Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En volgens mij zijn er wel routers waar je meerdere pc's in kan stoppen hoor, dan heb je dus geen netwerk. Of is dat dan ook meteen een switch?
|
Ik ben het compleet met DeJa - Vu eens. USB modem is alleen aan te raden als je een standaard aobbonement neemt en geen bijzondere eissen stelt aan je verbinding. Ga je met je USB modem downloaden van KaZaa, chatten op MSN, 4 pagina open staan etc. kan je USB modem wel eens zeggen vanne 'zoek 't maar lekker zelf uit' Ook als je een AMD processor in je pC heb zitten valt het USB modem af, deze vraagt namelijk meer stroom dan zo'n AMD moederbord kan leveren. En tsja.. het is dus ook helemaal niet verstandig om zo'n modem in een netwerk te hangen.. Zelfde met ISDN, dat werkt aleen goed met een ethernetmodem (hiermee zeg ik niet dat USB niet wert, het is niet aan te raden) Als je een netwerk wil aansluiten met 4 pc's neem dan het multi-pc modem. Dit is goedkoper dan een ethernetmodem + losse router. Tsja.. als je gewoon goed spul wilt zul je iets meer moeten uitgeven.. maar dan heb je het wel goed voor elkaar.
Succes iig!
||
Citaat:
In principe ALLE routers hebben een switch ingebouwd, kabeltjes erin van de computers en je hebt een netwerk. Simpel toch? (Of moet ik het uittekenen? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Verder vind ik een Ethernet ADSL modem ook veel beter, je kunt standaard ICS van Windows 2000/XP gebruiken, of een UNIX router opzetten. Verder ben je niet afhankelijk van de kwaliteit van de drivers voor het USB modem. Citaat:
Een software router is natuurlijk beter, maar niet iedereen heeft een oude pentium en wil of kan daar Linux/UNIX op installeren en een NAT router + firewall configgen. Bij zo'n hardware router heb je nog wel een (Ethernet) ADSL modem nodig. Er zijn ook alles-in-een oplossingen, maar slecht verkrijgbaar en zeker niet goedkoop.
|||
Citaat:
Ook het probleem van "AMD moederborden" die niet voldoende stroom aan het USB modem zou kunnen leveren, is niet geheel korrekt. Laatst was hier al een topic over op hardware, misschien heb je dat gelezen. De conclusie hiervan was echter een andere dan jij nu geeft, en als je er meer van wilt weten raad ik je aan dit topic nog eens door te lezen: http://forum.scholieren.com/showthre...58#post4478958 Dit probleem deed zich dus voor bij goedkope OEM plankjes, en daar is heel wat meer mis mee dan alleen USB problemen. Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Of USB modems icm ISDN niet goed werken weet ik niet, hangt er van het modem af. In principe hoeft er hiervoor niets aan de drivers verandert te worden en dus zou het niet uit moeten maken. Maar qua USB modems is er genoeg troep op de markt met slechte drivers. Dat is dan ook het nadeel van USB modems. Begrijp me niet verkeerd, ik vind USB ADSL modems ook troep, Ethernet is veel beter. Maar het is wel mogelijk met USB allemaal, en wat de beste keus is hangt helemaal van de wensen van de topicstarter af. Als hij snel goedkoop en simepele setup wilt hebben is USB prima. Maar een UNIX of hardware router icm USB ADSL modem wordt erg moeilijk, dan is het wellicht beter voor de iets duurdere Ethernet ADSL modem te gaan.
Laatst gewijzigd op 29-04-2003 om 21:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
ik draai nu sinds november op adsl lite van planet internet ik heb een isdn alcatel speedtouch usb ik heb die op een asus a7v333 eerst een hele tijd gedraaid onder slackware linux 9.0 (daarvoor nog een korte tijd winxp pro), nu staat ie al een paar weken op een chaintech 5sim met openbsd 3.2 te draaien voordat me datalimiet inging trok ik die lijn zeer regelmatig vol en toen kreeg ik mn data ook met 32kbyte/s binnen, zoals hoort bij 256/64 de verbinding is bij mij nog nooit uitgevallen |
![]() |
||
Citaat:
dacht dat de alcatel speedtouch usb de modem is die je meestal krijgt, daar staan de drivers, slack9.0 en openbsd 3.2 doen het er prima mee |
![]() |
|
http://www.adslmetacrawler.com/
kijk eens hier, goeie vergelijk site van abbonementen
|||
Citaat:
Ik heb nooit gezegt dat het zeker was. En het is ook niet zo dat in alle routers een switch zit ingebouwd. Tegenwoordig worden ze nauwelijks meer zonder verkocht. Maar ok, ik heb even opgezocht, en je kan inderdaad wel een usb modem erin hangen, maar het wordt toch wel afgeraden. Mijn post dat het niet zou kunnen was dus wat kort door de bocht... Citaat:
||||
Citaat:
Wat is er mis met Martin's quote-stijl? Citaat:
Citaat:
Overzicht Normale hardware router: HW Router | Switch / Hub -> Comp A | Comp B Hardware router met ingebouwde switch: HW Router + Switch -> Comp A | Comp B
Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 04:19. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Naja laat ook maar....
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
http://www.cistron.nl/node.php?id=34 Alle abonnementen op een rij van Cistron. Bij het 1024/512 abo hoort trouwens 20GB datalimiet en niet 25GB zoals ik eerder zei. Either way, een stuk meer dan ADSL van KPN Telecom, ook het duurste abo van hen.
|
![]() |
||
Citaat:
Voor €49 biedt Cistron het 512/256 abo aan met 10GB datalimiet. Hierbij komen wel aansluitkosten en kosten voor het ADSL modem. Voor €10 meer per maand heb je van alles het dubbele. XS4ALL: http://www.xs4all.nl/adsl/deabonnementen.php Cistron: http://www.cistron.nl/node.php?id=34
||
Citaat:
maar ik kom straks niet echt ruim te zitten, dus wil kosten beperkt houden verder dacht ik aan zon family, 512/128, 35 euro per maand daarnaast overweeg ik ook BBned dsp express, 512/256, maar die heeft weer 200 euro aansluitkosten, kost 39 euro per maand |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dan zou ik dat eerder doen dan €200 aansluitkosten enzo, dan moet je ook een snel abo nemen vind ik om dat renderend te maken.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[ADSL] modem detecteren Krook | 4 | 30-11-2004 17:05 | |
Software & Hardware |
[hardwaredetectie] ADSL Ethernet Modem Verwijderd | 2 | 28-02-2004 22:51 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Alcatel Speedtouch 510 modem tweaken? Orion16 | 20 | 31-07-2003 14:45 | |
Software & Hardware |
ADSL draadloos?? Timon | 10 | 14-01-2003 18:15 | |
Software & Hardware |
Draadloos adsl delen Timon | 3 | 11-01-2003 17:23 | |
Software & Hardware |
ADSL vraagje slisje | 14 | 01-11-2001 20:55 |