Wat moet je nou doen als je vriendin aldoor tegen je liegt...
Een vriendin van mij liegt over heel veel dingen. Ik ga nog helemaal niet zo lang met haar om (2 weken) en ze vertelde me de eerste avond al dat ze al heel lang seksueel wordt misbruikt door haar neef... Ik geloofde haar toen en heb haar gezegd dat ze altijd bij mij terecht kan om te praten of als ze zich niet veilig voelt thuis. Ik heb haar aangeboden om mee te gaan praten bij de politie of kinderbescherming...
Ze wees dit allemaal af en zei er hield er dan over op.. Ze kreeg toen verkering met mijn broertje, toen ze 1 dag hadden kwam ze erachter dat ze al 3 jaar verkering had met een andere jongen (waarmee ze toen ook meteen een donker paadje indook en mee heeft gezoend en misschien meer)... Terwijl ze dus nog verkering had met mijn broertje... Ze heeft het toen met allebei uitgemaakt omdat ze niet wist wie ze nou moest kiezen.
De dag erop kreeg ze verkering met een goede vriend van mij... Dat ging een paar dagen heel goed maar toen kwam ze met het verhaal dat ze verliefd was op mij en toch liever vrijgezel wou zijn omdat het in haar bloed zat (???????) dat ze anders toch niet trouw zou zijn... Ze heeft het toen op een heel lullige manier uitgemaakt, toen was ik behoorlijk boos op haar... Dat heb ik haar ook vertelt maar we hebben het goedgemaakt.
Daarna zei ze tegen die vriend van mij, dat als hij haar aanraakte, dat ze dan dacht dat hij hezelfde zou doen als haar neef (dat verhaal had ze hem ook al verteld toen ze net een uur met hem omging)... Vanaf toen ga ik minder met haar om maar afgelopen zaterdag hadden we een soos, waar zij ook was. Ik was nog niet binnen ofze kwam huilend naar me toe dat het eergisteren weer was gebeurt met haar neef.
Ik ben er vanaf toen achtergekomen dat iedereen het weet van haar neef... Haar hele buurt alle mensen die ze kent eigenlijk behalve haar ouders... Nou ken ik iemand die ook heel lang seksueel misbruikt is en die zegt: als je op die manier geintimideerd wordt durf je het tegen niemand te zeggen, je kleed je heel gesloten (wat mijn vriendin ook niet doet), je schaamt je voor je lichaam (dat doet ze ook niet), je bent afstandelijk tegen jongens... (wat al helemaal niet zo is want sinds het uit is tussen haar en die vriend vanmij heeft ze er alweer minstens 3 gehad)...
Ik weet nu niet meer wat ik moet denken. Ik wil haar heel graag helpen (samen met die vriend van mij) maar ze geeft ons de kans niet omdat ze over vanalles liegt eigenlijk. Dit verhaal is niet de enige leugen, ze vertelde al meer verhalen maar van die hebben we bewijs dat ze niet kloppen... Hoe kunnen we haar nou helpen als zij zo door blijft liegen????