Oud 30-04-2003, 12:32
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Ik heb een aantal casettebandjes met muziek die ik graag op cd wil zetten. Hoe is dit te realiseren??
Oud 30-04-2003, 13:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hiervoor heb je een cassettedeck van je hifi nodig. Je hifi heeft een output (vaak 2 tulpstekkers). Deze sluit je hebt een 2xtulp naar 1x minijack kabeltje aan op de Line in (niet mic in!) op je geluidskaart van je computer.

Nu moet je met een audio capture programma de line in capturen, bijvoorbeeld met CoolEdit. Deze maakt er WAVs van.

[ikleesnietgoed]
Daarna heb je een WAV to MP3 converter nodig. Ik gebruik hiervoor dBpowerAMP die Lame gebruikt om de WAV naar MP3 te encoden. Werkt erg goed.
[/ikleesnietgoed]

Je wilde op CD zetten, een audio CD. In nero gewoon Audio CD maken en de WAV bestanden ernaartoe slepen. Heel makkelijk.
Oud 30-04-2003, 13:34
Verwijderd
Is het niet de moeite waard om al die muziek even in Kazaa ofzo te gooien?

Cassettebandjes zijn nou niet bepaald high fidelity verantwoord, me dunkt. 128kbps Xing ook niet, maar hey, veel slechter dan cassettes kan toch niet
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 16:32
Orion16
Orion16 is offline
Cool Edit 2000
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 14:40
Verwijderd
Misschien kun je in GoldWave of CoolEdit nog wat filters erop loslaten om bv. het volume te maximaliseren of de ruis eruit te halen. Dat is wel de moeite waard als het brakke kopiëen zijn, en met de undo-functies van die programma's kun je het altijd weer terugzetten als het resultaat je niet bevalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten