zijn): * in 28% van de gevallen komen er identieke paren voor * gemiddeld over alle tests is 1.56% van de paren identiek Veel plezier ermee ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() tnx sean
||
![]() |
Citaat:
![]() ik heb voor ieder van die drie familiebanden 10000 keer een familie laten ontstaan met steeds als eindresultaat het kind waarvan het ons om ging. het maken van 1 zo'n familie met als resultaat 1 kind noemde ik "een test". die getallen van mij zeggen niet precies hoe erg het is om met je familie kinderen voort te brengen (daar moet je ookn nog voor weten wat het gevaar per identiek chromosoom is en dat weten we niet); maar wel kun je hier voorzichtig uit opmaken hoe de verhouding tussen de gevaren is: "broer en zus" is 4 X zo gevaarlijk als "neef en nicht" "neef en nicht" is 4 X zo gevaarlijk als "achterneef en achternicht (met ouders neef en nicht)" "broer en zus" is 16 X zo gevaarlijk als "achterneef en achternicht (met ouders neef en nicht)" dus als een kruising tussen broer en zus "ONTZETTEND STOM" is, dan is een kruising tussen die achterfamilie "ONTZETTEND STOM GEDEELD DOOR 16" om op je vraag terug te komen: Een kruising tussen achterneef en achternicht (waarbij de ouders neef en nicht zijn): * in 28% van de gevallen komen er identieke paren voor * gemiddeld over alle tests is 1.56% van de paren identiek die 28% zegt dat je in 100%-28%=72% nergens last van hebt; en in 28% van de gevallen wel. over 100% van die baby's is de gemiddelde hoeveelheid identiek DNA gelijk aan 1.56%; dat is zoals gezegd 1/16e van dat bij een kruising tussen broer en zus; maar over die 28% die echt ergens last van heeft is dat 5.6% wat ongeveer overeen komt met 1/5e van dat bij "broer en zus" ik hoop dat het zo wat duidelijker is? als iemand nog meer vage familiebanden wil uittesten dan moet ie dat maar even laten weten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() thnx sean
|
tjongejonge wat een achterlijke vraag zeg
![]() ![]() ![]()
|
Ik zou het toch echt niet uitmaken he! no way dude!
Achterfamilie... ben je toch verder niet echt verbondne.. meen ik ken al mijn achterfamilie niet eens us! kan me voorstellen dat je er even van slikt.. maar nee. .niet uitmaken hoor!!
|
het maakt niks uit met wie je trouwd.
al is het je oma (bijwijze van spreken) het is nie illegaal. alleen de familie zou een beetje tegen stribbelen maar liefde overwind toch alles? als het sterk genoeg is. is het nie sterk genoeg dan moet je nie trouwen want dan is ze nie de waaren. maar als ze echt van elkaar houden gaan ze het ech niet uit maken alleen voor hun familie. kijk maar naar romeo en julliët. (ik weet het raar onzinnig stukje maar ik vertel alleen de waarheid)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik ken ook veel van die soort situaties en daar zijn er geen problemen uit gekomen.
|
Hmmz
![]() ![]() Best wel ingewikkeld liefde zeg pfft ![]() Maja wij mensen maken dan soms ook de dingen moeilijker voor onzelf dan het is /hoeft te zijn. Maargoed ik wens ze het beste toe ![]() ltrs |
![]() |
|
![]() |
als ze van elkaar houden moeten ze gewoon bij elkaar blijven en kunnen ze ook kinderen nemen. in arabische landen trouwen nicht en neef met elkaar en daar heb je het minste kans op gehandicapte kinderen..het worden vaak juist hele mooie kinderen..ik ken een stel die zijn oom en nichtje maar ze hebben zulkse mooie kinderen duzzzzz
|
Kennissen van mij hokken nu al een tijd samen (volgens mij zijn ze zelfs getrouwd), terwijl ze elkaars directe nicht en neef zijn. Ze willen geen kinderen, dus daarmee is het probleem wel zo'n beetje opgelost. Vind dat verder ook niet zo'n probleem. Je kunt maar net verliefd worden...
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |