Citaat:
tissue schreef op 14-05-2003 @ 15:46:
ik wil eigenlijk vooral wteen wat ik kan verwachten. ik ben op de pagina van cito geweest en daar staat dat je alleen bepaalde kenmerken uit een bebaadel tijd van een bepaalde stijl moet kennen. ik dacht dat wij ook nog moesten leren over kleur en licht en dat soort dingen. Ook snap ik niet hoe het exmen van ditjar er uit komt te zien. Krijgen we nou het zelfde als de mensen van handvaardigheid en textiel? please help me!
xxxx tessy
|
Sommige mensen beweren dat (dat we hetzelfde krijgen als de mensen van handvaardigheid en textiel) maar mijn leraar zegt van niet. Hij zegt dat je, net zoals alle voorgaande jaren, een algemeen gedeelte hebt, een tekenen-gedeelte, een handvaardigheid-gedeelte en een textiel-gedeelte. Je maakt dus allemaal het algemene gedeelte plus het gedeelte van jouw vak. Voor ons dus tekenen.
Daarnaast kan ik je niet precies vertellen wat je wel en wat je niet krijgt. Je zult heus wel wat hebben aan de licht en kleuraspecten. Je moet namelijk, aan de hand van een afbeelding, vragen beantwoorden.
Voorbeeld: hoe wordt de kille sfeer in de afbeelding gecreeerd. Nou, die vraag kun je beantwoorden met licht en kleur etc.
Maar je krijgt ook afbeeldingen met gebouwen bijvoorbeeld. Hier moet je dan bijvoorbeeld van aangeven waarom het zo typisch een gebouw is uit de tijd van zijn bouw. (goed lezen, vaak staat er een datum bij, of een andere aanwijzing) Deze vraag zul je dus moeten beantwoorden met je kennis van de stijlen enzo.
Dus, het zal moeilijk worden je een goed voorbeeld te geven van wat je te wachten zal staan, het beste is om een (aantal) oud examen eens te bekijken, zo zie je wat voor vraagstelling er is en wat voor vragen je kunt verwachten.
Ik weet geen site waar je oefenexamens tekenen hebt, helaas. Ik heb er een aantal van school meegekregen.