Oud 04-07-2001, 19:19
marlies
marlies is offline
Hallo mensen,

Mijn vriendin heeft een Packard Bell computer (Slot 1 Pentium II 350Mhz, 64mb, 6gb hdd) uit 1998 en daar zit een moederbord, Media Blaster in, met het 82440LX PCI-chipset. De bussnelheid is 100Mhz.

Nu vraag ik me dus af of ik er een Pentium III processor van 750Mhz voor slot 1 met 100Mhz bussnelheid in kan zetten! Zo niet, welke tot welke processor kunnen we maximaal upgraden?

Groetz,

Marlies & Orion16
Oud 05-07-2001, 11:32
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
pfff..... aangézien een intel vaste multiplier heb zouden alle Pii's zeker, en waarschijnlijk lichtere Pii's (tot 600 denk ik) er in moeten kunnen...

tippie.... als je de processor upgrade, gooi er ook 64 MB ram bij anders heb je nix aan je 300Mhzjes meer

maarre.... als je met 't beestie naar de Mycom gaat ofzo kunnen ze 't vast wel ff proberen voor je... en denk er ook aan dat de Piii een betere koeling nodig heb als de Pii, diue moet je ook kopen dus
Oud 05-07-2001, 11:38
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
enne.... op je kast staat als 't goed is een typenummer.... kijk eens op www.pb.com... op die site weten ze 't vast wel
Oud 05-07-2001, 11:41
Verwijderd
nope, een LX-chipset gaat tot 350MHz

Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 12:03
Verwijderd
ik heb het even nagezocht, maar ik kom verschillende (lees: tegenstrijdige) dingen tegen..

ik heb ooit een Abit LX6 gehad, en die kon niet harder dan 350Mhz..

wellicht moet je even Packard Bell optelefoneren, misschien dat deze het wél aankan (hoewel ik mijn twijfels erover heb)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
nope, een LX-chipset gaat tot 350MHz
Maar de LX-chipset ondersteunt geen 100MHz bus. Dus mag je er wel vanuit gaan dat het om een BX-chipset gaat. Je kan er waarschijnlijk wel katmai p3's inzetten, maar ik ben bang dat je coppermine p3's kan vergeten ivm voltage problemen.

Oh wacht..ze zegt zelf dat het een LX-chipset betreft...maar dat kan niet.

Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 14:18
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
marlies schreef:
82440LX PCI-chipset.
PCI chipset is toch een andere chip?

Oud 05-07-2001, 15:03
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Maar de LX-chipset ondersteunt geen 100MHz bus. Dus mag je er wel vanuit gaan dat het om een BX-chipset gaat. Je kan er waarschijnlijk wel katmai p3's inzetten, maar ik ben bang dat je coppermine p3's kan vergeten ivm voltage problemen.

Oh wacht..ze zegt zelf dat het een LX-chipset betreft...maar dat kan niet.

ik vond het ook al vreemd..

maar het schijnt dat er op een LX wél een Celeron 400 kan draaien bijvoorbeeld..

ze moet gewoon ff bellen naar PB
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 20:25
Verwijderd
Duh...als het een Pentium-II 350 is zit er natuurlijk een Intel 440BX chipset in...(een LX ondersteund officieël maximaal 66MHz FSB en onofficieël vaak ook 75 en 83MHz).

Ik weet niet of het mogelijk is...er zijn BX-moederplanken die PIII's tot 1GHz aankunnen (Asus CUBX bijvoorbeeld) maar het BIOS moet ze ook kunnen herkennen en de multiplier moet ook correct kunnen worden ingesteld. Het verhaal dat je bv. een Celeron 466 (multiplier 7.0x) in een LX plankje met maximaal 5.0x (333Mhz) multipliers kunt draaien, is een fabeltje. Als je dat probeert krijg je geen beeld.

Overigens is dit allemaal speculatie, als je het zeker wil weten, phone dan ff naar Packard Bell.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 17:00
Verwijderd
mja, nare man, maar ik heb het toch echt gelezen (even www.deja.com/usenet erop nageslagen) dat er mensen zijn met een LX chipset die een Celeron 400 oid draaiden..

en ik zie voor hun geen reden om erover te liegen of het te verzinnen ofzo..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2001, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
mja, nare man, maar ik heb het toch echt gelezen (even www.deja.com/usenet erop nageslagen) dat er mensen zijn met een LX chipset die een Celeron 400 oid draaiden..

en ik zie voor hun geen reden om erover te liegen of het te verzinnen ofzo..
Nee, ik geloof je wel hoor, maar ik heb zelf namelijk ook verhalen gelezen waarin het dus niet is gelukt. Ikzelf heb het ook geprobeerd, met een Abit Socket-370 bordje wat tot 7.0x/466MHz ging. Ik heb na posts op t.net en nieuwsgroepen een Celeron 600 gekocht (9.0x) uiteraard om 'm naar 900 te klokken...maar dat werkte dus niet.

Ook heb ik een andere keer bij een vriend van me met een originele Intel LX-plank waarop een PII-266 gemonteerd was geprobeerd een Cel 433 aan het draaien te krijgen. Ook dat werkte niet...

Er zullen vast wel gevallen zijn waarin het wel lukt, maar het is denk ik net zo als bij die verhalen 'AMD-K6-2/400 op Asus T2P4' Dat bordje heeft een HX chipset (tot 233MHz) maar met een sneaky trucje kun je er toch een 400MHz op draaien...hij herkend dan de 2.0x multiplier voor Intel als een 6.0x multiplier voor AMD, ofzoiets. Maar dat werkt alleen bij één bepaald bord, met één bepaald BIOS...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 14:40
Orion16
Orion16 is offline
We hebben al een andere koeling gekocht, namelijk zo'n dualfan die geschikt is voor AMD-k7 cpu's volgens doosje maar hij paste prima op de PII processor!

Nu nog idd een andere processor en meer geheugen. Kan een ATI RAGE PRO 3D AGP videokaart 3d-games aan, ik heb namelijk geen opengl drivers of zijn die ook niet te krijgen?

Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 14:45
LB06
LB06 is offline
Citaat:
marlies schreef:
Hallo mensen,

Mijn vriendin heeft een Packard Bell computer (Slot 1 Pentium II 350Mhz, 64mb, 6gb hdd) uit 1998 en daar zit een moederbord, Media Blaster in, met het 82440LX PCI-chipset. De bussnelheid is 100Mhz.

Nu vraag ik me dus af of ik er een Pentium III processor van 750Mhz voor slot 1 met 100Mhz bussnelheid in kan zetten! Zo niet, welke tot welke processor kunnen we maximaal upgraden?

Groetz,

Marlies & Orion16
Als het een BX is kun je er een P3 Katmai inzetten of zelfs een Coppermine als je het voltage tweakt en als het een LX-chipset is zul je het moeten doen met een P2 of Celeron, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 15:39
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Als het een BX is kun je er een P3 Katmai inzetten of zelfs een Coppermine als je het voltage tweakt en als het een LX-chipset is zul je het moeten doen met een P2 of Celeron, maar dat weet ik niet zeker.
De hele comp komt uit 98', waren die toen al PIII voorbereid ofzo of nog niet?

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten