Oud 11-04-2003, 22:38
City2000
City2000 is offline
ik heb ooit eens ergens gelezen dat win xp zelf al een kleine firewall had.. deze kon j ook uitzetten.. en mijn vraag nu is..
waar vind k deze firewall en hoe zet k hem uit?

alvast bedankt.
CIAO
Oud 11-04-2003, 23:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ga naar je network connections. Ga naar Control Panel/Configuratiescherm. Network & Internet connections -> Network connections.

Hier zie je je LAN en inbelverbindingen. Rechtermuisknop op een verbinding, properties/eigenschappen en laatste tabblad vind je de optie "Internet Connection Firewall".

Overigens stelt deze firewall niet veel voor, maar het is beter dan niets. Ik raad ZoneAlarm als firewall aan, heel makkelijk en veilig.
Oud 11-04-2003, 23:15
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-04-2003 @ 00:09:
Ga naar je network connections. Ga naar Control Panel/Configuratiescherm. Network & Internet connections -> Network connections.

Hier zie je je LAN en inbelverbindingen. Rechtermuisknop op een verbinding, properties/eigenschappen en laatste tabblad vind je de optie "Internet Connection Firewall".

Overigens stelt deze firewall niet veel voor, maar het is beter dan niets. Ik raad ZoneAlarm als firewall aan, heel makkelijk en veilig.
ik vraag me af waarom mensen eigenlijk een firewall gebruiken. Degene die mij willen hacken doen het maar ik heb niet zoveel 'geheime' dingen op mn comp. En als iemand echt 8er je aan zit dan kan hij/zij de firewall heus wel omzeilen als expert
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 23:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Laat jij je voordeur ook altijd open 's nachts? Dat is gewoon vragen om problemen, er zijn altijd wel junks die dat heel interessant vinden jouw huis. Hetzelfde geldt voor jouw computer en internetverbinding.

Bovendien kan jouw verbinding gebruikt worden voor een DDoS, of een crack aanval, waar jij zelf ook problemen mee kunt krijgen. Verder password e.d. die de cracker kan gebruiken lijkt me ook niet fijn.

Een Firewall sluit poorten als 137-138-139, die Windows ook zomaar openzet voor heel het internet. Microsoft begrijpt security voor geen meter, en je moet wel een firewall draaien om het redelijk veilig te houden. Verder is het gratis en relatief makkelijk, zoals ZoneAlarm.

Je hoeft van je huis geen fort te maken, maar een goed slot op je deur is nooit weg.
Oud 14-04-2003, 15:04
City2000
City2000 is offline
helemaal mee eens
maar k moet hem af en toe wel af kunnen zetten die firewall..
sommiguh proggies zeuren af en toe als k een fitewall gebruik..
naja bij deze iig harstikke bedankt!

CIAO
Oud 14-04-2003, 18:28
Martin
Martin is offline
Citaat:
City2000 schreef op 14-04-2003 @ 16:04:
helemaal mee eens

CIAO
Omdat je niet aangaf of je het wel of niet had gevonden:

Start -> instellingen -> Netwerkverbindingen.

Op onderstaande afbeelding zie je wat er dan moet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 13:18
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
City2000 schreef op 14-04-2003 @ 16:04:
helemaal mee eens

CIAO
Ja, ik kan ook bijvoorbeeld niets sturen via msn omdat de firewall dat niet toestaat. En wil die ook dat alle firewall's uit zijn, want als ik mijn eigen firewall uitzet dan kan ik nog niets sturen of ontvangen, dus moet ik ook nog een de firewall van windows xp uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 14:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Het is een kwestie van je firewall goed instellen. ZoneAlarm kun je altijd naar buiten een connectie maken, dus je kunt met MSN wel een bestand versturen. Mits de andere kant de firewall wel goed is ingesteld.

Maar meestal gaan dit soort problemen niet over de firewall, maar over de NAT daemon; het programmatje wat internet delen mogelijk maakt. Voorbeeld:

Computer X en Y zitten op internet, computer X heeft een ADSL-verbinding en Windows ICS is ingeschakeld, waardoor computer Y op het netwerk op internet kan, via computer X.

Als ik vanaf mijn verbinding nu iets naar computer Y op internet stuur, komt het bij computer X terecht. Computer X moet weten dat alles van b.v. de MSN poort naar computer Y moet. Dit heet een Port Forward, en betekent dat sommige internet pakketjes op een bepaalde poort naar computers in het netwerk worden geforward (doorgezonden).

Indien je dus internet gedeeld hebt, moet je een port forward maken voor je MSN op de computer die de internet verbinding heeft. Welke port dat is verschilt per applicatie en spel, kwestie van opzoeken en instellen dus.

Dan werkt, mét firewall en mét internet delen, alles zonder problemen.
Oud 18-04-2003, 09:00
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-04-2003 @ 15:07:
Het is een kwestie van je firewall goed instellen. ZoneAlarm kun je altijd naar buiten een connectie maken, dus je kunt met MSN wel een bestand versturen. Mits de andere kant de firewall wel goed is ingesteld.

Maar meestal gaan dit soort problemen niet over de firewall, maar over de NAT daemon; het programmatje wat internet delen mogelijk maakt. Voorbeeld:

Computer X en Y zitten op internet, computer X heeft een ADSL-verbinding en Windows ICS is ingeschakeld, waardoor computer Y op het netwerk op internet kan, via computer X.

Als ik vanaf mijn verbinding nu iets naar computer Y op internet stuur, komt het bij computer X terecht. Computer X moet weten dat alles van b.v. de MSN poort naar computer Y moet. Dit heet een Port Forward, en betekent dat sommige internet pakketjes op een bepaalde poort naar computers in het netwerk worden geforward (doorgezonden).

Indien je dus internet gedeeld hebt, moet je een port forward maken voor je MSN op de computer die de internet verbinding heeft. Welke port dat is verschilt per applicatie en spel, kwestie van opzoeken en instellen dus.

En als je er nu vanuit gaat dat je internet niet deelt. Dan kan het dus daar niet aan liggen of wel? Ligt het dan niet alleen aan de firewall?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-04-2003 @ 15:07:

En waar/hoe doe je dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten