Oud 04-06-2004, 10:23
state_of_mind
state_of_mind is offline
Okay.. voordat ik begin met posten, ik discrimineer niet, of ik poog er niet toe.

Kan iemand het harde bewijs (dus getallen en statistieken) planten dat allochtonen, en dan ben ik ook benieuwd waar ze vandaag komen, zoveel misdaden plegen. Zijn ze met recht het land uit te zetten? Of is nederland zo fucking racistisch geworden?

Ik ben benieuwd als je een uitgesproken mening over buitenlanders hebt, of je dat dan kan onderbouwen met hard bewijsmateriaal.

Dus hier een concrete vraag: Wat vind jij van allochtonen in Nederland, en waarom?
Oud 04-06-2004, 10:34
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
state_of_mind schreef op 04-06-2004 @ 11:23 :
Okay.. voordat ik begin met posten, ik discrimineer niet, of ik poog er niet toe.

Kan iemand het harde bewijs (dus getallen en statistieken) planten dat allochtonen, en dan ben ik ook benieuwd waar ze vandaag komen, zoveel misdaden plegen. Zijn ze met recht het land uit te zetten? Of is nederland zo fucking racistisch geworden?

Ik ben benieuwd als je een uitgesproken mening over buitenlanders hebt, of je dat dan kan onderbouwen met hard bewijsmateriaal.

Dus hier een concrete vraag: Wat vind jij van allochtonen in Nederland, en waarom?
ze zijn hoe dan ook niet met recht het land uit te zetten, of ze nou misdaden plegen of niet
Oud 04-06-2004, 10:35
state_of_mind
state_of_mind is offline
Ja dat weet ik ook wel, ik wil alleen wat oppositie hier op deze topic. Kennelijk schrikt het af dat mensen bewijs moeten hebben voor hun vooroordeel
Oud 04-06-2004, 10:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Statistisch gezien klopt het wel dat allochtonen meer potentie hebben om de criminaliteit in te gaan. Maar hoe komt dat? Naar mijn idee hebben wij daar net zo veel schuld aan als zijzelf. Niet alleen door discriminatie, maar ook door weinig opvang en hulp bij binnenkomst. Verder zijn ze indertijd hierheen gehaald om een tijdje het vieze werk te komen doen, daar verdienden ze niet genoeg mee, kwamen voornamelijk in "armere" wijken en dan is de stap naar criminaliteit vrij klein.

Dat is ook het hele probleem waar het om gaat, maar mensen draaien dat om en zeggen dat "die buitenlanders op moeten rotten"... Terwijl dat helemaal niet de kern van het probleem is.
Oud 04-06-2004, 10:43
Maarten
Maarten is offline
Statistieken boeien me geen zak, het gaat om mijn eigen ervaring.
Oud 04-06-2004, 10:44
little nemo
little nemo is offline
In 2000 werden er in Nederland 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben.

bron: heemland

dat zijn er dus meer, relatief gezien. dit is nog vrij krap gemeten, omdat alle mensen van allochtone afkomst die geen buitenlands paspoort meer hebben niet als allochtoon geregistreerd worden.
Oud 04-06-2004, 10:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 04-06-2004 @ 11:44 :
dat zijn er dus meer, relatief gezien. dit is nog vrij krap gemeten, omdat alle mensen van allochtone afkomst die geen buitenlands paspoort meer hebben niet als allochtoon geregistreerd worden.
Nou, dat zijn er niet veel.

Een veel grotere groep heeft juist geen NLs paspoort
Oud 04-06-2004, 11:05
Joostje
Joostje is offline
slot?
Oud 04-06-2004, 11:13
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 04-06-2004 @ 11:43 :
Statistieken boeien me geen zak, het gaat om mijn eigen ervaring.
Hier sluit ik mij bij aan.

Om maar even een extreem voorbeeldje te noemen:
- je buurmeisje van 8 is verkracht door 4 turken
- je auto is gestolen en het bleek dat hij was gestolen door een antiliaan
- je oma is het ziekenhuis ingeslagen door een groep moslims, omdat ze hen haar tasje niet wilde geven
- je neef is met een mest gestoken, toen hij een marokkaan bij de politie wilde aangeven

enz enz

Als je iemand vraag die zoveel nare ervaringen met buitenlanders heeft zal hij waarschijnlijk antwoorden met : ik haat buitenlanders
Iedereen meteen: rascist!
Als iemand heel veel "goede" buitenlanders kent en weinig tot geen slechte ervaringen ermee heeft, zal waarschijnlijk komen met : ze mogen niet zomaar het land uitgegooid worden, crimineel of niet. Ik haat ze niet, er zitten ook heel veel goeie tussen blabla.

Wat heb je aan cijfers, als je al je ervaring hebt in je hele leven en alles om je heen...
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten