Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het in de aard van de mens ligt om te overheersen, dat we daartoe het vermogen hebben en dat we dat ook mogen gebruiken, zolang we geen misbruik van andere soorten en ander leven op aarde maken. En het lijkt er op dat dat steeds meer gebeurt tegenwoordig. Misschien is de mensheid niet TE overheersend, maar op een verkeerde manier overheersend.
Maarre, wat vind jij ervan? Want dat staat er helemaal niet bij... Opheldering, dus ![]() ![]() |
![]() |
|
nou het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. misschien isset wel zo dat het juist de bedoeling van de natuur was dat de mens zo inteligent en overheersend wer, dan is de mens natuurlijk niet te overheersend want dat kan dan niet, maar als het niet de bedoeling was dan is de mens wel te overheersend, want we vernietigen de wereld zowat met al onze vervuilingen enzo, dusja hte s maar hoe je het bekijkt he...
|
![]() |
|
Ik denk niet dat de mensheid overheersend is, dat denken we alleen.
De kakkerlak bijvoorbeeld. Misschien kunnen ze niets doen om ons uit te roeien, maar het is hoogst waarschijnlijk dat dit insectje ons zal overleven. Ze zijn zelfs bestand tegen een kernbom. ps. Ik denk wel dat we ons wat minder mogen gedragen alsof we overheersend zijn.
|
overheersen in de zin van macht: ja, maar dit is gerechtvaardigd. Wij zijn de dieren met de hoogste intelligentie en zelfbewustzijn en daarmee vind ik het geoorloofd dat wij deels de aarde als ons bezit zien. We moeten echter hierbij niet vergeten dat ze in bruikleen is en daarbij ook rekening moet worden gehouden met lagere levensvormen. Een soort voogdijgedachte
overheersen in de zin van aantal: ja, maar dit is negatief. Er zijn VEEL TE VEEL mensen op aarde, de bevolkingsgroei is gigantisch en daardoor word de levensstandaard onder druk gezet. stel je voor, 6 miljard olifanten is toch ook teveel van het goede
||
![]() |
Citaat:
|
Nou ik denk dat het maar eens tijd word dat we verhuizen met zijn allen. Denk dat we het meer verdienen om op bijvoorbeeld een grote maan te wonen. Kennen we tenminste alleen maar rotsen slopen.
We kunnen namelijk moeilijk met +-6 miljard lui, zelfonderhoudende boeren worden. Al zou ik wel graag zo'n gemeenschap willen bouwen.... ach ik ben het zo eens met de stelling,TE OVERHEERSEND, alleen het enige wat je eraan kan doen is: FOEI zeggen. Verder komen de meeste mensen toch niet.
|
![]() |
Nee,
In de natuur (overal dus) geld alleen het recht van de sterkste en kan een soort die dus zo strerk is dat geen enkele andere soort tegen hem opkan dus doen wat ie wil, En elke diersoort zou zich gigantish uitbreiden tot dat er teveel zijn als ze geen natuurlijke vijanden meer zouiden hebben en genoeg voedsel. Een evenwicht in de natuur is de grootste onzin die ik oioit gehoord word want die is er niet |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #70, topic 3 WolterB | 139 | 24-07-2010 19:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: sociale voorzieningen moeten worden afgeschaft Black_Blasphemy | 54 | 07-02-2002 13:17 |