Advertentie | |
|
![]() |
|
ja... nou het is waarschijnlijk gewoon heel moeilijk dingen die niet zo een indruk hebben gemaakt op jou om die weer op te halen... ze zitten er heus wel in je hoofd... je kan er alleen niet goed bijkomen...
|
Tja, veel mensen hebben niet zoveel herinneringen, maar als ze een bepaald voorwerp zien komen ze wel weer terug. En soms, als mensen vaak de verhalen verhalen, denk je dat je herinneringen hebt, maar het zijn eigenlijk herinneringen van toen mensen over iets praatten.
Want herinneringen kun je verdringen. Je kan jezelf dwingen geen herinneringen meer te hebben, alles te vergeten. Met veel wilskracht kun je ze terughalen, maar het is moeilijk. Ik had geen herinneringen, alleen een paar traumaherinneringen. Nu heb ik ook weer vrolijke herinneringen, die ik ook gelijk opschrijf in mijn dagboek. Helaas verscheurde ik vroeger altijd mijn dagboeken. Bang voor herinneringen.
|
Verwijderd
|
Ik heb er zelf geen last van.. Alles wat veel indruk op me heeft gemaakt weet ik nog (mn vroegste herinnering is van dat ik 2 was en een nachtje in het ziekenhuis moest blijven omdat ik een flesje medicijnen had leeggedronken).
Maar ja, heb je er echt last van? Heb je er echt problemen mee? Zo ja, dan zou je nu kunnen beginnen met gebeurtenissen opschrijven zodat je ze nog terug kunt lezen. Maar ach, je leeft nu, en niet in het verleden ![]() |
![]() |
|
![]() |
Misschien dat je moeilijke dingen onbewust wegstopt om er niet aan te hoeven denken?
En heb je geen tastbare herinneringen waardoor je herinneringen kunt ophalen? Fotoalbums, dagboeken enz. En als je dingen meer wilt onthouden, kun je ze ook opschrijven. Voor zowel belangrijke dingen (afspraken) als 'minder belangrijke' dingen (iets moois wat je hebt gezien). |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[PDA] Is dit de oplossing voor mijn vergeetachtigheid? knijtert! | 7 | 17-01-2006 02:10 | |
Liefde & Relatie |
verjaardag vergeten Verwijderd | 15 | 23-12-2005 13:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Vergeten skull-head | 3 | 20-04-2005 18:55 | |
Verhalen & Gedichten |
vergeten MightyMarcel | 3 | 27-12-2003 20:37 | |
Psychologie |
GVD weer me afsrpaak bij riagg vergeten :@ HelpMePlease | 12 | 01-09-2003 16:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Vergeten kleinedraak | 1 | 12-06-2003 08:37 |