Ik ben via dit forum in contact gekomen met Shania, een meisje dat meerdere malen is verkracht. Ze heeft inmiddels hulp bij een psychotherapeute waar ze goed mee overweg kan.
Ik denk dat het voor vrouwen en meisjes die verkracht zijn heel belangrijk is dat ze hun verhaal bij iemand kwijt kunnen en dat iemand hen helpt om een dergelijke traumatische ervaring te verwerken. Ik zou het namelijk volstrekt onacceptabel vinden als ze gedwongen worden om er mee rond te moeten lopen omdat de een of andere klootzak niet in staat was om zijn handen thuis te houden.
Ik ben zelf eens bij een studentenpsychologe aan de TU Eindhoven geweest, en in een van onze gesprekken zei ze: "Je kunt met nare ervaringen 2 dingen doen: je kunt ze wegstoppen of je kunt er met anderen over praten." Door dit oproepje te plaatsen maak je duidelijk dat jij ook voor de laatste optie kiest. Ik kan je daarom alleen maar adviseren om gebruik te blijven maken van de begeleiding die je nu hebt.
Als je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl. Mede namens alle andere forumbezoekers wens ik je veel sterkte toe.