Oud 07-04-2002, 12:59
~*~Angel~*~
~*~Angel~*~ is offline
hij krijgt goed te eten en zijn kom is ook goed schoon, ik snap er niks van!
Oud 07-04-2002, 13:46
Kat
Kat is offline
ligt er een beetje aan, als ie een beetje met z'n bekje open op het water drijft issie waarschijnlijk dood, en anders... tja... vind ie het daar gewoon gezelliger ofzow? k zou me er geen zorgen over maken...
Oud 07-04-2002, 15:14
D@mien
D@mien is offline
Misschien te weinig zuurstof in de kom...heb je een plantje er in, of een bruissteentje?
Oud 07-04-2002, 15:44
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
nou... je moet eens kijken hoe hij uit zijn ogen kijkt... Mijn broer, he, hij had een vis en die zwemde bovenin zijn kom en toen ik met die vis ging praten zei hij dat hij zich verveelde, en dat kon je ook duidelijk aan zijn ogen zien, want hij keek heel verveeld voor zich uit. En als je vis dood is dan kijkt hij heel dood uit zijn ogen. Nouja gewoon even naar je vis kijken...

Dat is trouwens altijd zo. Dat dieren in hun blik laten zien hjoe ze zich voelen. Daar hoef je dus niet altijd over met ze te praten...
Oud 08-04-2002, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
ligt er een beetje aan, als ie een beetje met z'n bekje open op het water drijft issie waarschijnlijk dood, en anders... tja... vind ie het daar gewoon gezelliger ofzow? k zou me er geen zorgen over maken...
misschien moet ie er nog van overtuigd worden dat ie zich meer als een duikboot als een gewone boot hoort te gedragen ^_^'
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:52
~*~Angel~*~
~*~Angel~*~ is offline
ik heb geen plantje, of bruissteen, ik heb zo'n ronde kom, die naar boven smaller word, en ik praat over het algemeen niet met mijn vis, maar ik zal wel eens kijken!
bedankt allemaal!
groetjes
~*~Angel~*~
Oud 08-04-2002, 20:12
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
De vissen die bij mij aan de bovenkant van het aquarium gaan zwemmen gaan altijd dood.
Meestal zijn dat dan wel de hele oude.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:16
~*~Angel~*~
~*~Angel~*~ is offline
mijne zijn nog guppies...!
Oud 08-04-2002, 23:50
ick
ick is offline
Citaat:
~*~Angel~*~ schreef:
ik heb geen plantje, of bruissteen, ik heb zo'n ronde kom, die naar boven smaller word, en ik praat over het algemeen niet met mijn vis, maar ik zal wel eens kijken!
bedankt allemaal!
groetjes
~*~Angel~*~
is FOUT, is dodelijk saai voor die beesties.... denk dattie probeert te doen offie dood is van verveling....
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 14:53
Eva*
Eva* is offline
Zwemt je vis bovenin de kom of drijft 'ie alleen maar? Bij dat laatste vrees ik dat 'ie aan het doodgaan is.
Misschien heeft je vis teveel lucht in z'n buik (of hoe dat ook mag heten bij een vis), maar dan zwemmen ze meestal omgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 12:47
lakyie
lakyie is offline
Zuurstof gebrek. Doe een plantje ofzo in de kom. Hij zal wel naar boven zwemmen omdat dat daar meer zuurstof in het water zit.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 22:04
virus1824
virus1824 is offline
ronde kommen zijn slecht koop een bak
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 00:37
ick
ick is offline
Citaat:
virus1824 schreef:
ronde kommen zijn slecht koop een bak
idd... ik weet nu ook weer waarom./.. in 'n vierkant ding kan die in 'n hoekje rust vinden.... in 'n rond ding niet, die heb geen hoeken

't best is om 'n vierkante/rechtkhoekige bak te nemen en in 'n hoek te zetten, dus dat ie met 2 kanten tegen de muur aan staat
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 21:16
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
E.v.a schreef:
Zwemt je vis bovenin de kom of drijft 'ie alleen maar? Bij dat laatste vrees ik dat 'ie aan het doodgaan is.
Misschien heeft je vis teveel lucht in z'n buik (of hoe dat ook mag heten bij een vis), maar dan zwemmen ze meestal omgekeerd.
Heet waterbuik..

Klinkt dom omdat er lucht in de buik zit. Maar ok.

Doordat er teveel lucht in t buikje van de vis is gaat deze drijven. Vaak komt dit doordat ze teveel lucht inemen. Als dit langer gaat duren zal de vis ook water "inslikken".. en bij een te grote hoeveelheid zal het beestje sterven.
Hier is helaas niets tegen te doen.

Overigens moeten mensen met een warmwateraquarium uitkijken voor deze ziekte, want deze is besmettelijk onder de andere vissen,en als je de zieke vis niet op tijd uit het aquarium haalt bestaat er een grote kans dat de andere vissen deze ziekte ook zullen krijgen.

Vissen die een "waterbuik" hebben, zijn te herkennen aan een opgeblazen buik. Het kan zelfs zo zijn dat de vis dubbel zo dik word als hij was.

Overigens is het inderdaad beter een vierkante bak aan te schaffen, omdat een vis daar inderdaad rust in vind. Een plantje of huisje of iets dergelijks kan overigens ook verveling voorkomen.

Groetjes,

Laura
Oud 18-04-2002, 21:45
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Zet maar es 1 dag een kat in de keet!

Wedden dat ie helemaal onderin de kom zwemt!

Oud 20-04-2002, 21:39
Kat
Kat is offline
Citaat:
Junkfood Junkie schreef:
Zet maar es 1 dag een kat in de keet!

Wedden dat ie helemaal onderin de kom zwemt!

wedden dat ie dan helemaal niet meer zwemt!
Oud 24-04-2002, 23:46
Verwijderd
ligt er aan wat voor vis het is enzo
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 22:10
ick
ick is offline
Citaat:
Kat schreef:

wedden dat ie dan helemaal niet meer zwemt!
eet smakelijk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 19:20
cltcl
cltcl is offline
Hij heeft dan een bepaalde ziekte dat hij niet meer naar beneden kan. Je moet speciaal voedsel voor hem kopen. dat is zwaarder, dus wordt de vis zwaarder en kan weer naar beneden.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:11
Frida
Frida is offline
Wat ik hierboven allemaal lees houdt allemaal wel een beetje steek... Vooral dat plantje of zo'n bruisblokje is belangrijk.Verder kan je misschien een keer als je in de dierenwinkel komt met je vraag naar een medewerker stappen.Misschien is er weldegelijk speciaal voedsel etc...

Dat van die ronde en vierkante bak heb ik ook al vaker gehoor.Maar mijn visjes zitten ook in een ronde kom.Dr staan we twee poppetjes in ( misschien gaat de verveling dan weg enzo...).

Najah veel succes iig
Frida.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten