Oud 29-04-2003, 16:45
e.dijkhuizen
e.dijkhuizen is offline
Ik heb een zeer dringende vraag voor mensen die mij kunnen helpen.

Mijn ouders willen geen ADSL nemen, omdat de aanschaf te duur is. Weten juliie hoe je het goedkoopst met een abbonnement met 4 computers onbeperkt kan internetten????

Bij voorbaad bedankt

Esther
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2003, 16:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kijk eens naar akties van b.v. Planet Internet en Zonnet. Soms hebben deze aanbiedingen dat je de (USB) ADSL modem gratis krijgt, en de aansluitkosten ook gratis. Dan heb je dus alleen het abonnement.

Onbeperkt internetten geeft geen een particulier abonnement. Allemaal hebben ze fair use of een datalimiet. Soms stunten ze wel met "onbeperkt", maar de definitie van dit woord in de algemene voorwaarden is zeker niet 'onbeperkt' te noemen.

ADSL Lite is voldoende als je alleen surft, icq-ed en emailt. Als je ook wilt gaan downloaden, dan heb je een volwaardig ADSL abonnement nodig, en dan raad ik je Cistron aan. Zij hebben een 1024/512 abonnement met 25GB datalimiet voor €59 per maand. ADSL Lite is stukken goedkoper, maar daar krijg je dan ook een stuk minder voor.
Oud 29-04-2003, 17:24
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-04-2003 @ 17:51:
Kijk eens naar akties van b.v. Planet Internet en Zonnet. Soms hebben deze aanbiedingen dat je de (USB) ADSL modem gratis krijgt, en de aansluitkosten ook gratis. Dan heb je dus alleen het abonnement.

Onbeperkt internetten geeft geen een particulier abonnement. Allemaal hebben ze fair use of een datalimiet. Soms stunten ze wel met "onbeperkt", maar de definitie van dit woord in de algemene voorwaarden is zeker niet 'onbeperkt' te noemen.

ADSL Lite is voldoende als je alleen surft, icq-ed en emailt. Als je ook wilt gaan downloaden, dan heb je een volwaardig ADSL abonnement nodig, en dan raad ik je Cistron aan. Zij hebben een 1024/512 abonnement met 25GB datalimiet voor €59 per maand. ADSL Lite is stukken goedkoper, maar daar krijg je dan ook een stuk minder voor.
Hij zegt dat hij met 4 computers wil, dus de usb-modem die hij gratis krijgt, heeft hij nix aan. Momenteel hebben ze bij planet een aanbieding dat je veiligheid pakket krijgt, maar voorheen kreeg je 174 euro korting. Oftewijl: je ethernet modem gratis, en aansluitkosten ook gedeeltelijk. Voor deze 2 hoef je dan maar 30 euro te betalen, en dan kan je voor Lite kiezen, das de goedkoopste (35 euro in de maand ofzo) of voor basic (54 euro in de maand). Echter moet er met een single-pc-modem wel al een netwerk liggen etc etc etc. Dus dan moet je er nog een router bijkopen, of je moet een multi-pc modem aansluiten...
Fair Use Polici is verder handig zat hoor. Ik download in de maand denk ik wel ongeveer 25 Gb (misschien wel meer) en nog geen problemen met provider gehad....
Oud 29-04-2003, 17:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 29-04-2003 @ 18:24:
Hij zegt dat hij met 4 computers wil, dus de usb-modem die hij gratis krijgt, heeft hij nix aan.
Tuurlijk wel. Betekent wel dat hij één computer als gateway (router) moet gebruiken, en dat is heel makkelijk met Windows 2000 of XP. Natuurlijk heb je een netwerk nodig, dat heb je ook nodig als je een hardware router hebt. Een computer zonder netwerk is voor mij vergelijkbaar met een huis zonder electriciteit/gas/water.
Oud 29-04-2003, 18:20
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-04-2003 @ 18:38:
Tuurlijk wel. Betekent wel dat hij één computer als gateway (router) moet gebruiken, en dat is heel makkelijk met Windows 2000 of XP. Natuurlijk heb je een netwerk nodig, dat heb je ook nodig als je een hardware router hebt. Een computer zonder netwerk is voor mij vergelijkbaar met een huis zonder electriciteit/gas/water.
Volgens mij niet hoor, volgens mij kan een usb-modem niet in een netwerk worden gehangen. Dat raadden ze iig af op de sites (van zonnet bv geloof ik). Ik heb niet voor nix nu een ethernetmodem.
En volgens mij zijn er wel routers waar je meerdere pc's in kan stoppen hoor, dan heb je dus geen netwerk. Of is dat dan ook meteen een switch?
Oud 29-04-2003, 18:27
TIGEK
TIGEK is offline
Het werkt perfect. ik heb het ook.
Oud 29-04-2003, 18:38
luk@z
luk@z is offline
Ik ben het compleet met DeJa - Vu eens. USB modem is alleen aan te raden als je een standaard aobbonement neemt en geen bijzondere eissen stelt aan je verbinding. Ga je met je USB modem downloaden van KaZaa, chatten op MSN, 4 pagina open staan etc. kan je USB modem wel eens zeggen vanne 'zoek 't maar lekker zelf uit' Ook als je een AMD processor in je pC heb zitten valt het USB modem af, deze vraagt namelijk meer stroom dan zo'n AMD moederbord kan leveren. En tsja.. het is dus ook helemaal niet verstandig om zo'n modem in een netwerk te hangen.. Zelfde met ISDN, dat werkt aleen goed met een ethernetmodem (hiermee zeg ik niet dat USB niet wert, het is niet aan te raden) Als je een netwerk wil aansluiten met 4 pc's neem dan het multi-pc modem. Dit is goedkoper dan een ethernetmodem + losse router. Tsja.. als je gewoon goed spul wilt zul je iets meer moeten uitgeven.. maar dan heb je het wel goed voor elkaar.
Succes iig!
Oud 29-04-2003, 19:34
Martin
Martin is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 29-04-2003 @ 19:20:
En volgens mij zijn er wel routers waar je meerdere pc's in kan stoppen hoor, dan heb je dus geen netwerk.
*proest* Dat is geen netwerk? Right! Maar aangezien je alles beter denkt te weten, ga je gang.

In principe ALLE routers hebben een switch ingebouwd, kabeltjes erin van de computers en je hebt een netwerk. Simpel toch? (Of moet ik het uittekenen? )
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 19:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 29-04-2003 @ 19:20:
Volgens mij niet hoor, volgens mij kan een usb-modem niet in een netwerk worden gehangen. Dat raadden ze iig af op de sites (van zonnet bv geloof ik). Ik heb niet voor nix nu een ethernetmodem.
Als je op computer A internet hebt via je USB ADSL modem, en je wilt internet delen op die computer, maakt het helemaal niet uit watvoor verbinding je hebt. Computer A verstuurd de IP-pakketjes voor de overige computers in het ethernet netwerk, en fungeert dus als gateway. Dat wil zeggen dat het twee verschillende netwerken met elkaar verbindt, namelijk het lokale LAN en het internet via de USB ADSL modem. Conclusie: met een USB ADSL modem kun je prima internet delen. Een hardware router is vaak niet mogelijk, of tenminste af te raden.

Verder vind ik een Ethernet ADSL modem ook veel beter, je kunt standaard ICS van Windows 2000/XP gebruiken, of een UNIX router opzetten. Verder ben je niet afhankelijk van de kwaliteit van de drivers voor het USB modem.
Citaat:
En volgens mij zijn er wel routers waar je meerdere pc's in kan stoppen hoor, dan heb je dus geen netwerk. Of is dat dan ook meteen een switch?
Hardware routers met ingebouwde switch zijn er ja, en dan heb je dus wel gelijk een netwerkverbinding met de overige computers. Een netwerk heb je dan sowieso al, je gebruikt immers netwerkkaarten.

Een software router is natuurlijk beter, maar niet iedereen heeft een oude pentium en wil of kan daar Linux/UNIX op installeren en een NAT router + firewall configgen.

Bij zo'n hardware router heb je nog wel een (Ethernet) ADSL modem nodig. Er zijn ook alles-in-een oplossingen, maar slecht verkrijgbaar en zeker niet goedkoop.
Oud 29-04-2003, 19:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
luk@z schreef op 29-04-2003 @ 19:38:
Ga je met je USB modem downloaden van KaZaa, chatten op MSN, 4 pagina open staan etc. kan je USB modem wel eens zeggen vanne 'zoek 't maar lekker zelf uit' Ook als je een AMD processor in je pC heb zitten valt het USB modem af, deze vraagt namelijk meer stroom dan zo'n AMD moederbord kan leveren.
Zoals ik al eerder zei: met een USB modem ben je afhankelijk van de drivers. Bij een Ethernet modem is dit niet zo. Maar de problemen die jij schets op applicatie niveau hebben hier niets mee te maken.

Ook het probleem van "AMD moederborden" die niet voldoende stroom aan het USB modem zou kunnen leveren, is niet geheel korrekt. Laatst was hier al een topic over op hardware, misschien heb je dat gelezen. De conclusie hiervan was echter een andere dan jij nu geeft, en als je er meer van wilt weten raad ik je aan dit topic nog eens door te lezen:

http://forum.scholieren.com/showthre...58#post4478958

Dit probleem deed zich dus voor bij goedkope OEM plankjes, en daar is heel wat meer mis mee dan alleen USB problemen.
Citaat:
En tsja.. het is dus ook helemaal niet verstandig om zo'n modem in een netwerk te hangen.. Zelfde met ISDN, dat werkt aleen goed met een ethernetmodem (hiermee zeg ik niet dat USB niet wert, het is niet aan te raden)
ISDN werkt alleen goed met een ethernetmodem? Denk daar zelf maar over na, want dat slaat natuurlijk nergens op. Sowieso vind ik je reaktie erg onlogisch en kort door de bocht.
Oud 29-04-2003, 21:11
luk@z
luk@z is offline
Citaat:
Sowieso vind ik je reaktie erg onlogisch
Sorry... maar laat ik het zo zeggen: Ik heb er door mijn werk dagelijks mee te maken, mensen die klachten hebben met hun USB modem, mensen die ISDN hebben, geadviseerd zijn een USB modem te nemen, wat vervolgens totaaaal niet werkt, meer van dat soort zooi. Topicstarter vraagt om advies, dit is mijn advies. No offence
Oud 29-04-2003, 21:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
luk@z schreef op 29-04-2003 @ 22:11:
Sorry... maar laat ik het zo zeggen: Ik heb er door mijn werk dagelijks mee te maken, mensen die klachten hebben met hun USB modem, mensen die ISDN hebben, geadviseerd zijn een USB modem te nemen, wat vervolgens totaaaal niet werkt, meer van dat soort zooi. Topicstarter vraagt om advies, dit is mijn advies. No offense
Ik begreep je verkeerd, je bedoelde natuurlijk een ISDN ADSL modem, ipv ISDN DUP (Dial-UP) modem. Dat laatste heeft natuurlijk niets met ethernet te maken.

Of USB modems icm ISDN niet goed werken weet ik niet, hangt er van het modem af. In principe hoeft er hiervoor niets aan de drivers verandert te worden en dus zou het niet uit moeten maken. Maar qua USB modems is er genoeg troep op de markt met slechte drivers. Dat is dan ook het nadeel van USB modems.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind USB ADSL modems ook troep, Ethernet is veel beter. Maar het is wel mogelijk met USB allemaal, en wat de beste keus is hangt helemaal van de wensen van de topicstarter af. Als hij snel goedkoop en simepele setup wilt hebben is USB prima. Maar een UNIX of hardware router icm USB ADSL modem wordt erg moeilijk, dan is het wellicht beter voor de iets duurdere Ethernet ADSL modem te gaan.

Laatst gewijzigd op 29-04-2003 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 21:31
luk@z
luk@z is offline
Citaat:
In principe hoeft er hiervoor niets aan de drivers verandert te worden en dus zou het niet uit moeten maken. Maar qua USB modems is er genoeg troep op de markt met slechte drivers.
Ben ik roerend met je eens. Ik wil ook niet zeggen dat het altijd zuigt (om het zo maar te noemen) maar 8 van de 10 keer werkt t gewoon niet, vandaar mijn reactie Ik ga trouwens nog ff uitzoeken hoe dat nou zit met dat voltage van die AMD processor enzo, ik heb waarschijnlijk weer 's een klok horen luiden terwij 'k niet weet waar de klepel hangt
Oud 29-04-2003, 22:16
niemand
niemand is offline
Citaat:
luk@z schreef op 29-04-2003 @ 19:38:
Ik ben het compleet met DeJa - Vu eens. USB modem is alleen aan te raden als je een standaard aobbonement neemt en geen bijzondere eissen stelt aan je verbinding. Ga je met je USB modem downloaden van KaZaa, chatten op MSN, 4 pagina open staan etc. kan je USB modem wel eens zeggen vanne 'zoek 't maar lekker zelf uit' Ook als je een AMD processor in je pC heb zitten valt het USB modem af, deze vraagt namelijk meer stroom dan zo'n AMD moederbord kan leveren. En tsja.. het is dus ook helemaal niet verstandig om zo'n modem in een netwerk te hangen.. Zelfde met ISDN, dat werkt aleen goed met een ethernetmodem (hiermee zeg ik niet dat USB niet wert, het is niet aan te raden) Als je een netwerk wil aansluiten met 4 pc's neem dan het multi-pc modem. Dit is goedkoper dan een ethernetmodem + losse router. Tsja.. als je gewoon goed spul wilt zul je iets meer moeten uitgeven.. maar dan heb je het wel goed voor elkaar.
Succes iig!
ok dit slaat nergens op
ik draai nu sinds november op adsl lite van planet internet
ik heb een isdn alcatel speedtouch usb
ik heb die op een asus a7v333 eerst een hele tijd gedraaid onder slackware linux 9.0 (daarvoor nog een korte tijd winxp pro), nu staat ie al een paar weken op een chaintech 5sim met openbsd 3.2 te draaien
voordat me datalimiet inging trok ik die lijn zeer regelmatig vol en toen kreeg ik mn data ook met 32kbyte/s binnen, zoals hoort bij 256/64
de verbinding is bij mij nog nooit uitgevallen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 22:20
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-04-2003 @ 22:24:
Maar een UNIX of hardware router icm USB ADSL modem wordt erg moeilijk, dan is het wellicht beter voor de iets duurdere Ethernet ADSL modem te gaan.
voor FreeBSD, OpenBSD, NetBSD en linux: speedtouch.sourceforge.net
dacht dat de alcatel speedtouch usb de modem is die je meestal krijgt, daar staan de drivers, slack9.0 en openbsd 3.2 doen het er prima mee
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 23:13
luk@z
luk@z is offline
Citaat:
ok dit slaat nergens op
Bij jou werkt 't dus goed Ik maak da helaas soms anders mee.. Enne.. je kan sneller dan die 32 k hoor
Oud 29-04-2003, 23:24
niemand
niemand is offline
Citaat:
luk@z schreef op 30-04-2003 @ 00:13:
Bij jou werkt 't dus goed Ik maak da helaas soms anders mee.. Enne.. je kan sneller dan die 32 k hoor
256/8 is bij mij nog altijd 32
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 23:30
luk@z
luk@z is offline
EH, sorry, ADSL LIte lees ik Ik heb niks gezegd ('t is laat he)
Oud 29-04-2003, 23:44
Lausteen
Lausteen is offline
dat t niet kan met een amd moederbord zo'n usb modem is echt gelul, k heb toch echt een amd en ook zo'n rood usb-geval....

k heb overigens adsl lite van planet...en maar 1 pc dus dat boeit ook niet echt...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 15:02
`CrazY G
`CrazY G is offline
http://www.adslmetacrawler.com/
kijk eens hier, goeie vergelijk site van abbonementen
Oud 02-05-2003, 14:06
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Martin schreef op 29-04-2003 @ 20:34:
*proest* Dat is geen netwerk? Right! Maar aangezien je alles beter denkt te weten, ga je gang.

In principe ALLE routers hebben een switch ingebouwd, kabeltjes erin van de computers en je hebt een netwerk. Simpel toch? (Of moet ik het uittekenen? )
http://www.leerquoten.nl/
Ik heb nooit gezegt dat het zeker was. En het is ook niet zo dat in alle routers een switch zit ingebouwd. Tegenwoordig worden ze nauwelijks meer zonder verkocht.

Maar ok, ik heb even opgezocht, en je kan inderdaad wel een usb modem erin hangen, maar het wordt toch wel afgeraden. Mijn post dat het niet zou kunnen was dus wat kort door de bocht...

Citaat:
Enlightenment schreef op 29-04-2003 @ 20:42:
Hardware routers met ingebouwde switch zijn er ja, en dan heb je dus wel gelijk een netwerkverbinding met de overige computers. Een netwerk heb je dan sowieso al, je gebruikt immers netwerkkaarten.
Ehm ja maar je kan dan geen bestanden uitwisselen over het netwerk, en dat bedoelde ik dus... Kan je dan overigens wel pingen, als je een router zonder switch hebt?
Oud 03-05-2003, 04:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 02-05-2003 @ 15:06:
http://www.leerquoten.nl/
Ik heb nooit gezegt dat het zeker was. En het is ook niet zo dat in alle routers een switch zit ingebouwd. Tegenwoordig worden ze nauwelijks meer zonder verkocht.
Worden veel meer normale hardware routers verkocht. Met ingebouwde switch wordt wel steeds populairder.

Wat is er mis met Martin's quote-stijl?
Citaat:
Maar ok, ik heb even opgezocht, en je kan inderdaad wel een usb modem erin hangen, maar het wordt toch wel afgeraden. Mijn post dat het niet zou kunnen was dus wat kort door de bocht...
Je kan alleen USB modems van bepaalde merken gebruiken. De drivers zitten dan in de hardware router. Iets wat ik een pijnlijk slechte oplossing vind. USB modem betekent GEEN hardware router.
Citaat:
Ehm ja maar je kan dan geen bestanden uitwisselen over het netwerk, en dat bedoelde ik dus... Kan je dan overigens wel pingen, als je een router zonder switch hebt?
Ja natuurlijk wel. Het is een switch. Dus je hebt een TCP/IP verbinding met de overige computers. Wat je daar op applicatie niveau mee wilt doen moet je zelf weten, dat kan o.a. bestanden uitwisselen zijn via FTP.

Overzicht

Normale hardware router:

HW Router
|
Switch / Hub -> Comp A
|
Comp B

Hardware router met ingebouwde switch:

HW Router + Switch -> Comp A
|
Comp B

Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 04:19.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:41
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2003 @ 05:17:
Wat is er mis met Martin's quote-stijl?
Hij miste een stukje relevante informatie.
Citaat:
Ja natuurlijk wel. Het is een switch. Dus je hebt een TCP/IP verbinding met de overige computers. Wat je daar op applicatie niveau mee wilt doen moet je zelf weten, dat kan o.a. bestanden uitwisselen zijn via FTP.
Jamaar ik had het dus over zonder ingebouwde switch of wat ook eraan. Dus een soort multi-pc-router. Of bestaat dat niet?
Naja laat ook maar....
Oud 03-05-2003, 18:55
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-04-2003 @ 17:51:

uhm cistron 1024/512 kost eur. 69,- p. m, tenminste onze wel
Oud 03-05-2003, 19:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
pimomes1987 schreef op 03-05-2003 @ 19:55:
uhm cistron 1024/512 kost eur. 69,- p. m, tenminste onze wel
Ja, maar prijzen zijn verlaagd. Ook bestaande abonnees hebben dit voordeel, wordt verrekent per maand.

http://www.cistron.nl/node.php?id=34
Alle abonnementen op een rij van Cistron.

Bij het 1024/512 abo hoort trouwens 20GB datalimiet en niet 25GB zoals ik eerder zei. Either way, een stuk meer dan ADSL van KPN Telecom, ook het duurste abo van hen.
Oud 03-05-2003, 20:11
niemand
niemand is offline
wat zouden jullie aanraden voor iemand die max 40 euro per maand aan adsl kan besteden en die 512k down wel genoeg vind maar graag een goeie upload heeft, met vast ip en servers toegestaan?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 20:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 03-05-2003 @ 21:11:
wat zouden jullie aanraden voor iemand die max 40 euro per maand aan adsl kan besteden en die 512k down wel genoeg vind maar graag een goeie upload heeft, met vast ip en servers toegestaan?
€40 is erg weinig. Daar heb je geeneens Basic ADSL voor. Alleen ADSL Lite kun je daarvoor krijgen, en dat raad ik zeker af als je wilt gaan downloaden. Ook valt zo'n connectie met 64kbps upstream absoluut geen breedband te noemen.

Voor €49 biedt Cistron het 512/256 abo aan met 10GB datalimiet. Hierbij komen wel aansluitkosten en kosten voor het ADSL modem. Voor €10 meer per maand heb je van alles het dubbele.

XS4ALL: http://www.xs4all.nl/adsl/deabonnementen.php
Cistron: http://www.cistron.nl/node.php?id=34
Oud 03-05-2003, 21:49
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2003 @ 21:37:
€40 is erg weinig. Daar heb je geeneens Basic ADSL voor. Alleen ADSL Lite kun je daarvoor krijgen, en dat raad ik zeker af als je wilt gaan downloaden. Ook valt zo'n connectie met 64kbps upstream absoluut geen breedband te noemen.

Voor €49 biedt Cistron het 512/256 abo aan met 10GB datalimiet. Hierbij komen wel aansluitkosten en kosten voor het ADSL modem. Voor €10 meer per maand heb je van alles het dubbele.

XS4ALL: http://www.xs4all.nl/adsl/deabonnementen.php
Cistron: http://www.cistron.nl/node.php?id=34
klopt
maar ik kom straks niet echt ruim te zitten, dus wil kosten beperkt houden
verder dacht ik aan zon family, 512/128, 35 euro per maand
daarnaast overweeg ik ook BBned dsp express, 512/256, maar die heeft weer 200 euro aansluitkosten, kost 39 euro per maand
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:08
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2003 @ 20:21:
Ja, maar prijzen zijn verlaagd. Ook bestaande abonnees hebben dit voordeel, wordt verrekent per maand.

http://www.cistron.nl/node.php?id=34
Alle abonnementen op een rij van Cistron.

Bij het 1024/512 abo hoort trouwens 20GB datalimiet en niet 25GB zoals ik eerder zei. Either way, een stuk meer dan ADSL van KPN Telecom, ook het duurste abo van hen.
Goh je bent goed op de hoogte zeg!!! *staat met de mond vol tanden*
Oud 05-05-2003, 13:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 03-05-2003 @ 22:49:
klopt
maar ik kom straks niet echt ruim te zitten, dus wil kosten beperkt houden
verder dacht ik aan zon family, 512/128, 35 euro per maand
daarnaast overweeg ik ook BBned dsp express, 512/256, maar die heeft weer 200 euro aansluitkosten, kost 39 euro per maand
Zonnet heeft/had wel leuke aanbiedingen ja. Geen aansluitkosten, USB modem gratis en €34 per maand. URL: http://www.zonnet.nl/breedband/br_acties_breedb.html

Dan zou ik dat eerder doen dan €200 aansluitkosten enzo, dan moet je ook een snel abo nemen vind ik om dat renderend te maken.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten