Oud 02-01-2003, 10:41
Verwijderd
ik vraag me dus iets af

Ik denk dat iedereeen dit wel heeft maar ik ben zowiezo haast alles vergeten van mijn hele jeugd.. afgezien van een aantal kleine dingetjes.. en na mijn 16e ofzo is het wat minder vaag als daarvoor.

Nu heb ik een relatie met een jongen die ik dus ontmoette toen ik net 17 was en wat niet ging.. en nu dus wel. Nu ben ik alle problemen van toen vergeten en weet nog een aantal leuke ervaringen met hem. terwijl hij alles nog precies weet, negatief en positief..

Voor mzelf begin ik weer aan iets nieuws.. en vorig jaar wist ik nog waaraan ik me allemaal irriteerde, en nu totaal niet meer.

wie herkent dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2003, 21:21
elledc
elledc is offline
Dat heb ik ook, ook goeie momenten vergeet ik. Ik weet niet hoe het komt, misschien omdat ik er ongevoelig tegenover ben en was. Soms wil ik me iets herinneren uit mijn jeugd maar het is allemaal zo vaag als ik eraan denk. Nja, op zich vind ik dat niet zo erg, het is het heden en de toekomst wat belangrijk is en soms ben ik blij dat ik slechte momenten kan vergeten.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 21:39
ABrules
ABrules is offline
het zit in je geheugen... hebt alleen steuntjes nodig om het eruit op te vissen... ik kan zo niets meer herinneren van mijn 5e verjaardag... maar als ik dan een voetbal zie denk ik van: heej die heb ik op mijn 5e verjaardag gekregen ooit...

dat gebeurt gewoon en bij iedereen...
Oud 02-01-2003, 21:56
nl2suzy
nl2suzy is offline
Nou ik weet toch vrij veel dingen uit me jeugd.. behalve onder de 4jaar.. En ik vergeet ook niet de dingen die naar me 10e zijn gebeurd.. die weet ik echt nog wel.. Ook de minder leuke dingen, die weet ik juist!..
Oud 03-01-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef:
het zit in je geheugen... hebt alleen steuntjes nodig om het eruit op te vissen... ik kan zo niets meer herinneren van mijn 5e verjaardag... maar als ik dan een voetbal zie denk ik van: heej die heb ik op mijn 5e verjaardag gekregen ooit...

dat gebeurt gewoon en bij iedereen...
ja maar als iemand mij ergens aan herrinnerd denk ik zelfs.. huh was ik dat? Heb ik echt heel vaak.. hmz..

nou dr zijn vast wel mensen die dat ook hebben.. toch
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 20:46
@Moon
@Moon is offline
t lijkt wel of ik laatste tijd aan geheugenverlies lijd k vergeet echt zoveel dingen, best irritant. De meeste dingen uit mn jeugd ben ik vergeten. Van de laatste jaren kan ik wel wat meer herinneren
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:21
ABrules
ABrules is offline
ja... nou het is waarschijnlijk gewoon heel moeilijk dingen die niet zo een indruk hebben gemaakt op jou om die weer op te halen... ze zitten er heus wel in je hoofd... je kan er alleen niet goed bijkomen...
Oud 04-01-2003, 09:58
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tja, veel mensen hebben niet zoveel herinneringen, maar als ze een bepaald voorwerp zien komen ze wel weer terug. En soms, als mensen vaak de verhalen verhalen, denk je dat je herinneringen hebt, maar het zijn eigenlijk herinneringen van toen mensen over iets praatten.

Want herinneringen kun je verdringen. Je kan jezelf dwingen geen herinneringen meer te hebben, alles te vergeten.
Met veel wilskracht kun je ze terughalen, maar het is moeilijk.

Ik had geen herinneringen, alleen een paar traumaherinneringen. Nu heb ik ook weer vrolijke herinneringen, die ik ook gelijk opschrijf in mijn dagboek.

Helaas verscheurde ik vroeger altijd mijn dagboeken.
Bang voor herinneringen.
Oud 04-01-2003, 11:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
je vergeet zo goed als niks.....je kan het alleen niet terughalen (oproepen), ddunkt me
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 11:44
Verwijderd
Ik heb er zelf geen last van.. Alles wat veel indruk op me heeft gemaakt weet ik nog (mn vroegste herinnering is van dat ik 2 was en een nachtje in het ziekenhuis moest blijven omdat ik een flesje medicijnen had leeggedronken).

Maar ja, heb je er echt last van? Heb je er echt problemen mee? Zo ja, dan zou je nu kunnen beginnen met gebeurtenissen opschrijven zodat je ze nog terug kunt lezen.

Maar ach, je leeft nu, en niet in het verleden
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 11:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
en je wilt niet weten hoe erg het verleden een rol speelt in het heden....
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:33
Black Bird
Black Bird is offline
Misschien dat je moeilijke dingen onbewust wegstopt om er niet aan te hoeven denken?
En heb je geen tastbare herinneringen waardoor je herinneringen kunt ophalen? Fotoalbums, dagboeken enz.
En als je dingen meer wilt onthouden, kun je ze ook opschrijven. Voor zowel belangrijke dingen (afspraken) als 'minder belangrijke' dingen (iets moois wat je hebt gezien).
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 23:55
Verwijderd
Citaat:
bLaCk BiRd schreef:

Citaat:
en je wilt niet weten hoe erg het verleden een rol speelt in het heden....
Ja ik leef altijd met het idee dat het totaal geen invloed heeft..

Misschien dat je moeilijke dingen onbewust wegstopt om er niet aan te hoeven denken?
En heb je geen tastbare herinneringen waardoor je herinneringen kunt ophalen? Fotoalbums, dagboeken enz.
En als je dingen meer wilt onthouden, kun je ze ook opschrijven. Voor zowel belangrijke dingen (afspraken) als 'minder belangrijke' dingen (iets moois wat je hebt gezien).
Ja ik heb 2 kisten met herrinneringen, brieven, foto's etc.. dan luikt het wel idd.. hmz.. Misschien omdat je dan bewust iets doet ofzo??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten