Oud 14-05-2003, 11:16
tissue
tissue is offline
heyhey,
heeft er iemand miss voor mij een smanevatting van tekenen? of iemand die in iederegval weet wat je moet leren. ik heb hele stapels aantekenen maar kom er geen wijs uit. please help me.
xxx tessy
Advertentie
Oud 14-05-2003, 12:39
lotte18
lotte18 is offline
Nou...eigenlijk is gewoon bijna alles belangrijk... Je moet voornamelijk vanuit de exameneisen gaan leren zei mn lerares. Ik heb geen samenvatting gemaakt aangezien t toch best wel veel is en t nu ook al wel een beetje laat is....k moet voor tekenen wel n goed cijfer halen en ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik nou echt moet verwachten!
Maar goed...heel veel succes!!
Oud 14-05-2003, 13:17
alpha
alpha is offline
Kenmerken stijlen.
Als er een tijd staat weten welke stijl.
Grote schilders kennen, weten welke tijd.
(Van Gogh, Cézanne, Gauguin, etc)

Samenvatting stijlen te vinden op scholieren.com afdeling huiswerk. Kijk onder kunstgeschiedenis.
Oud 14-05-2003, 14:46
tissue
tissue is offline
ik wil eigenlijk vooral wteen wat ik kan verwachten. ik ben op de pagina van cito geweest en daar staat dat je alleen bepaalde kenmerken uit een bebaadel tijd van een bepaalde stijl moet kennen. ik dacht dat wij ook nog moesten leren over kleur en licht en dat soort dingen. Ook snap ik niet hoe het exmen van ditjar er uit komt te zien. Krijgen we nou het zelfde als de mensen van handvaardigheid en textiel? please help me!
xxxx tessy
Oud 14-05-2003, 18:52
alpha
alpha is offline
Citaat:
tissue schreef op 14-05-2003 @ 15:46:
ik wil eigenlijk vooral wteen wat ik kan verwachten. ik ben op de pagina van cito geweest en daar staat dat je alleen bepaalde kenmerken uit een bebaadel tijd van een bepaalde stijl moet kennen. ik dacht dat wij ook nog moesten leren over kleur en licht en dat soort dingen. Ook snap ik niet hoe het exmen van ditjar er uit komt te zien. Krijgen we nou het zelfde als de mensen van handvaardigheid en textiel? please help me!
xxxx tessy
Sommige mensen beweren dat (dat we hetzelfde krijgen als de mensen van handvaardigheid en textiel) maar mijn leraar zegt van niet. Hij zegt dat je, net zoals alle voorgaande jaren, een algemeen gedeelte hebt, een tekenen-gedeelte, een handvaardigheid-gedeelte en een textiel-gedeelte. Je maakt dus allemaal het algemene gedeelte plus het gedeelte van jouw vak. Voor ons dus tekenen.

Daarnaast kan ik je niet precies vertellen wat je wel en wat je niet krijgt. Je zult heus wel wat hebben aan de licht en kleuraspecten. Je moet namelijk, aan de hand van een afbeelding, vragen beantwoorden.
Voorbeeld: hoe wordt de kille sfeer in de afbeelding gecreeerd. Nou, die vraag kun je beantwoorden met licht en kleur etc.

Maar je krijgt ook afbeeldingen met gebouwen bijvoorbeeld. Hier moet je dan bijvoorbeeld van aangeven waarom het zo typisch een gebouw is uit de tijd van zijn bouw. (goed lezen, vaak staat er een datum bij, of een andere aanwijzing) Deze vraag zul je dus moeten beantwoorden met je kennis van de stijlen enzo.

Dus, het zal moeilijk worden je een goed voorbeeld te geven van wat je te wachten zal staan, het beste is om een (aantal) oud examen eens te bekijken, zo zie je wat voor vraagstelling er is en wat voor vragen je kunt verwachten.
Ik weet geen site waar je oefenexamens tekenen hebt, helaas. Ik heb er een aantal van school meegekregen.
Oud 14-05-2003, 19:08
lotte18
lotte18 is offline
Achja...op havo hebben jullie gewone kunstgeschiedenis........zucht...daar was ik tenminste nog succesvol in! Op t vwo hebben we een klote examenbundel over allerlei constructies en perspectivistisch gedoe..bah...
Oud 14-05-2003, 19:12
alpha
alpha is offline
Citaat:
lotte18 schreef op 14-05-2003 @ 20:08:
Achja...op havo hebben jullie gewone kunstgeschiedenis........zucht...daar was ik tenminste nog succesvol in! Op t vwo hebben we een klote examenbundel over allerlei constructies en perspectivistisch gedoe..bah...
Tja, bij ons op school wordt alleen aan het havo gegeven, vroeger ook al. Is zeker teveel werk voor de school. We hebben ook geen muziek, of handenarbeid ofzo.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten