Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ow en gips.. ooit gehoord van een spalk? uiteindelijk zelfde resultaat... tis maar wat je lekker vind... elke dag weer van die pillen slikken... lekker afhankelijk worden... verslaafde... Iedereen kan het zonder pillen redden maar als jij het al zo ziet, gaat dat je zeker niet lukken, twijfel eens niet zoveel!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De stofwisseling in de hersenen speelt ook een belangrijke rol bij het ontwikkelen van een depressie. Normaal gesproken vindt tussen verschillende delen van de hersenen een voortdurende uitwisseling plaats van chemische stoffen. Deze stoffen worden neurotransmitters of zenuwgeleidingsstoffen genoemd. Bij een depressie raakt het normale evenwicht tussen deze stoffen verstoord. Hoe dat precies in zijn werk gaat, is nog niet geheel duidelijk.
Medicatie Antidepressiva zijn medicamenten die de communicatie of informatieoverdracht tussen de cellen van de hersenen herstellen. Momenteel zijn er in Nederland zo’n twintig antidepressiva op de markt. Deze kunnen worden onderverdeeld in twee groepen: de klassieke en moderne soorten. De chemische structuur en de manier waarop ze de hersenen beïnvloeden, is anders. Ze remmen allebei de heropname van neurotransmitters, waardoor deze stoffen langer aanwezig blijven in de hersenen..... http://www.ziekenhuis.nl/ Ik zou zeggen, lees en zie dan waarom die medicijnen wèl nodig zijn als er iets mis is met de 'stofwisseling' ed in iemands hersenen. |
![]() |
||
Citaat:
het lijkt wel alsof ze het niet willen snappen
|
Ik snap niet echt waar deze topic nou eigenlijk over gaat. Misschien ben ik gewoon dom hoor, maar het enige wat ik nu lees is een (kleine) discussie over wel of niet medicijnen en waar ze voor nodig zijn. Heeft dit betrekking tot de titel of klopt de titel niet?
||
Citaat:
deze mensen weten gewoon niet wat depressief zijn inhoud...wat voor activiteiten er in de hersenen afspelen... wel concluderen als ze het nooit ervaren hebben. en dan heb ik het niet over een dip (wat vaak in de volksmond als depressief wordt ervaren, wat dus niet zo is) ik heb die medicijnen gewoon nodig
|
Heej....
Ja je hebt gelijk... maar voor zolang jij weet wat er met je aan de hand is... en zolang jij weet hoe je daar mee om moet gaan (bijvoorbeeld door medicijnen te gebruiken)... dan is de rest van de wereld toch niet meer belangrijk... Owkeej zo zou je er eigenlijk over 'moeten' denken... maar ja ik weet dat dat niet zal lukken... Het is heel lastig als je voor je idee niet begrepen wordt... Ik denk alleen dat het een zinloze discussie is of mensen depressiviteit aanpraten... Want er zijn inderdaad mensen die het hunzelf aanpraten... En jij kan er niets aan doen dat jij iemand bent waar het in de genen zit... net zoals zij er waarschijnlijk niets aan kunnen doen dat ze het zichzelf aanpraten... Ik denk dat het voor allebei een probleem is... zowel voor jou als voor die ander... Ik hoop dat iedereen alleen wil opletten dat ie niet te snel oordeelt... want je weet maar nooit wat voor een problemen iemand heeft... soms lijkt iemand heel open... en lijkt het of ie alles vertelt en zich zelfs een beetje aanstelt... Maar misschien zit er nog wel veel meer achter... Ratsja... dit was geen boodschap voor jou... ik denk trouwen zowieso dat het niet helemaal duidelijk is overgekomen zoals ik het bedoelde... Maar ja jij iig heeeeel veel sterkte... Liefs Noa ps... sorry voor mijn onduidelijkheid als je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel moet je het maar ff vragen, keej??
|
![]() |
Soullar vertelt het alleen maar op een erg lompe manier
![]() Zal wel een reden hebben, maar die ken ik niet dus houd ik daar ook geen rekening mee ![]() En soullar, niet iedereen is even sterk om het zonder hulpmiddelen te redden. Dat je die stof mist in je hersens kan natuurlijk komen omdat je jezelf het hebt aangepraat of door het aanpraten van iemand anders wat je bent gaan geloven. Ik bedoel: Als je op een willekeurige dag depri bent mis je die stof ook. Maar deze keert na een tijdje weer terug omdat het dipje dan wegzakt. Mensen die dus steeds vaker depri worden missen dus ook steeds vaker die stof. En op een gegeven moment krijgt die stof dus geen kans meer om terug te keren en blijf je grotendeels depri. Ik weet niet precies wat die pillen doen en voor hoe lang het is. Want als die pillen er voor zorgen dat het langer in de hersens blijft ligt het toch aan de persoon zelf dat het steeds opnieuw verdwijnt. Volgens mij helpen die pillen alleen maar als je ook werkelijk uit je depresiteit durft te komen. Weet ik niet hoor, zomaar een gissing. |
![]() |
|
![]() |
Die stof heet toch serotonine of ben ik nou gek?
![]() |
![]() |
||
Citaat:
die pillen alleen helpen echt niet zomaar je moet er zelf heel veel voor doen.. het is een hulpmiddel
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat je het jezelf aanpraat. Ik ben (volgens deskundigen) al m'n hele leven depressief en heb dit van m'n vader geërft, dit is mij pas verteld toen er geconstateerd werd dat ik depressief ben. Dus ik heb het mezelf niet aangepraat en anderen hebben het mij ook niet aangepraat.
Ik heb medicijnen, heb alleen niet echt het idee dat ze werken. Maar de psychiater zei ook dat ze alleen als 'hulp' waren en dat ik het voornamelijk zelf moest doen. Ik ben het echter niet hélemaal met sollar oneens, want er zullen vast mensen zijn die het zichzelf aanpraten en dan kan een placebo pil misschien wel helpen Maar om nou iedereen gelijk placebo pillen te gaan geven is wat overdreven want zoals in het geval van ratsja (die een stof mist) is het niet erg slim. |
![]() |
||
Citaat:
|
Tja, je kunt depressief worden zonder dat je je het jezelf aanpraat... maar je kunt er wel in blijven steken en niet eruit komen omdat je denkt dat je depressief bent...probeer dan met iemand erover te praten of alles met een korrel zout te nemen.. dat helpt...(heeft het ook bij mij gedaan...lees maar mijn reply bij het topic..Borstkanker
greetz Sharky
|
![]() |
Ik denk dat in 7 van de 10 gevallen het om aangeprate depressies gaat of gewoon aandacht trekken.
Van de resterende 3 van 10 zal er vast en zeker wel iets aan de hand zijn. Ik zie het zogenaamde 'depressie-epidemie' meer als een cultuurphenomeen dan een echt en wezenlijk verschijnsel. Iedereen is het tegenwoordig... beetje erg onwaarschijnlijk. Groetjes Ben(die zelf nooit depressief is en dat ook niet kan worden ![]()
|
![]() |
Op zich praat je het jezelf aan, of redeneer je het jezelf aan, maar dat betekent niet dat het altijd ongegrond is. Zo praat ik mijzelf ook aan dat ik me kut voel, maar dat doet niet af aan het het feit dat het gewoon terecht is omdat ik ook een minder `leuk` leven heb gehad dan de gemiddelde andere persoon...
Echter ik zie het als een positief punt, een geestelijke ervaring om van te kunnen leren ik ben blij dat ik anders ben, dat ik uit de maatschappij ben gedrukt ik ben blij dat ik vrij kan denken en niet vastzit in onwetendheden van anderen ik ben blij dat ik ben wie ik ben en dat ik mij ontwikkeld heb zoals ik ben ik weet dat ik een missie heb en dat ik deze zo het beste uitdraag ik weet dat de weg naar geestelijke de hoogste positie soms depressiviteit op zich vindt wat doorstaan moet worden ik weet dat het uiteindelijk `goed` komt, en dat wat ook gebeurt, ik zal sterven en geleerd zal hebben ook dit alles praat ik mijzelf aan get my point? |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik ben elf ook een tijdje depressief geweest.
Ik wilde juist gewoon vrolijk ijn en normaal, en dat hield ik me ook voor totdat ik erachter kwam dat dat helemaal niet o was, ik was niet vrolijk en werd door dat te beseffen pas echt depressief.
|
De stelling kan denk ik beide kanten opgaan.
Als je overal negatief over gaat denken, allez aan jezelf bijvoorbeeld ook als negatief ziet kan je jezelf depressief maken. Alleen dat dit gebeurt komt heel weinig voor. Het is meestal zo dat er iets gebeurt en dat iemand daardoor depressief wordt. Bijvoorbeeld een ongeluk, een ziekte, een overleden persoon enzovoortz. Mijn vader zei laatst ook iets als "Het is heel makkelijk om jezelf depressief te praten". en me eerste gedachte waz om em op ze bek te rammen, maar ik heb me maar weer ingehouden ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
'k Weet niet meer wat ik met mezelf moet beginnnen. phensicske | 35 | 19-11-2004 19:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Tanja. Vlooienband | 47 | 12-10-2002 13:15 |