Oud 24-02-2003, 10:29
Veer
Veer is offline
Het gaat over deze tekst : http://www.childrennow.org/newsroom/...a-12-10-02.htm

1) Indicate wether the following words are nouns, adjectives, adverbs, or verbs and try to express in your own words what they mean:
Ik heb dit al gemaakt maar kunnen jullie het eens nakijken ?

Linea 1) split-second :adjective:zeer snel,in een fractie van een seconde
L9) threshold : noune drempel om..
L12) mesh :adjective:valstrikken
L13) instilled :adverbe:instilled by: doorgedrongen
L14) endorse oun: van aantekening voorzien
L44) imposed :verb: instellen
L48) perceived : verb:moeten waargenomen worden
L58) tap :verb:veronderstellen
L67) on a measure of (=expression) :adjective: gemeten
L71) preliminary oun :een maatregel
L84) utmost :adjective:hoogste

2) Comprehension Questions

a) Is the following statement true or false ? If false, correct."People make mistakes in shooting when they have time to think"
b) What is research like this inspired by ?
c)Why would, according to Dr.Park, police officers be less likely to be driven by (unconscious) bias?
d)How were situations in the Washington study interpreted differently?
e) How do Dr.Greenwald's findings from Dr.park's?

3)Related to the matter:

a) a column from The Guardian on gangsta rap and violence+letters to the editor
b)a song about a teenage sniper

Dank je wel voor de moeite, ik vind dit een zeer moeilijke opdracht !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 11:34
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
L1) split-second: adjective: zeer snel, in een fractie van een seconde
L9) threshold: noun: drempel
L12) mesh: verb: komen overeen met
L13) instilled: verb: ingeprent
L14) endorse: verb: ondersteunen (als in: het ermee eens zijn)
L44) imposed: verb: instellen
L48) perceived: verb: gezien worden (als in: hij wordt gezien als een gevaarlijk persoon)
L58) tap: verb: zichtbaar maken, o.i.d.
L67) on a measure of (=expression): adjective: ehmm... kan zo 123 geen mooie Nederlandse vertaling verzinnen, de zin "on a measure of racial prejudice" houdt in ieder geval in dat er wordt gemeten in hoeverre iemand vooroordelen heeft t.o.v. een bepaald ras...
L71) preliminary: adjective: voorafgaand, in een vroeg stadium
L84) utmost: adjective: hoogste
Heb de dingen warvan ik dacht dat ze fout waren, verbeterd en zwart gemaakt...

Maar kan niet garanderen dat het foutloos is
Oud 24-02-2003, 14:49
Veer
Veer is offline
Dank je wel met het verbeteren van de eerste opgave, kan je me toevallig ook helpen met de tweede en de derde opgave ?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:44
M@rco
M@rco is offline
Oh, moest dat ook... je had ze zelf niet ingevuld, vandaar
Citaat:
a) Is the following statement true or false ? If false, correct."People make mistakes in shooting when they have time to think"

False: "People make mistakes in shooting when they have little or no time to think."

b) What is research like this inspired by?

By controversial events such as the 1999 shooting of Amadou Diallo, an unarmed West African immigrant who was killed in the doorway of his apartment building in the Bronx by police officers who mistook his wallet for a gun.

c)Why would, according to Dr.Park, police officers be less likely to be driven by (unconscious) bias?

Because of their training.

d)How were situations in the Washington study interpreted differently?

Dr. Park Study
The subjects in the studies, who were instructed to shoot only when the human targets in the game were armed, made more errors when confronted by images of black men carrying objects like cellphones or cameras than when faced with similarly unarmed white men. The participants, who in all but one study were primarily white, were also quicker to fire on black men with guns than on white men with guns.

Washington Study
In that study, college students took the role of police officers in a virtual reality game in which armed or unarmed men emerged from behind a trash bin. The students were told that some of the men were "criminals," that others were fellow officers and that still others were "citizens." They were instructed to shoot the armed criminals, to press a button to "save" the officers and to do nothing when they saw citizens, who held harmless objects like flashlights or beer bottles. The study imposed a strict time limit.

Ze vragen dus wat er zo anders is aan de Washington studie ten opzichte van dat andere onderzoek. Het grote verschil is volgens mij, dat je bij de tweede studie onderscheid moet maken tussen "criminelen", "agenten" en "burgers".

e) How do Dr.Greenwald's findings from Dr.park's?

Weet ik niet... ik neem aan dat je bedoelt "in welk opzicht verschillen de bevindingen van Dr. Greenwald van die van Dr. Park?" maar er zijn geen verschillen. Het onderzoek van Dr. Greenwald bevestigt en vult de bevindingen van Dr. Park aan, staat in de tekst.
Had je ook wel zelf kunnen verzinnen denk ik... bij dit soort opdrachten is het bijna altijd zo, dat je de antwoorden gewoon letterlijk uit de tekst kunt overschrijven

Dat andere (3e) lijkt niet echt op een opdracht...

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:23
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Veer schreef:
Dank je wel voor het helpen van mijn twee vorige taken, kun je me misschien helpen met de derde , ik was vergeten te vermelden over welke tekst het gaat, want het gaat namelijk over een andere.
Dit zijn ze:

http://www.guardian.co.uk/uk_news/st...869389,00.html (Dit is het artikel)

http://www.guardian.co.uk/letters/st...869819,00.html
(Dit zijn de brieven)

De opdracht was: 3)Related to the matter:

a) a column from The Guardian on gangsta rap and violence+letters to the editor
b)a song about a teenage sniper

Ik weet niet goed wat de leerkracht hiermee bedoeld, maar mijn engels is dan ook niet zo best, kun jij me misschien nog een keertje helpen al is het maar dat ik weet wat de bedoeling is van deze taak

Dank je wel, je bent een schat
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten