Oud 27-03-2003, 13:14
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Stond gisteren in Formule 1. Ecclestone vindt dat het voor de kijker onoverzichtelijk, nu je niet aan de kwalificatietraining kunt zien wie de beste was. Het liefst verandert hij het nog voor de volgende race.
Ik vond het juist wel interessant. De staropstelling gaf nu inderdaad geen goed beeld, maar daardoor kwamen snelle auto's vaak in de race weer naar voren, waardoor meer ingehaald wordt. Bovendien vind ik het principe van 1 run heel boeiend; 1 foutje is fataal, en dat maakt het spannend. Bovendien zie ik nu iedereen, een volle ronde, en niet alles door elkaar, en het eerste half uur niks..
Wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 13:47
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik denk dat het een loosartikel is. Ik heb op verschillende websites gekeken, en nergens kan ik iets dergelijks vinden. Maar goed ook, want zoals het nu is, vind ik het beter, met dezelfde argumenten die jij aangeeft.
Behalve het HANS heeft veel kritiek, waardoor misschien sommige rijders niet gaan deelnemen aan de volgende F1-race.
Oud 27-03-2003, 14:06
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Denk je dat? Lijkt me sterk, sponsoren zullen daar niet blij mee zijn..
Formule 1 is doorgaans toch een vrij goed blad. Ook bij ons in de krant (dagblad de Limburger, waar oud-hoofdredacteur Ivo op den Camp F1 volgt) als in Het belang van Limburg las ik het terug. Ecclestone is helemaal niet blij ermee, en meestal krijgt de tsaar toch zijn zin
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 14:39
Verwijderd
Ferrari zet gewoon een andere coureur in als het Hans systeem Barrichello na de test's nog niet zit. Althans dat zeggen ze aangezien ze hans niet meer ag mogen doen.

Maar de kwalificatie vind ik wel beter zo, ik wacht zelfs met smart uit op Engeland zonder al die techinse snufjes Dan krijg je pas echt weer race's te zien, waar het om de kwaliteit van de rijder gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 14:57
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Maarem, die technische snufjes waren verplicht toegestaan, omdat ze het niet konden controleren. Beetje vreemd als het nu weer afgeschaft wordt. Dan krijg je dus weer dat je een bepaalde vorm van luanhc-control niet kunt traceren.. Maarja, Jos start altijd goed, duss..
Oud 27-03-2003, 15:05
Verwijderd
Citaat:
voetbalfanaat schreef op 27-03-2003 @ 15:57:
Beetje vreemd als het nu weer afgeschaft wordt. Dan krijg je dus weer dat je een bepaalde vorm van luanhc-control niet kunt traceren..
NU weer wel Nu zal ieder team een door de fia gemaakt kastje (een systeem dat ziet wat een auto doet, weet niet precies hoe het werkt) in hun auto moeten stoppen waardoor ze kunnen zien of ze illegalen dingen doen. Zoals bijvoorbeeld radio contact en/of traction control
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 13:50
Ilsuh
Ilsuh is offline
Nou van mij hoeft er nix te veranderen. Ik ben een supergrote formule 1 fan. Vorig jaar vond ik het erg saai en voorspelbaar. Wees dus gewoon blij met de nieuwe regelementen, het wordt nu in ieder geval weer spannend. Ik vind het alleen onzin als de FIA zegt dat je altijd het HANS-systeem moet gebruiken, dat Rubens Barrichello ineens vrijstelling van datzelfde systeem krijgt. Ik bedoel... kijk maar naar Wilson, die voelde nix meer in zijn rechter-bovenlichaam. Dat is toch niet meer normaal???

Ilse
Oud 29-03-2003, 17:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind het nu ook veel spannender, iedereen kan nu winnen en dat maakt het kampioenschap alleen maar leuker is dus gelul van Ecclestone vind ik

Ben het dus met je eens, Bartje
Oud 01-04-2003, 10:41
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Dat HANS-systeem hadden ze anders de hele winter kunnen testen om het passend te maken; vind het een beetje vreemd dat Barrichello het dan nu ineens niet hoefde te gebruiken.. Maargoed, het is er nu eenmaal, en als het echt zo veilig is vind ik het best. Kijk alweer uit naar Brazilië, hoewel het voor de coureurs een rot circuit is gebeurt er meestal veel
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten