Oud 10-06-2003, 16:45
vievo
vievo is offline
wie gaat er naar een psycholoog, of is er ooit bij een geweest. ik vroeg me af hoelang en waarom jullie naar een psych gaan/gingen

Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 16:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2003, 16:56
Quiana
Quiana is offline
Van m'n 13e t/m m'n 15e, en nu weer..

Redenen zijn niet zo belangrijk.
Oud 10-06-2003, 16:56
Verwijderd
Ik ben naar een pedagoog geweest omdat ik niet voor mezelf op kwam toen ik 10/11 was. Hij heeft me ongeveer een jaar zitten pesten totdat ik hem aan kon en trug begon te meppen (zowel in woorden als in daden ) en nu gaat het perfect. Ik laat niemand meer over me lopen en ik voel me een stuk beter en heb zelfvertrouwen. Zoveel zelfvertrouwen dat ik helemaal mezelf ben.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:05
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey
k weet niet of een leerlingenbegeleidster op school ook een echt psycholoog is, maar goed.. volgens mij namelijk wel.
k ga dus vanaf de 3e klas naar een leerlingenbegeleidster, na een jaar moest k van school af, en toen heeft ze ervoor gezorgd dat k op mijn andere school ook weer naar een leerlingenbegeleidster ga. bij elkaar ga k dar nu dus al 1,5 jaar heen. waarom?? das veel te veel typwerk,

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:07
diane
diane is offline
ok even rekenen

3 maand bij het spel toen ik 13 was
2,5 jaar bij jeugdzorg was toen bijna 13,5
6 maanden nu bij het riagg
Oud 10-06-2003, 17:42
Verwijderd
ongeveer anders half jaar, als t niet meer is...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 18:04
gothicje
gothicje is offline
hum tja vroeger gezinstherapie en af en toe gesprekken alleen, waar ik echt een hekel aan had en dus nooit mijn bek open trok
nu denk 5 maandjes bij een psycholoog vorig jaar 1 maand bij een vertrouwenspersoon op school (maar dat hield ik niet lang vol) met de psych zou ik ook liever stoppen...
oh en heb ook ff bij een psychiater gelopen maar daar ben ik ookal weer mee gestopt

redenen hum tja van alles, is dat belangrijk?
Oud 10-06-2003, 18:13
mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb zelf van december 1987 tot augustus 1988 gesprekken gehad met een studentenpsychologe aan de TU Eindhoven. Ik kwam bij haar terecht omdat ik moeite had met mijn wiskundestudie daar. Naast het zoeken van een alternatieve studierichting hebben we het ook veel over mijzelf gehad. Toen ze ontdekte dat ik bepaalde sexuele problemen had op emotioneel gebied heeft ze me naar een mannelijke collega van haar doorverwezen. Dankzij de gesprekken met hem ben ik die problemen te boven gekomen.
In maart 2001 ben ik enige tijd in behandelig geweest bij een psychologe met een eigen praktijk in Helmond. Ik had toen opnieuw sexuele problemen op emotioneel gebied (maar in een andere vorm), waarvan we wel de oorzaak (een bepaald conflict in mijn jeugd) hebben gevonden, maar wat we niet op hebben weten te lossen, vandaar dat ik eind mei 2001 gestopt ben met de behandeling.
Momenteel heb ik sinds enige tijd gesprekken met een psychiater bij het RIAGG in Helmond. Ik heb me bij hem aangemeld omdat ik als kind nooit goed vertrouwd heb kunnen raken met sexualiteit, en mede dankzij hem is aan het licht gekomen dat ik een stoornis in het autistische spectrum heb, die bekend staat als het syndroom van Asperger. Zie wat dat betreft http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=415563
Zoals het er nu naar uitziet is dat ook een verklaring voor de vele problemen die ik op sexueel gebied gehad heb.

Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 19:16
Verwijderd
jaar vertrouwenspersoon
paar gesprekken op het riagg met een gezinsbegleidster en met een psychiater en een psychologe en een therapeute
en 15 maandenin een kliniek waar van ongeveer 12 op de dagbehandeling en 3 op de crisis en nou ga ik weer terug naar de riagg
en waarom... ja das zo uitgebreid en daar ehb ik al zoveel over getypt op dit forum... ff geen zin in, sorry.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:29
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
angel_87 schreef op 10-06-2003 @ 17:45:
wie gaat er naar een psycholoog, of is er ooit bij een geweest.

1 SPV-er, 3 psychologen, 2 psychiaters, en 1 alternatieve therapeut....

ik vroeg me af hoelang en waarom jullie naar een psych gaan/gingen
Dit gedurende 4 jaar lang. .. En, binnenkort kan ik mijn lijstje aanvullen -> RIAGG heeft me opgegeven, en er wordt nu naar een andere therapie gekeken...

Waarom? 4 jaar depressief, als bijkomende 'ziektebeelden' lijd ik daarnaast aan depersonalsatie, derealistie, sporadisch een kortdurend psychotisch moment.... En de rest aan medische termen zou ik in m'n psychologische- annex psychiatrische onderzoeken moeten nalezen..

Mijn vraag: met welke achterliggende gedachte stel je deze vraag/ c.q. open je dit topic?

Dag, Joyce
Oud 11-06-2003, 20:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
angel_87 schreef op 10-06-2003 @ 17:45:
wie gaat er naar een psycholoog, of is er ooit bij een geweest.

ik vroeg me af hoelang en waarom jullie naar een psych gaan/gingen
1 spv-er, 3 psychologen, 2 psychiaters en 1 alternatieve therapeut....

Dit gedurende 4 jaar lang. .. En, binnenkort kan ik mijn lijstje aanvullen -> RIAGG heeft me opgegeven, en er wordt nu naar een andere therapie gekeken...

Waarom? 4 jaar depressief, als bijkomende 'ziektebeelden' lijd ik daarnaast aan depersonalsatie, derealistie, sporadisch een kortdurend psychotisch moment.... En de rest aan medische termen zou ik in m'n psychologische- annex psychiatrische onderzoeken moeten nalezen..

Mijn vraag: met welke achterliggende gedachte stel je deze vraag/ c.q. open je dit topic?

Dag, Joyce
Oud 11-06-2003, 20:37
Juliah
Juliah is offline
Ooit één gesprek bij een psycholoog, om te kijken of het 'geestelijk allemaal goed zat'; ik kan goed liegen. Het ging dan ook wel niet persé over eventuele depressies of wat dan ook, ik had (heb) lichamelijke 'kwalen' en ze wilden weten of dat een psychische oorzaak had: niet dus.

Verder heb ik een paar gesprekken gehad met een maatschappelijk werkster waar ik een gigantische hekel aan had...ze probeerde me van alles aan te praten, ze maakte alles alleen maar erger...op een gegeven moment, lang leven het toneelspel, dacht ze dat het wel ging ed en ben ik met de gesprekken gestopt.

Soms heb ik er wel behoefte aan om met zo'n iemand te praten...maar toch ook absoluut weer niet. Waarom ed heb ik geen zin om hier zo te vertellen, deeltjes ed staan ook wel al hier op het forum.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten