Oud 09-01-2002, 19:10
*~*DutchGirl*~*
je lichamelijke situatie.. ik eet al maanden geen vlees meer (het ging zo goed ), maar ik ben veels te zwak en weken ziek geweest, omdat ik geen goede voeding had.

die vleesvervangers helpen geen sodemieter, zit de helft in van echt vlees en is nog vies ook.

veel raden me aan om maar weer vlees te gaan eten, maar kweet het niet dan voel ik me zo schuldig

wat zou jij doen?

Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:14
Rhinus
Rhinus is offline
Vlees eten. En ervan genieten.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:17
stroopwafel
stroopwafel is offline
opzoek gaan naar iets wat de zelfde voedingstoffen heeft als vlees(of meerdere) en het is toch niet zeker of het door het niet vlees eten komt??
Oud 09-01-2002, 19:25
Ilsch
Ilsch is offline
Naar een dietiste gaan en samen met haar/hem op zoek gaan naar een goede maaltijd etc. Bonen zijn erg goed geloof ik.

Ik ben zelf vegetarisch.. en daar "sta" ik gewoon voor.. dat geef ik ook niet op. (tegen mij is ook gezegd dat ik beter vlees / vis kon eten... maar ik weiger het.. ik krijg B12 prikken, omdat ik al 5 jaar geen vlees eet.. zodat ik nu die voedingstoffen binnen krijg... misschien iets voor jou?)

[Dit bericht is aangepast door Sleeping Beauty (09-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:27
Oen
Oen is offline
Koop dan dat biolologisch vlees.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:30
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:

Ik ben zelf vegetarisch.. en daar "sta" ik gewoon voor.. dat geef ik ook niet op. (tegen mij is ook gezegd dat ik beter vlees / vis kon eten... maar ik weiger het.. ik krijg B12 prikken, omdat ik al 5 jaar geen vlees eet.. zodat ik nu die voedingstoffen binnen krijg... misschien iets voor jou?)
ja of vitamine B tabletten als je geen zin hebt in die prikken? Je moet gewoon letten op wat je eet zodat je alles wat je tekort krijgt door geen vlees te eten (oa ijzer en vitamine B12) wel weer aanvult...Een dietist kan je inderdaad goed helpen daarbij.

en als je het niet aan een dietist wil vragen, dan moet je eens wat rondvragen op het forum van www.vegatopia.com
Daar zitten mensen die je precies kunnen vertellen waar je op moet letten!
Oud 09-01-2002, 19:32
Witch Lover
Witch Lover is offline
[te toevallig..ben jij dat engel?]

ik eet zelf geen vlees..en ik voel me er perfect mee...geen eetprobleem hier ofzo..
Oud 09-01-2002, 20:37
PV
PV is offline
Citaat:
*~*DutchGirl*~* schreef:
je lichamelijke situatie.. ik eet al maanden geen vlees meer (het ging zo goed ), maar ik ben veels te zwak en weken ziek geweest, omdat ik geen goede voeding had.

die vleesvervangers helpen geen sodemieter, zit de helft in van echt vlees en is nog vies ook.

veel raden me aan om maar weer vlees te gaan eten, maar kweet het niet dan voel ik me zo schuldig

wat zou jij doen?
uhm ik weet niet of dit onzin is wat ik nu zeg, maar d'r bestaan scharreleieren... is er dan ook niet zoiets als scharrelvlees? dan weet je in elk geval dat de dieren een goed leven hebben gehad, en hoef je je niet zo schuldig te voelen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 20:46
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
TearSong schreef:
ja of vitamine B tabletten als je geen zin hebt in die prikken? Je moet gewoon letten op wat je eet zodat je alles wat je tekort krijgt door geen vlees te eten (oa ijzer en vitamine B12) wel weer aanvult...Een dietist kan je inderdaad goed helpen daarbij.

hmm ik heb prikken.. omdat bleek dat mijn b12 heel laag was. ik denk dat het beter is als je het omhoof krijgt door vervangers. (van de AH is het best te eten hoor!!! dan bedoel ik van die balletjes enzo.. niet ranzige groenten burgers) kweenie.. maar das tenminste natuurlijk.. k heb het eik niet zo op pilletjes...

Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 21:16
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
ik zou het ECHT blijven! Je staat er voor en je zegt zelf dat je geen goede voeding had dus als je t nou verbeter... ik ben het al 15 jaar ben NOOIT ziek duz
Oud 09-01-2002, 22:22
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
*~*DutchGirl*~* schreef:

wat zou jij doen?
Yup, dat was ook mijn situatie.. ik geloof dak je weleens verteld heb dat ik ook een tijd vegetarier geweest ben (tussen mn 10e en mn 13e ongeveer), maar ik moest ook weer vlees gaan eten omdat ik broodmager was en daardoor super zwak.. en ik lust graag vlees en verder niet echt veel. Dus ik ben weer vlees gaan eten en doe dat nog steeds, weleenswaar met mate.

Let's face it: mensen zijn vleeseters. Katten bijv ook, die vangen ook muizen. Maar buiten dat zijn er genoeg redenen om vegetarier te worden, bijvoorbeeld om de manier waarop dieren behandeld worden etc.

Ik raad je aan toch weer vlees te gaan eten, maar beperk het dan zoveel mogelijk (ik neem ff aan dat je vegetarier bent om de dieren) en kies vlees met een keurmerk zodat je weet dat de dieren goed behandeld zijn. Ook kun je vis eten (heel gezond!).

Als je per se bij je principes wilt blijven zorg er dan voor dat je echt genoeg binnenkrijgt aan wat je mist aan vlees, eiwitten, ijzer, enz. Het moet mogelijk zijn om gezond te eten zonder vlees binnen te krijgen.

De keus is toch echt aan jou..
Oud 10-01-2002, 05:46
Verwijderd
Ik ben al een jaar of 8/9 vegetarisch en echt dun enzo ben ik nou niet bepaald... Maar die quorn dingen van de AH zijn idd best te eten, goed zelfs, vind ik (ik mag ze alleen niet, allergisch voor, maar goed). Die groentenburgers ed zijn idd niet te eten, maar die moet je dan ook niet nemen, dat lijkt me logisch. En er verder opletten dat je idd gewoon alle voedingsstoffen binnen krijgt, eventueel met vitaminepillen om tekorten een te vullen. En je kunt natuurlijk ook altijd naar een dietiste gaan voor informatie/inlichtingen. Je kunt natuurlijk ook weer vlees gaan eten (event. idd scharrelvlees oid), maar moet je kijken wat voor jou het belangrijkste is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 07:33
ekki
ekki is offline
HEEL VEEL noten eten iig.

verder zijn er best dingen die je kan nemen ipv vlees, dat weet ik zeker.

zoek 'ns op internet, er zijn vast veel sites over alternatieven.

succes!
Oud 10-01-2002, 09:57
drama
drama is offline
Citaat:
*~*DutchGirl*~* schreef:

wat zou jij doen?

Ik zou eerst proberen door gewoon heel bewust te eten, toch vegetarisch te blijven...

Het zal van persoon tot persoon verschillen, maar de meeste mensen die geen vlees eten hebben nergens last van. Denk dat het puur aan je voeding ligt. Zoek vervangers voor de stoffen in vlees. En daarmee bedoelk dus niet de walgelijke nepvleesburgers. Die dingen komen mij ook m'n strot uit.

Je hebt wel boeken waar hele lijsten instaan met vervangers.

Oud 10-01-2002, 09:58
drama
drama is offline
Citaat:
Oen schreef:
Koop dan dat biolologisch vlees.

Da's vlees, oen.
Oud 10-01-2002, 11:15
*~*DutchGirl*~*
Ik heb een paar raadjes opgevolgd.

1: ik eet GEEN echt vlees.

2: ik ga VEEL nootjes eten.

3: ik koop zo'n doos vitaminepillen.

4: ik zal geen walgelijkenepgroenteburgers kopen, maar Quorn van de AH.

Dank u voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:34
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
vitamine pillen slikken..

vlees is niet echt supernodig
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 13:36
ekki
ekki is offline
Citaat:
*~*DutchGirl*~* schreef:
Ik heb een paar raadjes opgevolgd.

4: ik zal geen walgelijkenepgroenteburgers kopen, maar Quorn van de AH.

Dank u voor de reacties
haha .

succes ermee.

ps als jij die walgelijkenepgroenteburgers lekker vind, moet je ze gewoon eten .

ik vind het vaak wel te vreten, hoor.
Oud 12-01-2002, 12:21
cerys
cerys is offline
ik eet geen vlees maar alles gaat goed hier :/
Oud 13-01-2002, 19:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Witch Lover schreef:
[te toevallig..ben jij dat engel?]

ik eet zelf geen vlees..en ik voel me er perfect mee...geen eetprobleem hier ofzo..
Same here.

Ik heb nog nooit vlees gegeten, eet ook geen voedingssuplementen ofzo, en ben in een uistekende conditie.

En voor wie zal zeggen dat ik zwakke botten heb: verschillende huisartsen, chirurgen enverpleegkundigen hebben me al verteld dat ik uitzonderlijk flexibel ben; heb nog nóóit iets gebroken, nooit meer dan flinke kneuzingen.

Maarre, wat eet je dan (vegetarisch)?

PS. Ik eet ook geen vleesvervangers, nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Naar een dietiste gaan en samen met haar/hem op zoek gaan naar een goede maaltijd etc. Bonen zijn erg goed geloof ik.

B12 prikken omdat je geen vlees eet en zo die voedingsstoffen niet krijgt?

Misschien heb je een ziekte, weet ik niet, maar dat klinkt wel raar...

Zoals ik al zei, ik ben 100% vegetarisch (ouders ook), gebruik geen voedingssuplementen, en ben kerngezond.
Vind dit dus maar een vaag verhaal...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:28
kizzy
kizzy is offline

ik was ook vegetarier.. van de dokter moest ik gezonder eten MET vlees.. omdat ik pfeiffer had en echt moest aansterken.. je kan bijvoorbeeld om de dag vlees eten. en dan van dieren die "een goed leven hebben gehad" ik weet nie hoe dat heet maar soort scharrelkoeien ofzow...

ja je moet het zelf weten... maar je moet je gezondheid wel voor laten gaan...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
vitamine pillen slikken..

vlees is niet echt supernodig
Vitaminepillen ook niet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:50
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

B12 prikken omdat je geen vlees eet en zo die voedingsstoffen niet krijgt?

Misschien heb je een ziekte, weet ik niet, maar dat klinkt wel raar...

Zoals ik al zei, ik ben 100% vegetarisch (ouders ook), gebruik geen voedingssuplementen, en ben kerngezond.
Vind dit dus maar een vaag verhaal...

Ik eet 5 jaar geen vlees, en ben al geen geode eter, en ben ook laks geweest met vervangers. In vlees zit B12. en , jah tis een beetje ingewikkeld, maar je kunt zeg maar 2 jaar zonder dat.. met andere vervangingen vul je je vooraad B12 wel weer aan, maar omdat ik al heel slecht eet en alles, (at eigenlijk, nu niet meer ) miste ik dus die hele B12, wat extra vermoeidheid etc etc brengt. ik heb al een afweersysteem dat 0.0 werkt.. er zijn heel veel mensen die die prikken krijgen om aan te sterken. En dat schijnt dus te werken....
Heel vaag verhaal sorry, ik ben er ook niet helemaal bij
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten