Oud 04-03-2003, 17:22
diane
diane is offline
Hoi allemaal

Kennen jullie het ook dta alles zo eindeloos en niet zinvol over komt.Dit gevoel loop ik nu al maanden mee en wil graag weten of ik de enige ben en als jij er ook last van heb wta doe je er tegen?
Oud 04-03-2003, 17:24
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
diane schreef:
Hoi allemaal

Kennen jullie het ook dta alles zo eindeloos en niet zinvol over komt.Dit gevoel loop ik nu al maanden mee en wil graag weten of ik de enige ben en als jij er ook last van heb wta doe je er tegen?
ff een vriendje scoren, das het einde van je vrijgezellige leven
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:25
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Doopy schreef:
ff een vriendje scoren, das het einde van je vrijgezellige leven
.. hoor ik een vrijwilliger spreken? ..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:26
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
diane schreef:
Hoi allemaal

Ik heb eigenlijk juist het gevoel dat de tijd heel snel gaat, maar daardoor ook wel weer het gevoel dat het zinloos is en dat de tijd gewoon maar voorbij gaat.
Misschien komt het omdat ik nog niet weet wat ik in mn verdere leven wil gaan doen nu ik bijna van school afben en bang ben deze keuze te maken, maar ik denk dat het ook een beetje aan de leefijd ligt.
Ik denk dat het vanzelf wel weer overgaat. Ik denk dat je moet nadenken over de dingen die je belangrijk vindt in je leven en daar je tijd aan moet besteden.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:29
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
Marcade schreef:
.. hoor ik een vrijwilliger spreken? ..
heej vriendje, nee hoor ben niet op zoek

*gaat zo haar fotoboek bekijken*
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:46
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Ja ik heb dit ook heel lang gehad. Maar dan vooral dat ik alles uitzichtloos vond, dat is wel iets anders.
De laatste tijd niet meer, maar dat komt ook omdat ik er gewoon minder bij nadenk. Ik leef al vooral naar mijn eindexamen toe, heb het echt helemaal gehad met school. Maar hoe langer ik nadenk over hoe lang ik nog moet, hoe uitzichtlozer het lijkt. Terwijl het eigenlijk zo om is.

Maar wat vind je precies zo eindeloos lijken?
Gewoon het leven, dat alles maar doorgaat, terwijl je uiteindelijk toch dood gaat? Of bedoel je meer een bepaalde situatie?
Oud 04-03-2003, 18:49
diane
diane is offline
Eerder zo uitzichtloos in de zin van alles wta ik doe heeft geen nut als ik in mijn bed blijft liggen maakt het ook niet uit.
Als ik aan mijn school zit denk ik van waarom zou ik verder gaan want ik kan toch niets.Dit is gewoon met alles zo
Oud 04-03-2003, 18:50
Verwijderd
Als je iets met paarden doet, vraag je je dan ook af wat het uit maakt en/of dat het geen nut heeft?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:52
diane
diane is offline
Niet echt oals vroeger het mij wat deed hb het gevoel dta ik als ik er wta mee doe dat ik het niet goed doe en dat de paarden beter af zijn zonder mij
Oud 04-03-2003, 18:58
Verwijderd
ik heb er asoms ook last van.. ik stel gewoone en doel vast, dat ik met mijn lven wil doen. en zolang ik me daaraan hou en porbeer dat te bereiken is het gevoel weg.. dan voel ik me tevreden engoed.. maar als ik het idee heb dat het me niet gaat lukken krijg ik dat gevoel weer..

ik denk dat je je gewoon doelloos voelt.. zoek een doel en het komt weer goed lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:03
Morphia
Morphia is offline
Zelfde hier.
Oud 04-03-2003, 19:06
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
diane schreef:
Eerder zo uitzichtloos in de zin van alles wta ik doe heeft geen nut als ik in mijn bed blijft liggen maakt het ook niet uit.
Als ik aan mijn school zit denk ik van waarom zou ik verder gaan want ik kan toch niets. Dit is gewoon met alles zo
Waarom zou het geen nut hebben?
Als je het voor anderen doet heeft het misschien geen nut, maar voor jezelf zeker wel.
Alles wat je nu doet, werkt door in de toekomst. Het ene heeft natuurlijk meer invloed dan het andere, maar alles werkt door.
Als je elke dag in bed blijft liggen, denk je dat je daar gelukkig van wordt? Dat je daarmee verder komt in je leven, dingen bereikt die je wilt bereiken?
Dan had je gewilt dat je al die dagen dat je in bed lag, iets met je leven had gedaan.

En niet zeggen dat je niks kan, want dat is echt niet waar.
Zolang je maar wíl, kan je heel veel.
Oud 04-03-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
diane schreef:
Niet echt oals vroeger het mij wat deed hb het gevoel dta ik als ik er wta mee doe dat ik het niet goed doe en dat de paarden beter af zijn zonder mij
Probeer je zelfvertrouwen eens wat op te krikken, ik denk dat dat al een heel verschil maakt. Kijk eerst naar de dingen die je leuk vindt. Kun je goed paardrijden? Verzorg je de paarden goed? Geef je ze te eten (als je dat moet doen dan)? Enz. Zijn ze dan beter af zonder jou? Nee. En zo zijn er vast nog meer dingen die je best kunt (ik geloof simpel niet dat je niks kunt). Schrijf die dingen op, al zijn het maar piepkleine dingen die heel onbelangrijk lijken. Vraag eens aan anderen wat zij van je vinden en probeer voor één keer te geloven dat ze de waarheid spreken. Dat soort dingen. Probeer er met mensen in je directe omgeving over te praten, dat hoeft echt geen gesprek helemaal vanuit het diepste van je hart te zijn, het kan ook een oppervlakkig gesprek met een iets diepere inhoud dan het weer zijn. En idd, zoek een doel, helpt soms ook. Soms ligt het ook aan de leeftijd en gaat het vanzelf over of wordt het iig minder. Ik weet heel goed dat het niet allemaal zo makkelijk is als het nu lijkt in mijn 'verhaal', maar je moet zelf wat je leven maken.

Verder moet je denk ik misschien niet alles vergelijken met vroeger. Je leeft nu. Jij veranderd, de mensen om je heen veranderen, de dingen om je heen veranderen, de wereld veranderd enz. Dingen worden nu eenmaal anders, maar dat hoeft niet automatisch ook te betekenen dat ze minder leuk worden. Soms wel, maar soms ook niet. En vaak komen er ook andere dingen weer voor in de plaats. 't is alleen wennen en aanpassen ed...wel lastig soms, dat wel.

Laatst gewijzigd op 04-03-2003 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 08:20
fil
fil is offline
Citaat:
diane schreef:
Als ik aan mijn school zit denk ik van waarom zou ik verder gaan want ik kan toch niets.Dit is gewoon met alles zo
Ach...eigenlijk is 'alles' ook eindeloos...Het gaat allemaal in cirkels. Dus wat dat betreft heb je gelijk.
Wat je dus kunt doen is niet de hele tijd beneden in de cirkel blijven hangen, maar ook eens boven gaan kijken. "Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan" zeggen ze wel eens. Soms is het belangrijk om positief te zijn, maar soms is het ook belangrijk om negatief te zijn. Het kritische punt hierbij is dat je niet te lang in 1 van de 2 'moet' blijven hangen, maar een beetje voor afwisseling zorgen.

Zo te horen heb jij al wel weer lang genoeg rondgedoold in het pessimisme, en wordt het weer eens tijd om wat optimistische dingen te gaan ondernemen. Maak je droom waar! Zorg ervoor dat je het geregeld krijgt dat je op het mooiste paard langs het strand kan galopperen, ga eens een dagje naar Madurodam, maak eens een wandeling in het bos.
En als je dat allemaal gedaan hebt, dan is het misschien weer tijd voor een scheutje pessimisme, wat weer gevolg wordt door een scheutje optimisme, enzovoorts...Als een cirkel...die eindeloos doorgaat...Doei! Veel geluk! fil

''The road goes ever on and on
Down from the door where it began''
-Tolkien-
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:26
Droyd
Droyd is offline
Je moet je leren focussen op positieve dingen

Ik zeg wel leren...Want zoiets doe je niet van vandaag op morgen

Ik ben nog vrij pessimistisch maar ben toch in grote mate veranderd sinds een jaar geleden...Als het erg word zou het niet fout zijn van hulp te zoeken, want het is sindsdien dat het er bij mij beter is op geworden
Oud 09-03-2003, 13:24
anrym
anrym is offline
ik heb precies hetzelfde. elke dag als ik opsta denk ik, wat wil ik nou met me leven en wat heeft het voor zin om op te staan?
Ja, ik wil later trouwen, kinderen krijgen en lesgeven. maar dat wordt dan zekur net zo'n sleur als het nu is: opstaan, naar school, leren en naar bed gaan. Dan is het: opstaan, naar werk, thuis zijn en naar bed gaan. Wat heeft dat allemaal voor zin dan?
En nu helemaal, ik vind het op school wel leuk, maar het is gewoon elke dag hetzelfde liedje! En dat is niet leuk.
Ik zou gewoon willen dat elke dag iets nieuws had, en niet al de ochtend dat je opstaat weten wat er komen gaat.
Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben. en heeft iemand nog tips om het leven wat leuker te maken en niet in zo'n sleur zitten.

myrna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten