![]() |
||
Citaat:
en als je het niet aan een dietist wil vragen, dan moet je eens wat rondvragen op het forum van www.vegatopia.com Daar zitten mensen die je precies kunnen vertellen waar je op moet letten!
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Let's face it: mensen zijn vleeseters. Katten bijv ook, die vangen ook muizen. Maar buiten dat zijn er genoeg redenen om vegetarier te worden, bijvoorbeeld om de manier waarop dieren behandeld worden etc. Ik raad je aan toch weer vlees te gaan eten, maar beperk het dan zoveel mogelijk (ik neem ff aan dat je vegetarier bent om de dieren) en kies vlees met een keurmerk zodat je weet dat de dieren goed behandeld zijn. Ook kun je vis eten (heel gezond!). Als je per se bij je principes wilt blijven zorg er dan voor dat je echt genoeg binnenkrijgt aan wat je mist aan vlees, eiwitten, ijzer, enz. Het moet mogelijk zijn om gezond te eten zonder vlees binnen te krijgen. De keus is toch echt aan jou..
|
Verwijderd
|
Ik ben al een jaar of 8/9 vegetarisch en echt dun enzo ben ik nou niet bepaald... Maar die quorn dingen van de AH zijn idd best te eten, goed zelfs, vind ik (ik mag ze alleen niet, allergisch voor, maar goed). Die groentenburgers ed zijn idd niet te eten, maar die moet je dan ook niet nemen, dat lijkt me logisch.
![]() |
![]() |
|
HEEL VEEL noten eten iig.
verder zijn er best dingen die je kan nemen ipv vlees, dat weet ik zeker. zoek 'ns op internet, er zijn vast veel sites over alternatieven. succes!
||
Citaat:
Het zal van persoon tot persoon verschillen, maar de meeste mensen die geen vlees eten hebben nergens last van. Denk dat het puur aan je voeding ligt. Zoek vervangers voor de stoffen in vlees. En daarmee bedoelk dus niet de walgelijke nepvleesburgers. Die dingen komen mij ook m'n strot uit. Je hebt wel boeken waar hele lijsten instaan met vervangers.
||
Citaat:
![]() succes ermee. ps als jij die walgelijkenepgroenteburgers lekker vind, moet je ze gewoon eten ![]() ik vind het vaak wel te vreten, hoor.
||
![]() |
Citaat:
Ik heb nog nooit vlees gegeten, eet ook geen voedingssuplementen ofzo, en ben in een uistekende conditie. En voor wie zal zeggen dat ik zwakke botten heb: verschillende huisartsen, chirurgen enverpleegkundigen hebben me al verteld dat ik uitzonderlijk flexibel ben; heb nog nóóit iets gebroken, nooit meer dan flinke kneuzingen. Maarre, wat eet je dan (vegetarisch)? PS. Ik eet ook geen vleesvervangers, nergens voor nodig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() B12 prikken omdat je geen vlees eet en zo die voedingsstoffen niet krijgt? ![]() Misschien heb je een ziekte, weet ik niet, maar dat klinkt wel raar... Zoals ik al zei, ik ben 100% vegetarisch (ouders ook), gebruik geen voedingssuplementen, en ben kerngezond. Vind dit dus maar een vaag verhaal... ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik was ook vegetarier.. van de dokter moest ik gezonder eten MET vlees.. omdat ik pfeiffer had en echt moest aansterken.. je kan bijvoorbeeld om de dag vlees eten. en dan van dieren die "een goed leven hebben gehad" ik weet nie hoe dat heet maar soort scharrelkoeien ofzow... ja je moet het zelf weten... maar je moet je gezondheid wel voor laten gaan... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heel vaag verhaal sorry, ik ben er ook niet helemaal bij ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |