Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2002, 18:49
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
wie heeft het gezien? ik vond het echt vet, gister het eerste deel gezien en vanavond het 2de deel kijken (vanaf 21.00) op V8.

Het is een 10-delige oorlogsserie geproduceerd door Tom Hanks en Steven Spielberg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2002, 18:52
wicce
wicce is offline
ja heb et gezien!

ik vond het idd erg goed. was goed geacteerd en goed gefilmd. ik vond het erg verassend dat david swimmer erin meedeed. ik dacht dat hij zeg maar de hele presentatie van de serie zou vernielen, maar hij deed het naar mijn mening erg goed.

huh, gister was toch half 11 het 2e deel, en volgende week zondag weer??
Oud 21-01-2002, 19:01
DJ Incompetent
Citaat:
wicce schreef:
ja heb et gezien!

ik vond het idd erg goed. was goed geacteerd en goed gefilmd. ik vond het erg verassend dat david swimmer erin meedeed. ik dacht dat hij zeg maar de hele presentatie van de serie zou vernielen, maar hij deed het naar mijn mening erg goed.

huh, gister was toch half 11 het 2e deel, en volgende week zondag weer??

volgende week zondag is alleen het 3de deel, deze keer 2 delen op 1 avond was alleen om de serie te promoten. Maar vandaag wordt het op v8 herhaald vandaar...

en david schwimmer vond ik ook verassend goed spelen, ik dacht dat hij alleen grappig kon zijn (Friends ). Toch was het toch nog behoorlijk moeilijk om niet bij elke opmerking van hem te gaan lachen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 19:07
wyner
wyner is offline
Het is de bedoeling om de eerste twee delen samen uit te zenden, omdat deel 1 een beetje een erg rustig inleidend hoofdstuk is.

Viel me op hoe ontzettend veel de BBC eruitknipte uit de afleveringen die zij enkele maanden geleden uitzonden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 19:15
Retarded
Retarded is offline
[/b][/QUOTE]
deze keer 2 delen op 1 avond was alleen om de serie te promoten. [/B][/QUOTE]

ik denk eerlijk gezegd voornamelijk omdat deel 1 weinig aktie bevatte... daaro zendden ze ook deel 2 uit om een goede indruk qua aktie achter te laten (en dat is wel gelukt!)
Oud 21-01-2002, 19:17
DJ Incompetent
Citaat:
Retarded schreef:
DJ FLEM schreef:
deze keer 2 delen op 1 avond was alleen om de serie te promoten. [/b][/QUOTE]

ik denk eerlijk gezegd voornamelijk omdat deel 1 weinig aktie bevatte... daaro zendden ze ook deel 2 uit om een goede indruk qua aktie achter te laten (en dat is wel gelukt!)[/B][/QUOTE]
dat kan ook, maar ik had ergens gelezen dat het was om te promoten ofsow, maar wat jij zegt is eigenlijk logischer.

Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 19:26
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Vanavond wordt het herhaald en ga ik het kijken.

Conan... heeft er uitsluitend goeds over gehoord
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 19:35
mcsun
mcsun is offline
De settings, acteurs en details zijn echt super maar het verhaal vond ik hier en daar een beetje zwak. Vooral in het tweede deel wanneer een groep van hooguit 10 man het halve duitse leger neerhaalt terwijl er bij de Amerikanen maar één dode en één gewonde valt. Dat ging wel erg makkelijk.
Maar ik was echt onder de indruk van de beelden... prachtig! Ik ben benieuwd naar deel 4, dan komen gaan ze naar Arnhem... gefilmd in Engeland.
Oud 21-01-2002, 19:52
Breg
Breg is offline
ik zat me alleen dood te ergeren aan de reclame, om het kwartier kwam er weer een reclameblok. En dan zit je naar een oorlogsserie te kijken krijg je reclame van zo´n sexlijn errug irritant.

verder vond ik het mooi gedaan allemaal, maar ik heb toch de hele tijd dat ik niet naar Lt. Sobel zat te kijken, maar naar Ross uit Friends, maarja dat is mijn probleem .
Oud 21-01-2002, 22:07
Verwijderd
ik wordt hier zooo ontzettend voor geflamed, maar toch
Kvind het enorm over-rated. Shaky cam en wat geweren maakt nog geen goede serie. Het acteerwerk is adequaat, maar niet overweldigend. Het script is tja...gewoontjes. Niks baanbrekends.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 22:39
Lyx
Lyx is offline
SUPER !!!

Oud 21-01-2002, 22:53
Retarded
Retarded is offline
Citaat:
Breg schreef:
ik heb toch de hele tijd dat ik niet naar Lt. Sobel zat te kijken, maar naar Ross uit Friends, maarja dat is mijn probleem .
dat probleem heeft de halve wereld Ik kom Matt LeBlanc ook niet serieus nemen in Lost in Space..
Oud 22-01-2002, 06:07
Anonymous John
Anonymous John is offline
Goede serie, ik ga het zeker blijven kijken
Oud 22-01-2002, 09:46
wyner
wyner is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Vooral in het tweede deel wanneer een groep van hooguit 10 man het halve duitse leger neerhaalt terwijl er bij de Amerikanen maar één dode en één gewonde valt. Dat ging wel erg makkelijk.
De gebeurtenissen en gevechten zijn allemaal waar gebeurd; de paratroepers waren elite soldaten, dus 10 man welke 40 doodt zal wel redelijk zijn. Had je het laatste stukje niet gelezen, dat ze het gevecht bij Brecourt Manor nu lesgeven op de militaire acedemie West Point?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 11:08
Boogie
Boogie is offline
dat 1e deel was volgens mij laatst ook al op een andere zender...op sbs6, zondag ofzo...

maar ik vond het 2e deel absoluut geweldig!!!!
Oud 22-01-2002, 13:36
DJ Incompetent
Citaat:
Boogie schreef:
dat 1e deel was volgens mij laatst ook al op een andere zender...op sbs6, zondag ofzo...

maar ik vond het 2e deel absoluut geweldig!!!!
ja, dohh, het 2de deel ook, maar die was zondag pas heel laat.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 15:17
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
wyner schreef:
De gebeurtenissen en gevechten zijn allemaal waar gebeurd; de paratroepers waren elite soldaten, dus 10 man welke 40 doodt zal wel redelijk zijn. Had je het laatste stukje niet gelezen, dat ze het gevecht bij Brecourt Manor nu lesgeven op de militaire acedemie West Point?
Ik geloof wel dat het goede soldaten waren, maar de duitsers werden wel erg zwak uitgebeeld. Af en toe komt er eentje achter de bosjes vandaan, kijk ze een dikke seconde aan (zonder ook maar naar z'n wapen te grijpen) en wordt met één schot afgemaakt door een alvast doorlopende amerikaan.
Oud 22-01-2002, 16:05
Signy
Signy is offline
Ik heb ut al gezien...
Oud 22-01-2002, 16:10
DJ Incompetent
Citaat:
mcsun schreef:
Citaat:
wyner schreef:
Ik geloof wel dat het goede soldaten waren, maar de duitsers werden wel erg zwak uitgebeeld. Af en toe komt er eentje achter de bosjes vandaan, kijk ze een dikke seconde aan (zonder ook maar naar z'n wapen te grijpen) en wordt met één schot afgemaakt door een alvast doorlopende amerikaan.
idd, t ging wel heel makkelijk.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 17:43
wyner
wyner is offline
Tja, er wordt gezegd dat de miniserie het boek en/of de ware toedracht van de gebeurtenissen goed volgde, lijkt me dat een serieuze serie als dit niet voor dramatische redenen de daden van haar hoofdspelers overdrijft...

Misschien kan iemand een "authentiek" verslag van dat gevecht bij Brecourt Manor opgraven...?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:18
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
ja, dohh, het 2de deel ook, maar die was zondag pas heel laat.

toen sliep ik dus al
Oud 23-01-2002, 16:45
DJ Incompetent
Citaat:
Boogie schreef:
toen sliep ik dus al
ik ook
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 06:29
wyner
wyner is offline
Ik heb de eerste twee afleveringen op zowel BBC als SBS6 gezien, en ik heb duidelijk een handvol of zo scénes gezien die BBC niet toonde. Dit vermoedde ik ook al toen ik recensies/synopses las op het internet waar ze spraken over scénes die ik niet meende te hebben gezien toendertijd.

Verder was BBC zo bang dat de serie alleen een "niche" publiek aansprak, dat ze het op het laatste moment verplaatsten van "mainstream" BBC1 naar "cult" BBC2.

[Dit bericht is aangepast door wyner (24-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 08:04
DJ Incompetent
Citaat:
wyner schreef:
Ik heb de eerste twee afleveringen op zowel BBC als SBS6 gezien, en ik heb duidelijk een handvol of zo scénes gezien die BBC niet toonde. Dit vermoedde ik ook al toen ik recensies/synopses las op het internet waar ze spraken over scénes die ik niet meende te hebben gezien toendertijd.

Verder was BBC zo bang dat de serie alleen een "niche" publiek aansprak, dat ze het op het laatste moment verplaatsten van "mainstream" BBC1 naar "cult" BBC2.

welke scenes waren dat dan precies?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 10:09
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik vond het een heel mooie serie...

goed acteerwerk.. mooi duister en grauw gefilmd

prachtig

en gelukkig: geen verheerlijking van geweld

daar heb ik een poephekel aan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2002, 14:46
wyner
wyner is offline
Twee scénes die me meteen naarbinnen schieten: een trainingsscéne, oa waarin ze onder wat prikkeldraad met varkensvlees/-bloed kruipen. Een andere was waarin Winters tegen Lt. Meehan zegt hoe hij was gevlogen tijdens een trainingsvlucht, en dat ze zelf erachterkwamen dat in Normandië de invasie zou plaatsvinden.

Hiernaast zullen er nog wat kleine scénes zijn uitgeknipt in de BBC-uitzendingen.

Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 15:26
DJ Incompetent
vanavond is het pas om half 11
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 23:15
DannyH
DannyH is offline
Het is echt een mooie serie
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 06:58
Signy
Signy is offline
Citaat:
wyner schreef:
Twee scénes die me meteen naarbinnen schieten: een trainingsscéne, oa waarin ze onder wat prikkeldraad met varkensvlees/-bloed kruipen.
Die zitter nog gewoon in man!!

Oud 28-01-2002, 09:23
wyner
wyner is offline
Is dat zo? Moet ik even m'n BBC-band weer bekijken. Maar die andere scéne heb je dus ook niet opgemerkt?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 13:21
wicce
wicce is offline
knsap et nie echt

ik was et gister half slapend aant kijke, dat einde: wat betekende die pakjes nou?

Oud 28-01-2002, 14:17
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik vind het alleen een minpunt dat alle personages zo snel en onduidelijk naar voren komen..

ik ken alleen Lt.Winters van gezicht en wat-ie gedaan heeft.. de rest kan ik gewoon niet echt volgen zonder dat ik een aflevering 2x moet zien
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:25
Signy
Signy is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
ik vind het alleen een minpunt dat alle personages zo snel en onduidelijk naar voren komen..

ik ken alleen Lt.Winters van gezicht en wat-ie gedaan heeft.. de rest kan ik gewoon niet echt volgen zonder dat ik een aflevering 2x moet zien

Vind ik ook jah. Ik heb de serie gevolgd toen het op de BBC kwam en toen werd het steeds verwarrender met al die verschillende personages..
Nu ik weer volg op SBS herken ik ze en volg ik het beter.

Oud 28-01-2002, 18:27
DJ Incompetent
Citaat:
Silent Enigma schreef:

ja dat vind ik ook ja, vind het moeilijk om al die namen en gezichten uit elkaar te houden, maar ja, uiteindelijk gaat het toch meer over het geheel...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:29
DJ Incompetent
Citaat:
wicce schreef:
knsap et nie echt

ik was et gister half slapend aant kijke, dat einde: wat betekende die pakjes nou?

wat bedoel je, die pakken met wasgoed?

Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:51
Popje_temp
Popje_temp is offline
Helemaal te gekke serie, ik wilde eerst niet kijken omdat ik dacht dat het saai was, mijn vriend wilde het wel graag zien en dus keek ik mee.
Nu wil mijn vriend niet meer kijken en valt hij in slaap tijdens de aflevering en zit ik met gespannen blik helemaal in de serie...
Oud 28-01-2002, 19:00
wicce
wicce is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
Citaat:
wicce schreef:
knsap et nie echt

wat bedoel je, die pakken met wasgoed?

ja, ware ze nou dood omdat ze hun wasgoed niet hadde opgehaald, of leefde ze nou omdat er wasgoed van hun was
Oud 28-01-2002, 19:34
Signy
Signy is offline
Citaat:
wicce schreef:
ja, ware ze nou dood omdat ze hun wasgoed niet hadde opgehaald, of leefde ze nou omdat er wasgoed van hun was

Jaahaa, omdat ze hun wasgoed niet hadden opgehaald moesten ze dood..

Oud 28-01-2002, 21:01
wicce
wicce is offline
Citaat:
Signy schreef:
Citaat:
wicce schreef:

Jaahaa, omdat ze hun wasgoed niet hadden opgehaald moesten ze dood..

whaha

ja, ke, geef toe: dat was erg stom verwoord

Oud 28-01-2002, 22:24
DJ Incompetent
Citaat:
wicce schreef:

die luitenant meehan bijvoorbeeld die was dood... en die had zn wasgoed niet opgehaald... dus dat klopt btje moeilijk om wasgoed op te halen als je onder de grond ligt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 10:46
the joker
the joker is offline
k hebt ook gezien

is erg vet en mooi gemaakt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 19:45
Energy!
Energy! is offline
W t
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 00:28
Stevill
Stevill is offline
trage epi's krijg je met ross als legerkiddo
Oud 02-02-2002, 20:46
Signy
Signy is offline
~UP~

Morgen ist weer
Oud 03-02-2002, 13:02
C@ctusje
C@ctusje is offline
Ik heb t gemist..
Oud 04-02-2002, 13:49
wicce
wicce is offline
waa, de laatste aflevering was echt heel erg koel!

*is helemaal fen*

(mja, ze ware ook wel lekker de nederlanders ant ophemele, mja, who cares

vond et echt heel erg goed gemaakt..
Oud 06-02-2002, 16:33
Verwijderd
Slecht zeg, die vorige aflevering..

Hij was niet leuk, en hij sloeg als kut op dirk.. Wat lieten ze van nederland zien?

Een bevrijdingsfeest, het geboorteplaatsje van Van Gogh, zandweggetjes met karren er langs en molens op de achtergrond, en volgende aflevering gaan ze vechten om een dijk...

HOE TYPISCH.. Kut amerikanen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:36
wicce
wicce is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Slecht zeg, die vorige aflevering..

Hij was niet leuk, en hij sloeg als kut op dirk.. Wat lieten ze van nederland zien?

Een bevrijdingsfeest, het geboorteplaatsje van Van Gogh, zandweggetjes met karren er langs en molens op de achtergrond, en volgende aflevering gaan ze vechten om een dijk...

HOE TYPISCH.. Kut amerikanen

ik zag geen molens, en we hadde toen vaswel zandweggetjes en bevrijdingsfeesjes..
wat wilde je dan zien?
Oud 06-02-2002, 16:48
Verwijderd
Forummende jongeren die over de soldaatjes op tv lullen

Ik vind het iig een mooie serie, geinig wel dat ik dat Nederlands ook echt kan verstaan (in sommige series...)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 12:47
DJ Incompetent
die nederlandse wijven waren toch geil he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten