Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is allemaal leuk en wel om die 3e wereld landen te helpen, maar veel beter is het gewoon de oorzaak van die armte aan te pakken. Dat is heel simpel gewoon de uitbuiting van de rijke landen en dictatoren die al het geld gewoon in hun eigen zak steken terwijl de inwoners huilen dat ze het zo slecht hebben. |
![]() |
|
![]() |
dus dan zeg je ook dat die dictatoren gelijk behandeld moeten worden en hun geld netjes aan de goede bestemde doelen moeten geven... wat dus betekend dat iedereen gelijk behandled wordt, en er iets aan de 3e wereldlanden wordt gedaan. Maar dan wordt de wereld saai zeg je net
Hoe kan de wereld nou saai zijn als iedereen het even goed heeft? dan gaan ze zich op een hobby storten of steeds willen proberen de wereld nog iets beter te maken
||
![]() |
Citaat:
1. Ik wil helemaal niet dat iedereen gelijk behandelt wordt 2. Je kan beter dictatoren afzetten dan gaan helpen op het land Staan dus los van elkaar Als iedereen het even goed heeft kan je niet meer relativeren. Shakespear: "I want dispair, i want agonizing pain, i want misery, i want to LIVE" Als je zo nodig iedereen gelijk behandelt wil hebben dan moet je gewoon alle vormen van politiek afschaffen en alle wetten overboord gooien. Ziedaar: absolute gelijkheid. |
![]() |
|
![]() |
Voor dat we verder kletsen wil ik even meedelen dat een perfecte wereld gigantisch relatief is. Voor de een is een perfecte wereld pas perfect als iedereen elkaar uitmoord. (om maar even een voorbeeld te noemen)
En wat je zegt over het gegeven dat welvarende mensen de armen moet helpen. In dit geval had je natuurlijk ook gewoon om kunnen keren. Wat als we hen helemaal nooit hadden geholpen en gewoon met rust hadden gelaten. Dan wisten ze niet eens wat geld was, was de dood niet erg, Aids? Ik vind dat we de arme landen al genoeg hebben verkloot. We moeten het wel goedmaken, maar zeur dan niet over leningen en geef dat geld gewoon want zonder de westerse beschaving was de hele derde wereld nog lang en gelukkig geweest.
|
![]() |
[Das dan toch een hele egoistische gedachte? zo van wij hebbben het goed, laat die andere maar stikken en verhongeren, want dan gebeurt er nog is wat in de wereld? Dat is dan toch helemaal niet eerlijk?
Als er een perfecte wereld zou zijn, waarin iedereen het geod heeft, dan is iedereen al gelukkig en dan leven ze niet alleen maar voor zichzelf maar ook voor anderen.. Zo van die hebben het niet goed, wij wel laten we ze helpen.. (zal nooit gebeuren, maar het is wel raar om er bij stil te staan) Een betere wereld begin bij jezelf.. ook al is het misschien geen realistische gedachte, je kan het toch wel een klein beetje realiseren door voor andere klaar te staan en mensen die het moeilijk hebben te helpen voor zover je dat kan (ook financieel). En als iedereen dat zou doen, zou de wereld er al veel beter uit zien..
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind dat je een erg vreemd en onjuist beeld hebt van de ideale wereld die de topic-starter heeft beschreven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
pff wat een naastenliefde...
die droom zal niej verwezenlijkt worden..en dat is maar goed ook...... ![]() Ik leef niej zo op van die linkse dromen.. Ik word er zelfs niets beter van als ik een ander help, dus waarom zou ik daar dan ook maar een poging tot doen..
||
Citaat:
![]() je bent niet de enige op de wereld. |
![]() |
|
nouw ik vind het sowieso beetjuh dom wat je zegt....no offense!!!
maarre er bestaat geeneens een perfecte wereld, Want alles alles in een wereld zo goed is heb je dta helemaal niet door omdat je het niet kan vergelijken met niet-goede dingen...dus dan weet je helemaal niet dta het goed is.... blablabla ik kom er niej uit, maar vinnut wle onzin wat je zegt
|
Verwijderd
|
Dat is ook onzin, want een perfecte wereld hoeft niet zonder dingen te zijn die je als niet-goed zou kunnen opvatten.
Het een heeft het ander nodig en dat maakt het juist perfect. Je moet het wel in proporties zien, dus het kan een stuk minder f*cked up dan het nu is. En daar is niet eens de afschaffing van geld voor nodig. Geld heeft nooit problemen veroorzaakt, hebzucht en onzichtbaarheid van geldstromen wel. Wanneer de mens inzicht en wijsheid verwerft zal de wereld zich vanzelf verheffen. Zo spreek ik. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
volgens mij bestaat er geen perfecte wereld, mensen maken eenmaal fouten, niks mis mee, als we er maar van leren van wat we denken dat we fouten hebben gemaakt. de volgende drie filmpjes is zeker een aanrader om naar te kijken
http://www.realitymovies.tk dikke knuffels
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|