Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
enne.... op je kast staat als 't goed is een typenummer.... kijk eens op www.pb.com... op die site weten ze 't vast wel
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar het schijnt dat er op een LX wél een Celeron 400 kan draaien bijvoorbeeld.. ze moet gewoon ff bellen naar PB |
![]() |
|
Verwijderd
|
Duh...als het een Pentium-II 350 is zit er natuurlijk een Intel 440BX chipset in...(een LX ondersteund officieël maximaal 66MHz FSB en onofficieël vaak ook 75 en 83MHz).
Ik weet niet of het mogelijk is...er zijn BX-moederplanken die PIII's tot 1GHz aankunnen (Asus CUBX bijvoorbeeld) maar het BIOS moet ze ook kunnen herkennen en de multiplier moet ook correct kunnen worden ingesteld. Het verhaal dat je bv. een Celeron 466 (multiplier 7.0x) in een LX plankje met maximaal 5.0x (333Mhz) multipliers kunt draaien, is een fabeltje. Als je dat probeert krijg je geen beeld. Overigens is dit allemaal speculatie, als je het zeker wil weten, phone dan ff naar Packard Bell. |
![]() |
|
Verwijderd
|
mja, nare man, maar ik heb het toch echt gelezen (even www.deja.com/usenet erop nageslagen) dat er mensen zijn met een LX chipset die een Celeron 400 oid draaiden..
en ik zie voor hun geen reden om erover te liegen of het te verzinnen ofzo.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook heb ik een andere keer bij een vriend van me met een originele Intel LX-plank waarop een PII-266 gemonteerd was geprobeerd een Cel 433 aan het draaien te krijgen. Ook dat werkte niet... Er zullen vast wel gevallen zijn waarin het wel lukt, maar het is denk ik net zo als bij die verhalen 'AMD-K6-2/400 op Asus T2P4' Dat bordje heeft een HX chipset (tot 233MHz) maar met een sneaky trucje kun je er toch een 400MHz op draaien...hij herkend dan de 2.0x multiplier voor Intel als een 6.0x multiplier voor AMD, ofzoiets. Maar dat werkt alleen bij één bepaald bord, met één bepaald BIOS... |
![]() |
|
We hebben al een andere koeling gekocht, namelijk zo'n dualfan die geschikt is voor AMD-k7 cpu's volgens doosje maar hij paste prima op de PII processor!
Nu nog idd een andere processor en meer geheugen. Kan een ATI RAGE PRO 3D AGP videokaart 3d-games aan, ik heb namelijk geen opengl drivers of zijn die ook niet te krijgen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |