Oud 03-04-2003, 18:52
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Stel, je hebt een klein bestand naar iemand wil opsturen per cd wat te groot is voor een diskette en veel te klein voor een 700 MB cd-r. Zijn er kleine cd-r's of cd-rw's op de markt om een paar bestanden op te zetten en vervolgens per post op te sturen?? Ooit zaten er van die cdtjes in de deksels van Calve pindakaas.
Oud 03-04-2003, 18:55
Verwijderd
www.opussupplies.nl

Die hebben van die kleine frummel-CD'tjes. Zijn overigens wel flink duurder dan 'normale' CD's.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:15
langejongen
langejongen is offline
Ik stel hier maar een andere vraag bij: Ik hoorde dat er PCI insteekkaarten in de handel zijn waarmee je een tweede processor aan je systeem toe kan voegen. Is dat de moeite waard??
Oud 03-04-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 03-04-2003 @ 20:15:
Ik stel hier maar een andere vraag bij: Ik hoorde dat er PCI insteekkaarten in de handel zijn waarmee je een tweede processor aan je systeem toe kan voegen. Is dat de moeite waard??
Denk je eens in: de PCI-bus heeft een bandbreedte van 133Mb/sec, die gedeeld wordt met netwerkkaart, geluidskaart, USB-controller en IDE-controller.

Tis waarschijnlijk sneller om er een 386 naast te zetten.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:36
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Ik heb zelf zo'n cd-tje 8cm doorsnede 21min 185 mb cd-rw.
Werkt op zich wel leuk, maar heb nu sinds een klein jaar een 64 mb diskonkey (usb memory stick) werkt veel beter, sneller en makkelijker. De prijs van zo'n cd-tje valt tegenwoordig wel mee, ik heb hem toen bij Conrad gekocht en daar hebben ze ze nu nog steeds. De prijs zou ik ff op moeten zoeken of kijk op Conrad electronics
Oud 03-04-2003, 20:41
Verwijderd
Een 8cm cd is duurder dan een gewone, dus je kunt bete een gewone nemen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 22:26
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Wuzzelez schreef op 03-04-2003 @ 20:36:
Ik heb zelf zo'n cd-tje 8cm doorsnede 21min 185 mb cd-rw.
Werkt op zich wel leuk, maar heb nu sinds een klein jaar een 64 mb diskonkey (usb memory stick) werkt veel beter, sneller en makkelijker. De prijs van zo'n cd-tje valt tegenwoordig wel mee, ik heb hem toen bij Conrad gekocht en daar hebben ze ze nu nog steeds. De prijs zou ik ff op moeten zoeken of kijk op Conrad electronics
jah en die dingen stuur je ook ff naar iedreen toe die een bestand van je wil hebben he
Oud 04-04-2003, 07:30
Talon
Talon is offline
het zijn wel grappige dingen, in het formaat van een visitekaartje, en die kan je dan als cd-r gebruiken in een normale brander
wel duur, maar ziet er leuk uit.
Oud 04-04-2003, 09:04
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2003 @ 20:31:
Denk je eens in: de PCI-bus heeft een bandbreedte van 133Mb/sec
Ehm.. de PCI-bus heeft echt wel een hogere bandbreedte dan 133 MB/s. Der zijn ook SATA-contollers (PCI) en as you know.. SATA is nu 150 MB/s
Oud 04-04-2003, 09:24
Koen
Koen is offline
Citaat:
Octopus schreef op 04-04-2003 @ 10:04:
Ehm.. de PCI-bus heeft echt wel een hogere bandbreedte dan 133 MB/s. Der zijn ook SATA-contollers (PCI) en as you know.. SATA is nu 150 MB/s
http://www.sfimelle.be/hardware/inhoud123.htm

Citaat:
De North en South-bridge zijn via de PCI-bus met elkaar verbonden. . De PCI-bus heeft een bandbreedte van 132 MB/seconde nl. (32 bit *33 MHZ)/8.
Een PCI bus kan dus echt maar 133 MB/s verwerken. Dat een S-ATA controller ipv meer aan moet kunnen, hoeft niet per definitie te betekenen dat de interface (PCI in dit geval) dat ook daadwerkelijk verwerken kan.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 10:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
langejongen schreef op 03-04-2003 @ 20:15:
Dit ken ik niet, en lijkt me ook weinig interessant, als het al mogelijk is.

Wat wel leuke speeltjes zijn, zijn complete PC's die je als PCI kaart in je computer zet, en zodoende van stroom voorziet, al dan niet met externe PSU connector. Deze mini computers opereren totaal onafhankelijk van je eigen systeem, kun je b.v. een leuke webserver op draaien. LAN, DSUB, Sound, USB en PS/2 uitgangen zitten erop.

Hoe duur ze zijn en waar te koop weet ik niet.
Oud 04-04-2003, 15:16
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-04-2003 @ 10:24:
http://www.sfimelle.be/hardware/inhoud123.htm

Een PCI bus kan dus echt maar 133 MB/s verwerken. Dat een S-ATA controller ipv meer aan moet kunnen, hoeft niet per definitie te betekenen dat de interface (PCI in dit geval) dat ook daadwerkelijk verwerken kan.
Ah ja sorry! Ik heb nix gezegd!
Had er ff niet zo over na gedacht, dacht aan dat SATA 150 MB/s was en dat er ook een PCI controller van was..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten