Oud 01-02-2003, 15:54
Cat
Cat is offline
Recente campagnes (in België) willen mensen erop wijzen om zo weinig mogelijk antibiotica te gebruiken.
Men wijst mensen hier wel op maar men zegt niet waarom.
Persoonlijk ben ik op de hoogte van de reden maar ik zou graag nagaan hoeveel mensen dit ook weten...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 16:01
Quiana
Quiana is offline
Volgens mij kan de bacterie, als 'ie telkens terugkomt,
er immuun voor worden oid.
(of moest je daarvoor elke x
de kuur afmaken..? :\)
Oud 01-02-2003, 16:08
Evito
Evito is offline
Heeft idd te maken met resistente bacteriën. Voornamelijk. Net zoals de mens zijn DNA aanpast, kunnen ook bacteriën zich 'aanpassen' aan de omstandigheden. Anti-biotica kan bij sommige mensen ook heel gevaarlijk werken. Ik noem bijvoorbeeld de vrouw van de ex-bondskanselier (van wie de naam me ontschoten is) van Duitsland, die een lichtallergie had gekregen door anti-biotica en twee jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 16:12
ekki
ekki is offline
Het gaat inderdaad om resistentie.
Oud 01-02-2003, 18:44
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
ekki schreef:
Het gaat inderdaad om resistentie.
Wou ik net zeggen

Ze hebben er ook reclames van op tv en ik snapte er de eerste
keren ook niet veel van, de reclame op zich zelf is een beetje
vaag. Maar nu is alles helder
Oud 01-02-2003, 21:45
REIE
REIE is offline
Citaat:
Evito schreef:
Heeft idd te maken met resistente bacteriën. Voornamelijk. Net zoals de mens zijn DNA aanpast, kunnen ook bacteriën zich 'aanpassen' aan de omstandigheden. Anti-biotica kan bij sommige mensen ook heel gevaarlijk werken. Ik noem bijvoorbeeld de vrouw van de ex-bondskanselier (van wie de naam me ontschoten is) van Duitsland, die een lichtallergie had gekregen door anti-biotica en twee jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.
Hannelore Kohl bedoel je.
Het klopt inderdaad dat door de hoge voortplantingsnelheid van bacteriën sneller mutaties kunnen optreden. Door het ongecontroleerde gebruik van antibiotica kunnen zich makkelijk resistente bacteriën ontwikkelen. Daarnaast zijn er de afgelopen 20 jaar geen nieuwe typen antibiotica ontwikkelt tegen de resistente bacteriën.
In sommige ziekenhuizen komen al multi-resistente bacteriën voor waar geen enkel antibioticum tegen werkt.
De overheid wil dus niet dat je zomaar penicilline slikt omdat het resistenties kan opwekken en omdat het simpelweg niet meer kan helpen.
Ga niet doemdenken over de ziekenhuisbacterie, hopelijk komen fagen, bacterie-etende organismen, op korte termijn op de markt.
(voldoen niet aan onze normen en enkel verkrijgbaar in Tbilisi)

REIE

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten