Oud 19-03-2003, 18:21
Imke_BF
Imke_BF is offline
Wat moet je nou doen als je vriendin aldoor tegen je liegt...
Een vriendin van mij liegt over heel veel dingen. Ik ga nog helemaal niet zo lang met haar om (2 weken) en ze vertelde me de eerste avond al dat ze al heel lang seksueel wordt misbruikt door haar neef... Ik geloofde haar toen en heb haar gezegd dat ze altijd bij mij terecht kan om te praten of als ze zich niet veilig voelt thuis. Ik heb haar aangeboden om mee te gaan praten bij de politie of kinderbescherming...
Ze wees dit allemaal af en zei er hield er dan over op.. Ze kreeg toen verkering met mijn broertje, toen ze 1 dag hadden kwam ze erachter dat ze al 3 jaar verkering had met een andere jongen (waarmee ze toen ook meteen een donker paadje indook en mee heeft gezoend en misschien meer)... Terwijl ze dus nog verkering had met mijn broertje... Ze heeft het toen met allebei uitgemaakt omdat ze niet wist wie ze nou moest kiezen.
De dag erop kreeg ze verkering met een goede vriend van mij... Dat ging een paar dagen heel goed maar toen kwam ze met het verhaal dat ze verliefd was op mij en toch liever vrijgezel wou zijn omdat het in haar bloed zat (???????) dat ze anders toch niet trouw zou zijn... Ze heeft het toen op een heel lullige manier uitgemaakt, toen was ik behoorlijk boos op haar... Dat heb ik haar ook vertelt maar we hebben het goedgemaakt.
Daarna zei ze tegen die vriend van mij, dat als hij haar aanraakte, dat ze dan dacht dat hij hezelfde zou doen als haar neef (dat verhaal had ze hem ook al verteld toen ze net een uur met hem omging)... Vanaf toen ga ik minder met haar om maar afgelopen zaterdag hadden we een soos, waar zij ook was. Ik was nog niet binnen ofze kwam huilend naar me toe dat het eergisteren weer was gebeurt met haar neef.
Ik ben er vanaf toen achtergekomen dat iedereen het weet van haar neef... Haar hele buurt alle mensen die ze kent eigenlijk behalve haar ouders... Nou ken ik iemand die ook heel lang seksueel misbruikt is en die zegt: als je op die manier geintimideerd wordt durf je het tegen niemand te zeggen, je kleed je heel gesloten (wat mijn vriendin ook niet doet), je schaamt je voor je lichaam (dat doet ze ook niet), je bent afstandelijk tegen jongens... (wat al helemaal niet zo is want sinds het uit is tussen haar en die vriend vanmij heeft ze er alweer minstens 3 gehad)...
Ik weet nu niet meer wat ik moet denken. Ik wil haar heel graag helpen (samen met die vriend van mij) maar ze geeft ons de kans niet omdat ze over vanalles liegt eigenlijk. Dit verhaal is niet de enige leugen, ze vertelde al meer verhalen maar van die hebben we bewijs dat ze niet kloppen... Hoe kunnen we haar nou helpen als zij zo door blijft liegen????
Oud 19-03-2003, 18:26
Imke_BF
Imke_BF is offline
O gut wat een verhaal sorry jongens dattie zo lang is maar anders kon ik niet alles kwijt....
Oud 19-03-2003, 18:29
dinja
dinja is offline
Hoi Imke,

ik denk dat je vriendinin een spiraal van leugens zit, waar ze niet uit durft te komen en waarschijnlijk ook niet kan komen, omdat ze niet meer anders gewend is. Ze wil aandacht, en daarom verteld ze het aan iedereen... ze is waarschijnlijk ook bang dat jullie haar laten vallen als ze toegeeft dat ze liegt. Probeer onder 4 ogen, of die vriend, of jij, met haar te praten en haar te vertellen dat jullie zeker weten dat ze liegt, maar maak haar wel heel duidelijk dat je haar niet laat vallen en dat je haar echt wil helpen om weer de waarheid te kunnen spreken.... het klinkt heel standaard, maar ik denk dat je dat het beste zou kunnen doen. je moet haar echt duidelijk maken dat ze jullie niet kwijtraakt........succes!!!

groetjes,
dinja
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:33
Verwijderd
Nou ik wil in ieder geval zeggen dat seksueel misbruik juist ook tot het tegenovergestelde gedrag kan leiden als wat jij beschrijft. Dus dat een meisje zich juist heel uitdagend gaat kleden en juist heel open tegenover jongens en seks staat enzovoorts..

Je kunt niet een bepaalde gedragslijn bepalen na zo een gebeurtenis want ieder persoon is anders en reageert dus ook anders.

Echter wel opvallend dat ze iedereen er zo openlijk over verteld, maar dit vind ik nog geen 'bewijs' van dat het niet waar zou zijn. Ja, het is aan jou om te bepalen of je haar gelooft of niet. Zo wel dan heeft die vriendin een goeie aan je, zo niet dan heeft ze dat een beetje zelf over zich afgeroepen door al haar vorige verhalen die niet waar waren.

Ik zou niet echt weten hoe jullie haar zouden kunnen helpen als je er niet zeker van bent of je haar geloofd.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:55
dinja
dinja is offline
je bent zoiezo een goeie vriendin als je haar echt wil helpen, vind ik....
probeer haar gewoon rechtstreeks te confronteren met je twijfels, en haar reactie te peilen, en ik hoop echt dat het ej lukt om, als ze liegt, haar te helepn!!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 21:18
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ik neem even aan dat het indd een leugen is wat je vriendin vertelt, want zoals Dusjcrib al zegt, dat hoeft niet zo te zijn.
Een vriendin van mij heeft dat ook een tijdje gehad. Ze verzon echt van alles bij elkaar om aandacht te krijgen, en dat kreeg ze dan dus ook. De ene keer had ze een paar zelfmoordpogingen gedaan, en de volgende dag was ze zwanger van het vriendje waar het net uit mee was omdat hij homo bleek te zijn. Niemand geloofde het echt, want de hele school wist t gewoon, en zelf vertelde ze er ook veel te makkelijk over.
Maargoed, nu doet ze het niet meer, het gaat veel beter met haar. Maar ik vrees dat ik je niet echt kan helpen ofzo, want ik weet niet precies hoe die vriendin eruit is gekomen, ging die tijd niet zoveel met haar om enzo
Ik denk dat ze gewoon zelf haar probleem in is gaan zien, en er wat aan wou doen enzo.
Maar je kan misschien wel heel lang wachten voordat die vriendin haar probleem in gaat zien. Dus je kan altijd proberen met haar te praten, probeer tot haar door te dringen enzo!
Veel suc6 iedergeval!!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten