Oud 28-11-2002, 14:19
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Is 'tegemoetkoming schoolkosten voor scholieren van 18 jaar en ouder' ongeveer hetzelfde als studiefinanciering, dus dat je iedere maand geld krijgt?

ik zit zelf in 5 vwo en word over iets meer dan 3 maanden 18 en ik ken anderen die 18 zijn die op vwo zitten die zeggen 'studiefinanciering' te krijgen, maar is dat dus hetzelfde als wat ik net zei?

Help!
Oud 28-11-2002, 14:31
Jozzy
Jozzy is offline
Volgens mij wel ja, en het schijnt best veel te zijn ook! Aanvragen dus!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:04
Iduna
Iduna is offline
Ja, volgens mij ook, anders moet je even kijken op http://www.ib-groep.nl

Edit: Ik dacht dat die tegemoetkoming (voor school) er was omdat je ouders dan geen kinderbijslag meer ontvangen..?

Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:09
Verwijderd
Heyz!

nee tegemoetkoming in de schoolkosten is iets anders dan studie financiering, ik ben zelf ook 18 en zit ook net zo als jij in het voortgezet onderwijs (Havo5), en als je hier in zit krijg je alleen tegemoetkoming in de schoolkosten.
Dit bedrag wat je per maand krijgt hangt helemaal af van wat jou ouders per maand verdienen, ik geloof als het meer dan modaal is (plus minus meer dan 3000 gld per maad), dan krijg je alleen de basistoelage net zo als ik en dat is maar 86,87 per maand .
Zeeer weinig dus.
Studie financiering is alleen voor mensen die in het Beroepsonderwijs zitten (vbo,mbo,hbo of universiteit), die hebben ook recht op een ov kaart.

Jij hebt dus alleen recht op tegemoetkoming in de schoolkosten, plus als je ouders minder dan modaal verdienen een aanvullende toelage, en die kan aardig oplopen.
Maar woon je bij je ouders en volg je mavo,havo of vwo, en je ouders verdienen veel dan krijg je alleen de basistoelage, en dan moet je ook nog zelf het lesgeld betalen.(850 euro per jaar)
Dus ouders even lief aankijken
En verdienen ze weinig dan word het lesgeld voor je voorgeschoten.
Kijk voor verdere info www.ib-groep.nl

lexus656
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:22
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
lexus656 schreef:
Dit bedrag wat je per maand krijgt hangt helemaal af van wat jou ouders per maand verdienen, ik geloof als het meer dan modaal is (plus minus meer dan 3000 gld per maad), dan krijg je alleen de basistoelage net zo als ik en dat is maar 86,87 per maand .
Zeeer weinig dus.

Wat lul je nou?? Volgend jaar moet je het doen met studiefinanciering, en dat is 67,50 per maand!!! De scholiertjes van tegenwoordig worden verwend blijkbaar!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:56
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
ik krijg maar 54 euro studiefinanciering helemaal weinig dus
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:20
Isobel
Isobel is offline
Ik krijg vanaf januari 90 Euro tegemoetkoming. In plaats van het geld dat mijn ouders als kinderbijslag kregen.
Oud 28-11-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
ModuM schreef:
Wat lul je nou?? Volgend jaar moet je het doen met studiefinanciering, en dat is 67,50 per maand!!! De scholiertjes van tegenwoordig worden verwend blijkbaar!
Je kunt het ook andersom zeggen, wat lul jij nou???
Ga maar op www.ib-groep.nl kijken staat het allemaal duidelijk.

mzzl
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 20:04
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
lexus656 schreef:
Je kunt het ook andersom zeggen, wat lul jij nou???
Ga maar op www.ib-groep.nl kijken staat het allemaal duidelijk.

mzzl
Hoezo wat lul ik nou?? Jij vindt 87 Euro nogal weinig, maar ik krijg 67,50 Euro (en ik weet ECHT wel hoeveel geld ik krijg hoor), en ik heb toch iets meer geld nodig dan jij denk ik als student..... Daarom vind ik het nogal krom allemaal. En bovendien vind ik 87 Euro voor niks per maand ook een aardig bedrag hoor!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
ModuM schreef:
Hoezo wat lul ik nou?? Jij vindt 87 Euro nogal weinig, maar ik krijg 67,50 Euro (en ik weet ECHT wel hoeveel geld ik krijg hoor), en ik heb toch iets meer geld nodig dan jij denk ik als student..... Daarom vind ik het nogal krom allemaal. En bovendien vind ik 87 Euro voor niks per maand ook een aardig bedrag hoor!
Heyz!

ja daar heb je gelijk in, en 67.50 is idd voor een student erg weinig.(die 87 euro die ik krijg hoef ik niks van te doen)
Maar kun je geen studielening ofziets aanvragen? heeft een vriend van mij ook, hierdoor heeft ie veel meer te besteden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
windsurfgirl schreef:
ik krijg maar 54 euro studiefinanciering helemaal weinig dus
Jij bent toch geen 18? Dan mag je al blij zijn dat je iets krijgt
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 21:15
Jozzy
Jozzy is offline
Ja hoor, je kunt best een lening aanvragen bij de IBG! Tegen een aantrekkelijke rente geloof ik ook, enzo...
Nou heb ik best geluk met m'n ouders enzo (50 Euro per maand studie-onkosten "vergoeding" en zij betalen mijn collegegeld), maar ik ken ook mensen die het alleen van hun studiefinanciering moeten doen en ook nog eens ZELF hun collegegeld (1300 Euro per jaar dacht ik?) op moeten hoesten! Nou dan is 67,50 niet genoeg!

Ik geef toe, m'n eerste reactie was misschien niet zo, ehh.. "tactisch" geplaatst Maar ik begrijp écht niet waarom scholieren (die in principe weinig hoeven te kopen) minder krijgen dan studenten, die veel meer zelf moeten kopen (boeken kunnen over het algemeen bijvoorbeeld níet gehuurd worden, maar moeten worden gekocht). Nou kopieert een beetje student z'n boeken gewoon, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 21:25
Lyx
Lyx is offline
je moet ff langs je decaan gaan
en vragen om de formulieren van VO18+

dat was altijd euhm... (68 euro ??)
je moet wel op tijd aanvragen...
anders krijg je pas een kwartaal later je geld

Verder moet je ook overbrugging aanvragen... dan krijg je in de zomermaanden ook geld

maargoe.. is al tijdje geleden
ben blij met me stufi van paar honderd euro's
Oud 28-11-2002, 21:26
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
lexus656 schreef:
Heyz!

ja daar heb je gelijk in, en 67.50 is idd voor een student erg weinig.(die 87 euro die ik krijg hoef ik niks van te doen)
Maar kun je geen studielening ofziets aanvragen? heeft een vriend van mij ook, hierdoor heeft ie veel meer te besteden.
als je thuis woont.. dan betaal je al geen huur/eten/gwl
verder betalen de meeste ouders wel je boeken/collegegeld
Oud 28-11-2002, 22:10
heldin
heldin is offline
Citaat:
ModuM schreef:
je moet wel rekening houden met je OV-jaarkaart
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 14:21
coecie
coecie is offline
het leuke van deze tegemoetkoming is dat je het later niet hoeft terug te betalen, en stufi wel! yay!
ik krijg 90 euro elke maand joehoe!
Oud 30-11-2002, 15:20
heldin
heldin is offline
Citaat:
coecie schreef:
het leuke van deze tegemoetkoming is dat je het later niet hoeft terug te betalen, en stufi wel! yay!
ik krijg 90 euro elke maand joehoe!
als je je studie binnen 10 jaar afrondt hoef je stufi toch ook niet terug te betalen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 15:56
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
mijsje schreef:
als je je studie binnen 10 jaar afrondt hoef je stufi toch ook niet terug te betalen?
dat moet je je studie wel afronden
tegemoet koming KRIJG je gewoon gratiz en voor niets
Oud 30-11-2002, 17:04
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
Citaat:
Alex schreef:
Jij bent toch geen 18? Dan mag je al blij zijn dat je iets krijgt
ik ben in oktober 18 geworden hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren