Oud 13-01-2003, 18:37
Montoya
Montoya is offline
ik moet hier dus een discussie over houden en ben dus tegen deze stellig , weten jullie een paar goede argumenten ??
Oud 13-01-2003, 18:46
Verwijderd
Ik snap de stelling niet helemaal, geloof ik... Wordt er mee bedoeld dat je zou mogen discrimineren als het vanuit het geloof komt...? Dus dat een iman mag zeggen dat homo's ziek zijn, omdat dat volgens mij geloof zo is?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:12
Montoya
Montoya is offline
Dat hij mag discrimeren omdat het volgens zijn geloof niet goed is/hoort.
Oud 13-01-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik snap de stelling niet helemaal, geloof ik... Wordt er mee bedoeld dat je zou mogen discrimineren als het vanuit het geloof komt...? Dus dat een iman mag zeggen dat homo's ziek zijn, omdat dat volgens mij geloof zo is?
mij moest zijn zijn...

Het ligt ook wel een beetj aan de situatie, of iemand bv. in Nederland woont of in zijn/haar 'eigen' land bv....

Ik vind dat discrimineren, ongeacht wat dan ook, niet mag. maar, goed, dat is niet echt een goed argument. Ik zal ff kijken of ik er wat over kan vinden...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:26
Montoya
Montoya is offline
Alvast bedankt

ik heb nu al :

· Artikel 1 van de grondwet: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
· Discriminatie is niet toegestaan op welke grond dan ook.
· Als je tegen hem zegt dat hij naar z’n eigen land moet oprotten zegt die ook dat je hem discrimineert
· jawel, als je de hitler groet brengt krijg je een boete, de centrum partij is ontbonden wegens te radicale ideeen, in sommige steden staat een straf op het dragen van de nederlandse vlag op je jas. Natuurlijk is de hitlergroet brengen ook fout, maar waarom mag die imam dan WEL deze uitspraken doen!
Oud 13-01-2003, 19:29
Verwijderd
Wat ik kort geleden op feedback heb gepost.

Uit het boek Kleuren in de spiegel:
--------------------------------------------------------------------------------
Discriminatie:
Een vooroordeel alleen mondt niet altijd uit in gedrag. Als dat wel het geval is, spreken we van discriminatie. Discriminatie is het ongelijk behandelen van personen of groepen op grond van kenmerken als: kleur, geslacht, seksuele geaardheid, godsdienst of politieke overtuiging. Discriminatie heeft niet uitsluitend betrekking op etnische verschillen.
--------------------------------------------------------------------------------

En uit de Van Dale:
dis·cri·mi·´na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken

Echt goede argumenten weet ik op dit moment niet te bedenken...misschien kun je zelf al iets met bovenstaande stukjes...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:47
Jaroenie
Jaroenie is offline
Zou zeggen sla de bijbel of een ander geloofsboek er op na, neem van mij aan dat er nergens staat dat discrimineren toegestaan is, juist het tegenovergestelde denk ik.

En verder, iemand die in Nederland woont moet zich houden aan de Nederlandse grondwet, en ook al staat daar in ook de vrijheid tot geloof, artikel 1 gaat boven alle artikelen dus zegt denk ik al genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten