Oud 05-04-2002, 14:56
cltcl
cltcl is offline
Elke keer is het weer precies hetzelfde.
Bijvoorbeeld nu. De kermis is er weer en iemand uit mijn klas gaat met haar moeder daar naartoe en ze vraagt of ik mee wil ik wil mee, van haar moeder mag het en ik vraag het aan mijn ouders en ze beginnen weer met dezelfde jaarlijkse speech. Elke keer weer: "het is zonde van je geld" "er is toch niets te doen" "het is niet veilig" en al dat gezeur. Zonde van mijn geld, wat maakt hun dat uit het is toch mijn geld. er is ook genoeg te doen. En we gaan toch met die moeder, dus veilig is het ook.
Ook als heel de klas gaat mag ik niet mee. Ik ben dus ddor mijn ouders nog NOOIT van mijn leven naar de kermis gegaan. Of als ik iets wil kopen in de winkel zeggen ze ook dat het zonde is van mijn geld. 4 computers in huis is zeker niet zonde. een werkster ook niet zeker. even een tv aan mijn broer geven ook niet hoor.
Zo gaat het al heel mijn leven. Ik wil iets kopen mag niet, mijn broer wil iets kopen en ze vinden het goed. ik wil met iemand weg mag niet, mijn broer wil met iemand weg mag wel. Zo gaat het met alles. Elke keer weer geven ze me het gevoel dat ik niet gewild ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2002, 15:12
tacidvs
tacidvs is offline
Gewoon iets doen, gaan ze anders slaan ofzo? Misschien denken ze dat je zeurt of beschermd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:12
Zaza123
Zaza123 is offline
Ik denk dat je hier best een keer rustig met je ouders over moet gaan praten. Ik neem aan dat je broer een stuk ouder is dan jij?
Dus waarschijnlijk zijn ze iets zuiniger op jou. Heeft ook wel voordelen. * denkt hard na om voordelen te verzinnen*
Probeer er met ze over te gaan praten.
Oud 05-04-2002, 15:13
Verwijderd
Gewoon gaan heb ik toen ook gedaan toen ik zo oud was als jou. Mijn pa vond het ook geldverspilling .. gelukkig had ik toen nog een coole kameraad op wiens kosten ik meeging

Mijn ouders wisten het niet eens, dachten gewoon dat ik ergens aan het voetballen was ofzo

Wat wel kut was: uitgaan. Ik moest 's avonds altijd thuis zijn, dus dat ging vroeger nooit door
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:20
Verwijderd
Je haat ze niet.. Je vind het vervelend dat je nu iets niet mag wat je wel heel graag zou willen maar wat hun waarschijnlijk niet zo'n goed plan vinden.
Ze zullen het echt niet zo kut bedoelen hoor, ze hebben het beste met je voor ofzo..Maar wij zijn irritante pubers die altijd alles willen en ik denk dat onze ouders daar genoeg van hebben

Zeg niet dat je ze haat,
Want je haat mensen als je makkelijk zonder ze kunt

en dat kun je niet!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:21
cltcl
cltcl is offline
Citaat:
Zaza123 schreef:
Ik denk dat je hier best een keer rustig met je ouders over moet gaan praten. Ik neem aan dat je broer een stuk ouder is dan jij?
Dus waarschijnlijk zijn ze iets zuiniger op jou. Heeft ook wel voordelen. * denkt hard na om voordelen te verzinnen*
Probeer er met ze over te gaan praten.
Als ik er bij mijn ouders over begin gaan ze snel over iets anders praten. En mijn broer is maar 2 jaar ouder. En die voordelen kan ik echt niet verzinnen. Echt alles wat ik doe hebben ze kritiek op. Terwijl als je naar mijn klasgenoten kijkt ben ik hartstikke braaf. Dus slechte dingen doe ik niet. Ik geef haast nooit geld uit, dus dat kleine beetje kan ik wel missen. En als ik ga valt dat ook op. Want ze kijken om het uur ofzo of ik nog thuis ben.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:23
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Neuh

Er zijn een hoop mensen die me geen reet kunnen schelen, maar dat betekent nog lang niet dat ik ze haat
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

Neuh

Er zijn een hoop mensen die me geen reet kunnen schelen, maar dat betekent nog lang niet dat ik ze haat
Ja oke je hebt geiljk
Sorry ik heb mijn zin verkeerd geformuleerd

Als je iemand haat
Kun je makkelijke zonder hem
Maar als je wel zonder hem kunt
Hoef je diegene niet per se te haten
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:43
cltcl
cltcl is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Je haat ze niet.. Je vind het vervelend dat je nu iets niet mag wat je wel heel graag zou willen maar wat hun waarschijnlijk niet zo'n goed plan vinden.
Ze zullen het echt niet zo kut bedoelen hoor, ze hebben het beste met je voor ofzo..Maar wij zijn irritante pubers die altijd alles willen en ik denk dat onze ouders daar genoeg van hebben

Zeg niet dat je ze haat,

en dat kun je niet!
Ik haat ze ook niet omdat ik nu even iets niet mag maar omdat ze me met iedereen gaan vergelijken en ik nooit iets mag. En dat ze het beste met me voor hebben geloof ik ook niet, anders gaan ze me niet afkraken terwijl al mijn klasgenoten erbij zijn. En ik vraag niet om veel. Mijn moeder komt haast elke maand aan met nieuwe kleding voor mij terwijl ik dat niet eens wil. Ze weet ook dat ik alleen mijn spijkerbroeken draag. En ze is niet verslaafd aan winkelen ofzo. Ze halen van alles voor me wat ik hartstikke stom vind en niet om vraag en als ik ergens om vraag zeggen ze dat ik al genoeg spullen heb. terwijl ik die spullen gewoon in mijn kamer gegooid krijg. Ze zijn niet van mij, ik vind ze niet leuk, ze worden gewoon in mijn kamer gegooid.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:48
Verwijderd
Dus je haat ze omdat ze dingen voor je meebrengen die je niet leuk vind?
WTF!
Waarom denk je dat ze dat doen? Om je te pesten? Kom op zeg! Daaruit blijkt juist dat ze het goed willen doen maar misschien niet echt weten hoe ofzo I don't know..

Maar je kunt ze daarom toch niet haten? Je voor gek zetten als je vrienden er bij zijn. hmmmz Zullen ze wel niet zo bedoelen. Je moet het is vanuit hun kant bekijken..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 16:19
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Als je iemand haat
Kun je makkelijke zonder hem
Ook niet

Je kan iemand haten, ook al ben je afhankelijk van diegene.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 16:26
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
scorpio1989 schreef:
Elke keer is het weer precies hetzelfde.
Bijvoorbeeld nu. De kermis is er weer en iemand uit mijn klas gaat met haar moeder daar naartoe en ze vraagt of ik mee wil ik wil mee, van haar moeder mag het en ik vraag het aan mijn ouders en ze beginnen weer met dezelfde jaarlijkse speech. Elke keer weer: "het is zonde van je geld" "er is toch niets te doen" "het is niet veilig" en al dat gezeur. Zonde van mijn geld, wat maakt hun dat uit het is toch mijn geld. er is ook genoeg te doen. En we gaan toch met die moeder, dus veilig is het ook.
Ook als heel de klas gaat mag ik niet mee. Ik ben dus ddor mijn ouders nog NOOIT van mijn leven naar de kermis gegaan. Of als ik iets wil kopen in de winkel zeggen ze ook dat het zonde is van mijn geld. 4 computers in huis is zeker niet zonde. een werkster ook niet zeker. even een tv aan mijn broer geven ook niet hoor.
Zo gaat het al heel mijn leven. Ik wil iets kopen mag niet, mijn broer wil iets kopen en ze vinden het goed. ik wil met iemand weg mag niet, mijn broer wil met iemand weg mag wel. Zo gaat het met alles. Elke keer weer geven ze me het gevoel dat ik niet gewild ben.
Waarschijnlijk is je broer een stuk ouder?
Oud 05-04-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

Ook niet

Je kan iemand haten, ook al ben je afhankelijk van diegene.
Das bullshit
Als je iemand haat
Zou je diegene het liefst kapot willen schieten

Het is natuurlijk wel wat je onder haat verstaat
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 16:45
cltcl
cltcl is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Dus je haat ze omdat ze dingen voor je meebrengen die je niet leuk vind?
WTF!
Waarom denk je dat ze dat doen? Om je te pesten? Kom op zeg! Daaruit blijkt juist dat ze het goed willen doen maar misschien niet echt weten hoe ofzo I don't know..

Maar je kunt ze daarom toch niet haten? Je voor gek zetten als je vrienden er bij zijn. hmmmz Zullen ze wel niet zo bedoelen. Je moet het is vanuit hun kant bekijken..
Ik haat ze niet omdat ze dingen meebrengen maar omdat ze me met andere vergelijken en ik niets van ze mag. Ik mag niet eens zelfbepalen of ik buiten ga spelen of niet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 16:52
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Das bullshit
Als je iemand haat

Dat is geen bullshit
Oud 05-04-2002, 16:57
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Das bullshit
Als je iemand haat

Dus? Kan je nog steeds afhankelijk van diegene zijn
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 17:44
miep
miep is offline
heylo,
ik vind het erg klote voor je, maar ik zou ook zeggen: probeer er toch met ze over te praten!
ik weet dat het moeilijk is, zeker als zij snel over iets anders gaan praten, maar zeg precies wat je voelt en denkt!
dat je het lief vindt van die kleding, maar dat je die niet nodig hebt! en dat je het wél afentoe nodig hebt, om leuke dingen te doen met vrienden!
zeg dat je er echt over wilt praten, omdat het niet goed gaat zo, nouja.... ik heb zoals je merkt niet veel zinnigs te zeggen, maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt,
probeer er alsjeblieft over te praten, en laat ons hier horen hoe dat gegaan is!

miep
Oud 05-04-2002, 18:10
Verwijderd
Je bent nog maar 12 jaar, komt waarschijnlijk net in de puberteit en je wilt van alles maar je ouders vinden het niet goed. Geloof me je bent niet de enige die dit meemaakt. Praat er rustig eens over en probeer ze eens duidelijk te maken dat het je eigen geld is en je er ook mee wilt doen wat je wilt. Misschien kun je een bepaald bedrag afspreken wat je uitgeeft.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:08
Isa
Isa is offline
gewoon super rebels en desnoods agressief worden tegen je ouders, dat meen ik echt. Fuck wat zij zeggen, doe wat je wilt (nou ja, er zijn natuurlijk grenzen maar ga gewoon buiten spelen of wat dan ook zonder dat te vragen) en als ze je proberen te dwingen moet je agressief doen en de sfeer in huis verpesten.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:24
Kat
Kat is offline
'Ik haat mijn ouders' vind ik wel wat erg gemakkelijk gezegt hoor... Ik herken het opzich best, ik heb ook een broer die 2 jaar ouder is, en ik mag bepaalde dingen die hij wel mag ook niet. Maat tis ook maar net hoe je daar zelf mee omgaat.
En verder, ga eens mee als je ouders kleren gaan kopen, dan kan je zelf bepalen wat ze kopen.
Oud 06-04-2002, 14:41
Verwijderd
Als je ouders weer eens kleding 'je kamer in gooien' waar je niks aan vind, zeg dat dan eens. Misschien denken ze dat hun smaak jouw smaak is. als je dan zegt wat jouw smaak wel is, dan kunnen ze daar rekening mee houden. ik hoop dat je tegen opmerkingen a la 'ondankbaar kind' kunt
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:43
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
scorpio1989 schreef:

Ik geef haast nooit geld uit, dus dat kleine beetje kan ik wel missen.
Dat doet m'n vader ook bij mij, je moet er gewoon mee leren leven. Ik weet niet hoe afhankelijk je je van je ouders opstelt, maar je moet denk oik ook laten merken dat je minder afhankelijk van ze bent/wilt zijn. En ik denk dat ze je nog heel erg proberen te beschermen, omdat je nog erg jong bent (no affence).

Mijn advies; praten, praten, praten, praten..................blablablablablablablabla
Oud 06-04-2002, 19:07
bambykill
bambykill is offline
the killer awoke before dawn
he put's his boots on
He took a face from the ancient gallery
and he walked on down the hall

He came went to the room where his sister lived and then he
paid a visit to his brother
and then he walked on down the hall

And he came to a door
and he looked inside
father?
yes son

I want to kill you.

mother?

I want to fuck you all nigth trough, come on baby
Oud 07-04-2002, 11:48
smilegirl
smilegirl is offline
kom op zeg scheit aan je ouders jij wilt ook een keer plezier hebben!!! als jij naar de kermis wil ga je toch gewoon het ergste wat je kan gebeuren is huisarest maar dan heb je wel plezier gehad.
zeg dat je bij iemand gaat slapen en ga dan weg.
en trouwens wat moet je dan met het geld doen van je ouders eeuwig in je zak houden???
geld heb je om uit tegeven kom een beetje meer voor jezelf op en zeg tegen je ouders wat je er van vind dat je nooit eens weg mag (wel op een normale toon anders heeft het geen zin)
en wat die kleren betrefd ga met je ouders mee kleren kopen en vraag anders of jezelf een keer kleren mag kopen met kinderen uit je klas. mijn advies is ook gewoon PRATEN!!
veel suc6 groetjes smilegirl
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 11:52
smilegirl
smilegirl is offline
en trouwens haten is wel een heel groot word je haat ze niet maar je vind het gewoon ff niet tof dat ze zo doen tegen jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 20:11
cltcl
cltcl is offline
Thnx. BTW dat van die kermis kan wel overgeslagen worden(vanaf nu)want die is weer weg. (ikke niet geweest)
En bedankt voor de tips.

*My life is like water, just swirl it down the drain*
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 14:54
Potion
Potion is offline
Citaat:
******** schreef:
Gewoon gaan heb ik toen ook gedaan toen ik zo oud was als jou. Mijn pa vond het ook geldverspilling .. gelukkig had ik toen nog een coole kameraad op wiens kosten ik meeging

Mijn ouders wisten het niet eens, dachten gewoon dat ik ergens aan het voetballen was ofzo
dat doe ik nouw ook ieder jaar, zeggen dat ik ga voetballen ofzow of ff naar iemand toe ga, maar ondertussen gewoon naar de kermis ...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 17:58
Faery
Faery is offline
Citaat:
Potion schreef:

dat doe ik nouw ook ieder jaar, zeggen dat ik ga voetballen ofzow of ff naar iemand toe ga, maar ondertussen gewoon naar de kermis ...
3 dagen en nachten achter mekaar voetballen kan niet dus zet die LAN-party maar uit je hoofd :]
Oud 10-04-2002, 13:22
cltcl
cltcl is offline
Ik ging vandaag met mijn pa kijken voor een nieuwe fiets omdat mijn oude (tweedehands net als die daarvoor en daarvoor etc.) echt helemaal verrot is. Ik zie genoeg goede fietsen. Maar bij elke fiets heeft mijn pa wel een opmerking zoals geen spatbord geen bagagedrager te duur.(Ze waren heel goedkoop maar ja) Terwijll mijn broer maar ergens naar hoeft te wijzen en hij krijgt het, al zijn spullen zijn nieuw alle fietsen die hij heeft gehad waren nieuw en veel duurder als de fietsen die ik zag. Ik heb toch echt zat goede en goedkope fietsen gezien. En als pa er met een aankomt is die of te klein of veel te groot of roze(vin ik een rotkleur weet hij ook)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 11:17
fruitmand
fruitmand is offline
dit is geen haat wat je voor ze voelt, gewoon agressie. Je vind het gewoon gemeen en irritant wat je ouders doen. Ik had dit vroeger ook hoor, mocht nooit uit, en nu mag het wel! Ook niet zo veel...maar da's een ander verhaal. Ik zou gewoon geduld hebben. Je ouders vertrouwen in je laten hebben, geen gekke dingen doen. En vooral niet zeggen dat je ze haat...dat alleen doen als ze hele erge dingen tegen je doen ofzo. Haat is een heel sterk woord, en je moet het niet gaan gebruiken voor zoiets als dit....
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten