Oud 04-12-2001, 21:04
minerva
minerva is offline
Jah, bij mij op school willen ze nu een 80 minuten rooster in gaan voeren. Elk lesuur duurt dan dus 80 minuten ipv 50. Volgende week gaan ze er proeven mee doen en dan wordt het volgend school jaar ingevoerd! Zo lang kan ik dus echt niet op blijven letten!
Zijn er people die dit al hebben op school? En wat vinden jullie, is zo'n rooster goed of juist niet?
Oud 04-12-2001, 21:17
miro
miro is offline
Ik neem aan dat je dan wel minder lessen op een dag hebt? Ik heb namelijk elke dag 10 lesuren, van kwart over 8 tot kwart over 5, kdenk dat dat hetzelfde is als minder lessen van 80 minuten.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 22:09
Verwijderd
Dat lukt best. Mijn rooster bestaat alleen maar uit lessen van zeven kwartier (goed, wel met een kwartier pauze ertussen dan, maar het is toch anderhalf uur hetzelfde vak). En dan soms ook nog twee van zulke blokken na elkaar over hetzelfde vak. Dat hou je best vol, gewoon veel koffie drinken.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 22:34
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik heb zelf lessen van 90 minuten en dat gaat heel goed, het is namelijk veel efficienter.
Oud 05-12-2001, 13:38
Tofke_H
Tofke_H is offline
testen hebben uitgewezen dat een mens gemiddeld maximaal 50 min zijn/haar volledige concentratie kan behouden op iets (in dit geval de les)...
80 (of 90 min) acher elkaar les is natuurlijk veel efficenter.
Ik had de laatste jaren ook steeds 2 of meer uren achter elkaar hetzelfde vak, dwz 60 min per uur. In sommige gevallen was dat dus 240min (4h)... Al bij al valt dat wel mee, je rugzak wordt lichter vermits je minder verschillende lessen hebt, maar een groot nadeel is dat als die leraar ziek is, of jij bent ziek, dan mis je automatisch een heleboel leerstof of moet je veel leerstof opeens bijhalen.
Meestal heb je dan ook nog eens tussen die lange lesuren een pauze die de leerkracht inlast, omwille dat die een koffie'tje moet gaan drinken ofzow.
Dus effectief die minuten achter elkaar hebben, zal je niet snel hebben, denk ik. Maar ik ben geen voorstander voor meer dan 60 min achter elkaar.
Oud 05-12-2001, 13:43
Verwijderd
tja ik heb zowat alleen maar dubbeluren dus 100 minuten les...
is wel vol te houden, maar zijn meestal teken of computer lessen dus ja, das wel iets anders als sommetjes maken enzo.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 15:01
Balance
Balance is offline
he? maar hoe doen ze dat dan met lessen die je maar één keer in de week hebt? die heb je dan ineens 30 minuten meer ofzo???
kvind het maar vreemd...
wij hebben wel blokuren enzo (2x45min.) en dat gaat al erg lastig!
Oud 05-12-2001, 18:54
autodropje
autodropje is offline
en ik vind meestal 1 blokuur al erg (=honderd min) laat staan dat ik de hele dag bijna zo'n lange lessen heb
Oud 05-12-2001, 20:11
C'est moi!
C'est moi! is offline
Ik heb alleen maar uren van 90 minuten, en dat bevalt me prima eigenlijk.
Oud 05-12-2001, 20:17
beuk
beuk is offline
op mijn school werd in m'n 4e of 5e jaar het 45 minutenrooster ingevoerd.. 80 lijkt me wel veel zonder pauze.

maar zoals nare man al zegt, op de uni heb je meestal gewoon 2 uur met een pauze.. dus het is best uit te houden.
Oud 07-12-2001, 16:35
Joyce-b
Joyce-b is offline
Op m'n zusjes school hebben ze wel lessen van 70 minuten.
De eerste 3 uur zijn 70 minuten en daarna komen er nog een aantal van 35 ( ) minuten..

Op zich lijkt mij 80 minuten bij bepaalde vakken wel handig, zoals geschiedenis, omdat je dan gewoon door kan werken en dan zo min mogelijk huiswerk hebt omdat je veel in de les kan doen, maar bij andere vakken vina ik 50 minuten al te veel..
Oud 08-12-2001, 17:10
minerva
minerva is offline
Nou, ik heb mijn rooster gehad voor de proefweek en het lijkt echt nergens op. Maandag bevoorbeeld: 1e uur vrij, 2e uur anw, dan 2uur vrij+2 pauzes (in totaal dus 3 en een half uur vrij) en dan nog een uurtje latijn. De volgende dag heb ik wel weer van half negen tot vier uur les
Oud 08-12-2001, 17:14
the tourist
the tourist is offline
hm, lijkt mij een beetje lang! ik vind 50 min al zo lang!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 09:22
Mik-mother
Mik-mother is offline
Citaat:
minerva schreef:
Nou, ik heb mijn rooster gehad voor de proefweek en het lijkt echt nergens op. Maandag bevoorbeeld: 1e uur vrij, 2e uur anw, dan 2uur vrij+2 pauzes (in totaal dus 3 en een half uur vrij) en dan nog een uurtje latijn. De volgende dag heb ik wel weer van half negen tot vier uur les
Ja, erg he! Een les Engels of Filosofie van 80 minuten is ook echt veeeeeeeeeel te lang.
Maar ze voeren het toch wel in, of we het er nou mee eens zijn of niet!

Oud 11-12-2001, 13:34
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
minerva schreef:
Zo lang kan ik dus echt niet op blijven letten!
ach, ik heb soms 4 * 50 minuten hetzelfde vak achter elkaar, en vaak in ieder geval 2 * 50 minuten....het went

Oud 11-12-2001, 17:16
Luca
Luca is offline
mijn lessen zijn allemaal 70 minuten het is wel lekker, lekker lang tijd voor een pw, en als je vrij hebt heb je lekker lang vrij, en je kunt hard doorwerken bij ons, ja montessori is dat he
Oud 11-12-2001, 17:23
BBEM
BBEM is offline
volgens kun je beter 3 keer per week een vak hebben dan 1 keer per week 3keer zo lang want je zal dan bij 3 keer per week toch meer kunnen doen aan huiwerk.
Oud 11-12-2001, 21:51
drama
drama is offline
ah, ik heb nu een 180 minuten rooster...is best ok, alleen wel saai
Oud 11-12-2001, 22:19
Mik-mother
Mik-mother is offline
Citaat:
drama schreef:
ah, ik heb nu een 180 minuten rooster...is best ok, alleen wel saai
180 minuten?!
Oud 12-12-2001, 08:45
Jam
Jam is offline
Ik haat 80-minuten lessen!!!!!
Ik heb net 2 dagen proeflessen van 80 minuten gehad en ik haat het. Vooral wanneer je de eerste 2 uur vrij hebt, zonder dat je het weet. Aaaaaah. Ik had nog 2 uur en 20 minuten langer in mijn bed kunnen liggen!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 14:57
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Zeur niet ik heb een 90 minuten rooster.. en das écht té lang.. na een uur heb ik het wel gehad
Oud 12-12-2001, 18:49
minerva
minerva is offline
Citaat:
Jam schreef:
Ik haat 80-minuten lessen!!!!!
Ik heb net 2 dagen proeflessen van 80 minuten gehad en ik haat het. Vooral wanneer je de eerste 2 uur vrij hebt, zonder dat je het weet. Aaaaaah. Ik had nog 2 uur en 20 minuten langer in mijn bed kunnen liggen!!!!!
hee, op welke school zit jij?

Oud 13-12-2001, 11:43
Wapjap
Wapjap is offline
Dat is opzich haalbaar, als je de lessen maar leuk en interessant houdt. Leraren houden er dikwijls niet rekening mee dat het statistisch is bewezen dat de meeste leerlingen niet langer dan tien minuten kunnen opletten.
Oud 13-12-2001, 16:38
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
wij hebben een 45 minuten rooster, en dat vind ik wel ok.
Oud 13-12-2001, 16:58
Cute Angel
Cute Angel is offline
doe mij AUB niet meer dan 50 min (wat we nu hebben) anders flip ik!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2001, 08:04
Choke
Choke is offline
Citaat:
Cute Angel schreef:
doe mij AUB niet meer dan 50 min (wat we nu hebben) anders flip ik!!!!!
jah man! 80 min! kzou superkwaad zijn!!arg..
Oud 16-12-2001, 19:04
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
Ik neem aan dat je dan wel minder lessen op een dag hebt? Ik heb namelijk elke dag 10 lesuren, van kwart over 8 tot kwart over 5, kdenk dat dat hetzelfde is als minder lessen van 80 minuten.

ik heb 10 lesuren, waarvan twee pauze (.30 min) en 8 lesuren (50 min p.p.)

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten