Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm. 'Begrip' of 'het begrip'. Ik twijfel. Voor Bert maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat voor begrip hij maar krijgt, als hij überhaupt (het lijkt Duitse termen te regenen vanavond) maar begrip krijgt. Maar misschien is 'het' voor de lezer weer makkelijker. Ik kijk het nog even aan.
De karakters zijn goed voor te stellen, omdat ze makkelijk zijn. Ze belichamen maar één eigenschap en zijn daarom een karikatuur van zichzelf. Wanneer je vraagt naar de reden van Bert's melancholieke levenshouding, heb ik werkelijk geen idee. Ik ken hem ook niet. Ik kan wel verklaren dat Weltschmerz zoveel wil zeggen als 'wereldsmart', zoals onze goede vriend Piet Paaltjens of François HaverSchmidt het ooit vertaalde. Het belichaamt de ultieme depressie die voorkomt uit het ondragelijke lijden van het 'in leven zijn' an sich (inderdaad, dat was er weer één). Erfgoed uit de negentiende eeuw, met name de Goethe-generaties. LUH-3417 - Bedankt voor de reacties. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nou een aantal verhalen van je gelezen, en ik vind ze echt heel erg goed!
Ik vind de manier waarop je schrijft, en ook je taalgebruik, erg koel. Net zoals Eztah al zei, dat literaire niveau. Je schrijft ook op een boeiende manier, met een hoop stukjes waar ik echt om moet lachen. Ja, ik begin fan te worden van je verhaaltjes ![]() |
![]() |
|
![]() |
ja ik moet ook zeggen, ik ben ook altijd verheugd als ik weer een verhaal van je tegenkom.
ook dit is weer heel leuk geschreven. vooral het begin was ijzersterk, met de onbegrijpende moeder. prachtterm ook, "weltschmerz". dat duits heeft toch een ongelooflijke kwaliteit om de dingen belangrijk te doen klinken.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
De verdronkene van Margriet de Moor Helpplz | 2 | 06-03-2013 19:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Wat schrijf jij nu? Kitten | 335 | 17-03-2011 15:00 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Vrouwenopvang Fryslân Verwijderd | 17 | 05-03-2007 14:12 | |