![]() |
||
Citaat:
toch bedankt. over dat lopen, hij kan het wel, maar heel moeilijk.
|
Nou reuma betekend niet altijd dat je nie meer kan lopen. Ik heb t zelf ook, maar lopen kan ik (meestal iig) wel. Hoe dat met jicht zit weet ik nie eig, dus kan k je vdr nie mee helpen. Maar wel kut dat je vadr da heeft
![]() Liefs, Sara.
||
Citaat:
![]() jij ook sterkte.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat voor pijnstillers slikt hij? Gewoon paracetamol of iets zwaarders? Anders moet ie event. aan de dokter zwaardere vragen...ik kan bv ook de hele dag door paracetamol slikken, maar dat helpt idd weinig/niks. |
![]() |
||
Citaat:
je hebt wel gelijk hoor, en ik weet wel dat je het niet om mij zegt. -xxx-
||
Citaat:
-xxx-
||
Citaat:
Jah, kan me wel voorstellen dat je dan ff schrikt. Maar over t algemeen zijn dr wel goede medicijnen voor, je gewoon wel ff oppassen, maar als je dr vroeg bij bent bij dat soort ziektes, kun je meestal wel gewoon opzoek gaan wat voor medicijnen er bij je passen. Wat voor medicijnen heeft je vadr eig prcies? Gewonene pijnstillers? naja, daar is ook weer verschil in, je kunt iets van brufen of ibrufen krygn of gewoon simpelere pijnstillers i de vorm van para. He heel veel sterkte, kzal maar iig wel ffies vdr zoeken op Inet, want dr is wel heel veel te vinden. Toen mijn vriend hoorde dat ik reuma had enzow is ie na n poosie ook es gaan kijken wat t nou prcies inhoud enzow en wat sites afgezocht. Kdenk dat je vadr t wel waardeerd iig en tis ook voor jezelf wel goe om te weten hoe en wat enzow. Naja, kweet nie veel boeiends meer te zeggn of jou te helpeh ofzow, dus em, bye Liefs van Sara
|
Verwijderd
|
Mijn vader heeft al sinds ik me denken kan jicht. Daardoor heb ik meegekregen wat jicht eigenlijk is en misschien heb je nog iets aan die informatie:
Door bepalde voedingsstoffen komt purine in het bloed. Dit wordt soms niet goed afgebroken (wanneer bijvoorbeeld je nieren niet goed meewerken). Wanneer je een te hoog purine gehalte in je bloed krijgt gaat dit kristalletjes op de gewrichten vormen. Hierdoor gaan de gewrichten tegen elkaar aan schuren en dit laat ontstekingen ontstaan, oftewel jicht. Afgelopen jaar heeft mijn vader een zeer zware jichtaanval gehad (arsten hebben gezegd dat ze zoiets niet eerder hebben meegmaakt; van zn voeten tot aan zn nek zat het. Hij kon dus zo goed als niets meer hierdoor. Maar even voor de duidelijkheid, dit is dan ook heel erg extreem en zal zeker niet gauw voorkomen, dus wees daar niet bang voor dat je vader dit overkomt!) Iniedergeval heel erg veel sterkte voor je vader, en ook voor jou, je moeder en eventuele zusjes en broers (iedereen krijgt ervan mee in het gezin en ieder moet wat inleveren.) Dus veel sterkte en liefs, hanne |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|