Oud 04-12-2001, 21:51
Verwijderd
nou goed, ik ben dus beginnend tarotlezer (*trots*) maar nu ben ik dus gestrand bij het met elkaar in verband brengen van de kaarten. in het boek staan namelijk wel de betekenissen van de kaarten, en de legmetodes, en alles van het begin tot eind van tarotlezen, maar om een 1 of andere debiele reden staat er niet hoe je de kaarten met elkaar in verband moet brengen! bijvoorbeeld bij de allereenvoudigste ja/nee legmethode heb je bij de kaarten 7 en 8 (manier hoe je tegen de gebeurtenis aankijkt) de schildknaap van de staven en de 5 van de staven. wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

owja, en nog iets.. van elke kaart heb je twee betekenissen, een negatieve (als de kaart ondersteboven ligt) en een positieve (als de kaart rechtop ligt). maar bij het schudden is er geen mogelijkheid waarmee een kaart ondersteboven kan gaan liggen, omdat zenu allemaal rechtop zijn, aangezien ik mijn deck nog maar pas heb (2 maanden). bij diezelfde ja/nee legmethode wordt het antwoord bepaald door de positie van de 1ste kaart. en aangezien die kaart altijd rechtop ligt is het antwoord automatisch altijd 'nee'. dat kan niet kloppen, dus is er misschien iets wat je met je kaarten moet doen VOOR je gaat leggen, op een bepaalde manier schudden ofzo..?

[edit] typfoutje [/edit]
Advertentie
Oud 05-12-2001, 03:54
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Al je kaarten op de tafel leggen, en dan door elkaar 'wrijven' als het ware.
En over de verbanden... natuurlijk staat een dergelijke betekenis niet in de boekjes. Elke interpretatie van elke kaart is volledig persoonlijk, omdat jij de enige bent met volledige kennis over jouw situatie. Even stom voorbeeldje: Voor de 1 betekent een staven 4 dat ie binnenkort een nieuw huisdier krijgt, voor de ander betekent dit juist dat ie van zijn goudvis afwil. (voorbeed = zomaar een willekeurige kaart met een bullshit betekenis, maar dan snap je misschien wat ik bedoel)

Jij bent degene die de kaarten interpreteert, dat doen de boekjes niet voor je. Er staat een algemene betekenis in, en misschien wat verschillende mogelijkheden, maar hoe het voor jouzelf in elkaar zit moet je aanvoelen!
Oud 05-12-2001, 15:44
Breg
Breg is offline
ik heb ook nog een vraagje over tarotkaarten, en zet het meteen maar even hier bij:
In een boek wat ik over tarotkaarten heb staan verschillende legmethodes, maar is het nog zo dat de 1 beter is als de ander?

En nog 1 ding:
ik heb een keer gehoord dat tarotkaarten ´persoonsgebonden` zijn, en dat je ze uitleent aan anderen die er niks aan hebben, klopt dat?
Oud 05-12-2001, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef:
ik heb ook nog een vraagje over tarotkaarten, en zet het meteen maar even hier bij:
In een boek wat ik over tarotkaarten heb staan verschillende legmethodes, maar is het nog zo dat de 1 beter is als de ander?

En nog 1 ding:
ik heb een keer gehoord dat tarotkaarten ´persoonsgebonden` zijn, en dat je ze uitleent aan anderen die er niks aan hebben, klopt dat?
het is wel zo dat je anderen beter niet aan je tarotkaarten kan laten zitten omdat die idd persoonlijk zijn. waarschijnlijk het ook zo zijn dat die anderen er niets aan hebben, omdat de de kaarten niet hebben 'ingelopen' duz de kaarten zijn 'niet aan hun gewend'..

verder over verbanden: maar ik ben nog een beginner, dus ik ben waarschijnlijk niet in staat om de kaarten met elkaar te verbinden.. bij mij komt er alleen maar onzin uit
kan het zo zijn dat ik gewoon heel veel moet oefenen en dat ik het dan wel kan? *wil heel graag leren*
Oud 05-12-2001, 21:00
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

verder over verbanden: maar ik ben nog een beginner, dus ik ben waarschijnlijk niet in staat om de kaarten met elkaar te verbinden.. bij mij komt er alleen maar onzin uit
kan het zo zijn dat ik gewoon heel veel moet oefenen en dat ik het dan wel kan? *wil heel graag leren*

Bij mij ook hoor
Oefening baart kunst!

Succes, en als ik ploeter me mijn kaarten zal ik voor je duimen
Oud 06-12-2001, 09:09
Saraï_h
Saraï_h is offline
waarom vraagt iedereen af wat de beste manier is om die kaarten te leggen etc.
tarotkaarten leggen is juist iets wat je op je eigen gevoel moet doen.
Oud 06-12-2001, 15:54
Breg
Breg is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

bij mij komt er ook voornamelijk onzin uit, maar soms ook wel wat waarvan ik het gevoel heb dat ik er echt wat aan heb, nouja, blijven oefenen he?

Oud 08-12-2001, 20:38
Ieme
Ieme is offline
Ja, een goeie! Ik stel zelf nooit ja-nee vragen, maar ik hoorde dat het wel KAN.

Iemand die er iets meer van weet??
Oud 09-12-2001, 19:13
Verwijderd
Citaat:
judith2211 schreef:
die zijn er toch niet? *confuzed*!
Citaat:
Ieme schreef:
Ja, een goeie! Ik stel zelf nooit ja-nee vragen, maar ik hoorde dat het wel KAN.

Iemand die er iets meer van weet??
in mijn boek (ik ga straks wel even naar boven om te kijken welke het is) staat als eerste de ja/nee methode uitgelegd.. tis dat ik geen scanner heb, anders zou ik die bladzijde kunnen inscannen, maar ik typ het zo wel even over ofzo

ik heb toch niets beters te doen vandaag
Oud 11-12-2001, 10:16
Ieme
Ieme is offline
Graag!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten