Oud 31-07-2001, 14:17
Verwijderd
Beheers jij voornamelijk:
-het idioom
-de grammatica
-of gewoon beide onderdelen
?

Euhmz ik ken eigenlijk geen van de twee. Ik stamp de woordenlijsten, ik kijk over de opgegeven grammatica en na t proefwerk ben ik t vergeten. Ik moet het hebben van mijn taalgevoel. Soms werkt t.. soms niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2001, 15:04
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
De grammatica beheers ik, maar ik moet het wel regelmatig herhalen (met name rijtjes die veel op elkaar lijken). Idioom beheers ik ook, maar zowel bij Latijn als bij Grieks moet ik de werkwoorden herhalen, die vergeet ik. Het Griekse idioom vind ik trouwens lastiger dan die van het Latijn. Maar ik mag verder niet klagen...

Nu is het weer vakantie
Oud 31-07-2001, 16:58
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik beheers het geen van beide goed. Ik heb een aardige leraar, die wel hoge cijfers geeft, maar niet zo heel veel lesgeeft.

Zorg ervoor dat je snel wordt in woordenboek lezen en hoop dat je maar een goed taalgevoel hebt. (in het Nederlands kan je veel maskeren, zodat je vertaling twee dingen kan betekenen in het Latijn )
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 19:19
Onbekende
Onbekende is offline
Ik beheers de grammatica van Latijn goed (al ben ik bang dat het in het laatste jaar eerder achteruit dan vooruit is gegaan, doordat er geen nieuwe grammatica meer bij is gekomen), maar die van Grieks beheers ik wat minder. Ik kende altijd vrij veel woorden, maar nadat we gewoon gingen vertalen en het woordenboek er altijd bij mocht, is ook dat wat achteruit gegaan.
Oud 31-07-2001, 20:47
OsoNke
OsoNke is offline
ik ken de woordenjes niet (meer) zo goed, van latijn iig niet die heb ik al een jaar niet gebruikt, maar griex gaat wel. we mogen ook een woordenboek gebruiken nu, en grammatica wordt niet meer apart gebruikt bij ons bij griex, bij latijn wel dan? wij hadden nu allemaal fabels enzo en dat was meer tekstverklaren in het griex dan iets anders... best moeilijk maar op zich wle leuk...

X
Oud 31-07-2001, 21:30
kiezel
kiezel is offline
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
[B]Maar ik mag verder niet klagen...
[B]
Pfffft...

Ik ben altijd het best in de cultuurgeschiedenis, mag dat ook ? Grammatica is in ieder geval niet mijn sterkste kant, eerder mijn achilleshiel zeg maar...
Oud 01-08-2001, 09:54
Optima
Optima is offline
werkwoorden ken ik uitstekend, signaalwoorden ook ( in latijn) maar bepaalde 'sierwoorden' en zelfstandige naamwoorden zoek ik op, dat is zo'n onzin DAT te gaan leren. Grammatica is natuurlijk een MUST, maar dat kun je per schrijver afstellen. Bij Caesar is het de ablabs en andere vormen die belangrijk zijn, bij seneco de coniunctivus, etc
Oud 01-08-2001, 18:29
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
kiezel schreef:
[B] Pfffft...B]
Oud 07-08-2001, 09:59
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Grammatica is niet mijn sterkste punt, maar dat komt omdat ik dat nooit zo belangrijk heb gevonden, maar nu besef ik me toch wel dat het heele rg belangrijk is. Dat wordt dus extra herhalen komend jaar. Woordjes hebben we niet meer, was nooit zo moeilijk. En cultuur is makkelijk, en ook nog leuk dus..
Oud 14-08-2001, 13:10
angely
angely is offline
Ik beheers de grammatica gewoon, en de woordjes leer ik gewoon uit mijn hoofd, zo deed ik het altijd.

Gelukkig is het vakantie...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2001, 20:42
girlspider
girlspider is offline
denkdenkdenk...

Beheers ik IETS van Latijn??
Euhmmm... De laatste tijd vooral de grammatica denk ik...

xxx
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten