Oud 22-02-2003, 13:46
Mriek!
Mriek! is offline
Wat vinden jullie van studentenverenigingen? Bijvoorbeeld van het imago of ontgroeningen enz. enz. Zelf ben ik geen lid, omdat ik vind dat je ook vrienden kan maken zonder al die verplichtingen die je vaak hebt bij deze verenigingen...
Ben benieuwd wat jullie standpunten hierover zijn!
Oud 22-02-2003, 13:51
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
hier zijn al zoooo veel topics over geweest
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 13:52
Thomas
Thomas is offline
Je kan best mensen leren kennen in de verscheidende SVs. Ik vind wel dat de ontgroeningen binnen de perken behoren te blijven, maar dat is in de meeste gevallen ook wel.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:16
Angeles
Angeles is offline
Ik denk dat je niet algemeen kunt stellen of het leuk/zinnig is of niet. Studentenverenigingen zijn leuk voor wie er van houdt. Het is denk ik leuk als je houdt van grote groepen mensen leren kennen, als je geen problemen hebt met redelijk oppervlakkig contact (enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk, en het wil natuurlijk ook niet zeggen dat je zelf oppervlakkig bent, je kunt daarnaast of daarbinnen wel heel goede vrienden hebben, maar met een groot deel van de mensen daar heb je oppervlakkig contact, is mij opgevallen), als je ook wel houdt van drinken en feestvieren en ook wel een beetje van traditie, van studentikoze gewoontes.

Ik ben er zelf toch niet echt een type voor. In mijn eerste jaar ben ik wel lid geworden, officieel ben ik tot en met mijn derde jaar lid gebleven, maar ik was alleen in het eerste jaar echt actief, in mijn tweede jaar zag ik alleen nog de mensen van mijn jaarclub en in mijn derde jaar ben ik er eigenlijk helemaal mee gestopt. Ik zie nog één meisje van de studentenvereniging, maar dat telt niet, want wij zijn samen lid geworden en wij waren daarvoor al vriendinnen. Daar heeft de vereniging niet echt toe bijgedragen (behalve nog meer gezamenlijke herinneringen).

Ik keur het verder niet goed of af, je moet gewoon kijken of het iets voor je is. Als je lid wordt en het is niks voor je, zoals in mijn geval, is het ook geen ramp, dan weet je in elk geval hoe het is en dan heb je het geprobeerd. Als je het niet wil doen is het ook prima. Het is denk ik gewoon iets waar je het type voor moet zijn en dat is niet beter of minder.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 16:34
Verwijderd
Gebruik de searchengine. Er zijn hier veel topics over geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten