Oud 10-06-2001, 14:32
tommygirl
tommygirl is offline
hai allemaal!

nouk ben nu al ruim een week aan het hoesten en heb ook als k diep inadem pijn. en soms ook gewoon als bijv zit op debank heb ik pijn bij mijn borst enzo. en het hoesten gaat ook maar niet over.

k ga wel naar de dokter binnenkort,maar zou iemand wetenw at dit zou kunnen zijn? ,mensen uit mijn omgeving denken dat k longontsteking heb.zou dat kunnen? en moet k daarvoor naar het ziekenhuis? en moet k daar dan blijven?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2001, 14:42
pika-RIP
pika-RIP is offline
bwa ik zou niet direkt beginnen denken over een longontsteking, volgens mij hou je dat niet lang uit van de pijn, maar vraag het anders alis een keertje aan de apotheker die weet ook vaak raad.

en als het me goed voorstaat, moet je voor een longontsteking niet altijd in het ziekenhuis blijven, dit is een beetje afhankelijk van de graad.
Oud 10-06-2001, 14:51
Ik denk dat een longontsteking nog wel een graadje erger is (ik spreek hier uit ervaring: hoge koorts, veel pijn, bijna geen lucht krijgen), maar dit klinkt me in de oren als bronchitis... het is inderdaad erg slim om naar de dokter te gaan, want het klinkt in ieder geval niet als een simpele verkoudheid!

Cat
Met citaat reageren
Oud 10-06-2001, 16:07
stroopwafel
stroopwafel is offline
denk ik ook..
Oud 10-06-2001, 18:53
tommygirl
tommygirl is offline
bedankt voor jullie reacties!!
maar wat is in bronchites ofzo iets?/?

en mag je dan wel anar school?
en heo lang duur dat voordat dat over is?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2001, 15:01
pika-RIP
pika-RIP is offline
met een bronchitis mag je volgens mij nietbuiten, en zet ook over. (ben hier wel niet zeker van)

en hoe lang het duurt, is een beetje afhankelijk van de graad en van persoon tot persoon. sorry dude mor ik denk dat je dat beter eens aan de dokter vraagt

greetz the female
Oud 11-06-2001, 15:19
Tampert
Tampert is offline
Ik ben vast gek, maar volgens mij is bronchitis de latijnse term voor longontsteking... Ik zoek het denk ik ff op...
Oud 11-06-2001, 15:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Ik ben vast gek, maar volgens mij is bronchitis de latijnse term voor longontsteking... Ik zoek het denk ik ff op...
Nee, dat is het niet.
Pulmonitis is longontsteking.
Bronchitis is een ontsteking van de bronchien.
Niet verwarren!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2001, 19:03
Gera
Gera is offline
Ow, maar stel, het is longontsteking, hoef je alsnog niet naar het ziekenhuis, als je verder geen kwalen hebt.

Tenminste, hoefde ik als meisje van 7 ook niet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2001, 19:08
xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline
Longontsteking hoef je inderdaad niet naar het ziekenhuis, en bronchitus ook niet... Misschien wel een keertje voor controle, maar ik dacht het niet.

xxx
Oud 01-01-2002, 15:34
niekske17
niekske17 is offline
als je een longonsteking heb dan heb je ook koorts enzo en daarvoor hoef je nie na het ziekenhuis je krijgt dan gewoon peniciline(anti-biotica)
Oud 01-01-2002, 17:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
niekske17 schreef:
als je een longonsteking heb dan heb je ook koorts enzo en daarvoor hoef je nie na het ziekenhuis je krijgt dan gewoon peniciline(anti-biotica)
Het uppen van 6 maanden oude topics is niet de bedoeling. Forumregel: geen topics ouder dan 14 dagen uppen ajb.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten