Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, volgens mij ook, anders moet je even kijken op http://www.ib-groep.nl
Edit: Ik dacht dat die tegemoetkoming (voor school) er was omdat je ouders dan geen kinderbijslag meer ontvangen..? Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 15:25. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heyz!
nee tegemoetkoming in de schoolkosten is iets anders dan studie financiering, ik ben zelf ook 18 en zit ook net zo als jij in het voortgezet onderwijs (Havo5), en als je hier in zit krijg je alleen tegemoetkoming in de schoolkosten. Dit bedrag wat je per maand krijgt hangt helemaal af van wat jou ouders per maand verdienen, ik geloof als het meer dan modaal is (plus minus meer dan 3000 gld per maad), dan krijg je alleen de basistoelage net zo als ik en dat is maar 86,87 per maand ![]() Zeeer weinig dus. Studie financiering is alleen voor mensen die in het Beroepsonderwijs zitten (vbo,mbo,hbo of universiteit), die hebben ook recht op een ov kaart. Jij hebt dus alleen recht op tegemoetkoming in de schoolkosten, plus als je ouders minder dan modaal verdienen een aanvullende toelage, en die kan aardig oplopen. Maar woon je bij je ouders en volg je mavo,havo of vwo, en je ouders verdienen veel dan krijg je alleen de basistoelage, en dan moet je ook nog zelf het lesgeld betalen.(850 euro per jaar) Dus ouders even lief aankijken ![]() ![]() En verdienen ze weinig dan word het lesgeld voor je voorgeschoten. Kijk voor verdere info www.ib-groep.nl lexus656 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ga maar op www.ib-groep.nl kijken staat het allemaal duidelijk. mzzl |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja daar heb je gelijk in, en 67.50 is idd voor een student erg weinig.(die 87 euro die ik krijg hoef ik niks van te doen) ![]() Maar kun je geen studielening ofziets aanvragen? heeft een vriend van mij ook, hierdoor heeft ie veel meer te besteden. ![]() |
![]() |
|
Ja hoor, je kunt best een lening aanvragen bij de IBG! Tegen een aantrekkelijke rente geloof ik ook, enzo...
Nou heb ik best geluk met m'n ouders enzo (50 Euro per maand studie-onkosten "vergoeding" en zij betalen mijn collegegeld), maar ik ken ook mensen die het alleen van hun studiefinanciering moeten doen en ook nog eens ZELF hun collegegeld (1300 Euro per jaar dacht ik?) op moeten hoesten! Nou dan is 67,50 niet genoeg! ![]() Ik geef toe, m'n eerste reactie was misschien niet zo, ehh.. "tactisch" geplaatst ![]() ![]() |
![]() |
|
je moet ff langs je decaan gaan
en vragen om de formulieren van VO18+ ![]() dat was altijd euhm... (68 euro ??) je moet wel op tijd aanvragen... anders krijg je pas een kwartaal later je geld Verder moet je ook overbrugging aanvragen... dan krijg je in de zomermaanden ook geld ![]() maargoe.. is al tijdje geleden ![]() ben blij met me stufi van paar honderd euro's
||
Citaat:
verder betalen de meeste ouders wel je boeken/collegegeld
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() tegemoet koming KRIJG je gewoon gratiz en voor niets ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Tegemoetkoming scholieren en zorgtoeslag naar ouders? jantje95 | 13 | 18-03-2014 19:19 | |
Werk, Geld & Recht |
Help ik word bijna 18 jaar! Verwijderd | 16 | 14-08-2012 09:59 | |
Werk, Geld & Recht |
Scholierenbijdrage Rayu | 13 | 07-04-2011 17:00 | |
Werk, Geld & Recht |
hoeveel zakgeld? druiveke | 55 | 10-10-2003 15:16 |