Oud 30-03-2003, 22:18
wilco984
wilco984 is offline
Ik had eens zin om hier een boek te recenseren, vervolgens kies ik een aardig dik boek van Stephen King wat al wat jaartjes meegaat.

Het boek teld meer dan 600 blz. wat met Stephen King soms een hele hap kan zijn omdat hij zijn verhalen soms een beetje sloom op de rails zet. In dit boek is dat niet het geval en vanaf de 1e bladzijde word je gelijk meegesleurd door rare en vreemde gebeurtenissen rond een hele vreemde politie agent.
Deze agent struind rond om hier en daar mensen mee te nemen en deze op te sluiten in een cellenblok.
Ook weet deze man orders te geven aan alle roofdieren in de omgeving.
Alhoewel dit boek aardig menselijk begint krijg je al vlug door dat er iets met de agent aan de hand is wat niet op deze aarde thuishoort. Meer ga ik er voorlopig niet over verklappen!

Het boek blijft in het hele verhaal rond de groep mensen hangen die in de cellen verblijven. De karakters komen niet helemaal goed uit de verf en aan gedetailleerde beschrijvingen gaat King zich in dit verhaal ook niet begeven. Enkele personen krijgen wel een karakter en er is een soort van hoofdrol weggelegd voor een 11 jarig jongetje dat een religieus wapen in handen heeft. Zijn geloof in God.

Stephen King kennende zal niet iedereen het einde van het boek halen. Tot de helft van het boek gaat alles lekker vlug waarna hij eigenlijk jammer genoeg een beetje afzwakt en langer op 1 punt blijft hangen. Dit bederft niet het verhaal maar is toch af en toe jammer.

De ontknoping van het verhaal laat te lang op zich wachten terwijl dingen toch al duidelijk zijn.. Toch geef ik dit boek 3,5 uit 5 sterren..

eindconclusie.. Leuk voor tussendoor CAN TAH LA
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten