Oud 22-06-2003, 23:20
ivo86
ivo86 is offline
Hallo,

waar ik al tijden last van heb, is dat ik vrij snel bloos, als mensen je wat langer aan blijven kijken, als in princiepe nodig is..

Ik vindt ut dan ook gewoon heel normaal als iedereen je aankijkt, maar toch weet ik me dan vaak geen houding te geven.. en dat uit zich dan weer in een rood hoofd.. (in sommige gevallen vuurrood)

Laatst was er een programma op tv waar het onderwerp 'verlegenheid' aan bod kwam, hier gaven ze tips hoe je je ut beste een houding kon aannemen.. (b.v. niet denken dat je iets moet, en gewoon jezelf blijven, en niet aan denken dat je gaat blozen etc..)

maar ook na ut zien van dat programma...
stond ik dan bij de kassa in de supermarkt, was nix aan de hand, totdat ik heeel kort oogcontact kreeg met de meid achter de kassa, ik hiel me denk nog 10 sec. redeluk normaal..
maar toen jah was bekend, voelde ut steeds warmer worden.. je voelt dat je bekeken wordt, en daardoor wordt je nog roder, er is nix aan te doen... stond ik daar.... naar de grond kijkend als enige uitweg..

als je eenmaal geholpen wordt, kan je je dan vaak wel een houding geven, en dat stelt je als ut ware weer op je gemak.. waardoor de bloose wegtrekt, zodat je gewoon met een glimlach de kassa verlaat..

Opzich is ut geen probleem waar ik me egt druk om maak(moet ik ook zeker niet doen, weet ik).. maareh toch wel lastig..
Heb ut dan ook vooral bij vrouwelijke personen of personen waar ik wat meer tegenop kijk, en niet goed ken (zoals vrienden)

iemand beetje goeie tips, om die keren dat ut gebeurt iets minder te laten lijken, of te verminderen...

Bedankt~!

PS: heb wel gehoord dat meisjes kunnen vallen op verlegen jongens, ze zoude ut wel charmant vinden.. hmm

maartoch... vinnik ut erg lastig!

Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 23:23.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:24
Cola_Light
Cola_Light is offline
Ik heb er vroeger ook een periode last van gehad. Het kwam gewoon zomaar terwijl ik niet eens verlegen was. En je wordt alleen maar roder en roder omdat iedereen ziet dat je rood wordt.
Nu heb ik het eigenlijk nooit meer, misschien omdat ik ook al wat ouder ben geworden (18 jaar). Heel af en toe heb ik het als iemand mij heel direct in het bijzijn van een groep mensen een compliment geeft of zo. Dan kan het nog wel eens gebeuren.
Het blijft gewoon irritant. Ik weet er ook niks op te verzinnen. Gewoon over laten gaan. Bij mij was het dus maar een periode.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:47
Verwijderd
Heb er nog nooit 'echt' last van gehad, maar zoals iedereen maak ik het wel eens mee.
Hoe meer je er aan denkt, hoe erger het komt.
Misschien ben je gewoon zo onzeker? Of denk je gewoon te veel?
Want indien je zelfzeker was en niet te veel stil zou staan bij allerhande zaken, zou je ook niet beginnen denken:
'Kijkt ze nu naar mij? Is er iets dat ze zou willen mss? Waarom kijkt ze nu nog altijd? Is er iets met mij?...'

Dus gewoon proberen terug te kijken, liefst recht in de ogen, mss wordt zij dan wel rood.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:41
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Rustig blijven en denken dat je het ijskoud hebt
Verder weet ik ook niks, heb er zelf ook wel last van maar heb nog niet echt uitgevonden wat ik er tegen kan doen
Oud 23-06-2003, 10:44
ivo86
ivo86 is offline
okeej dan, bedankt voor jullie vlotte reacties.

Ik merk nu dat ik er idd, teveel aan nadenk, en als ik er nie over nadenk er nix aan de hand is.. (meestal dan..)

egt onzeker bennik nie ofzo, verlegen tja om die bloos moment wel jah.. maar gewoon over ut algemeen best open enzo..

en idd, dat zij die vrouw op tv die er een boek over had geschreven, ik heb ut gehad, alleen nu heb ik het niet meer, tis als ut waare vergroeit

wat ik wel eens heb gezien op tv, dat was wel wat erger.. denk ik.. die man kreeg gewoon ook soort bloos aanvallen, werdt ie vuurrood, heel zen nek ook enzo...
en dat wil ik nu dus ook weten hoe heet dit; ut lijkt op dit wat ik me kan herinneren; hyper hypofose. alleen dit komt niet voor in het ziekteswoordenboek (na mijn weten).
Dit probleem kwam omdat de zenuw in de rug niet correct werkte ofzo, d.m.v. kleine operatie die zenuw in de rug door te knippen, was bij hem het probleem extreem rood worden verholpen.

maargoed dit is wel een erg buitengewoon verhaal, ik denk dat ik ut bij mij gewoon 'tamelijk' erg blozen mag noemen
en dit gewoon in men gedachtengang zit, en manier waarop ik tegen mensen aankijk...

ik moet gewoon sosiaal blijven, lekker veel doen, en niet aan ut blozen denken, denk idd dat dat de beste manier is..

Bedankt!
Ivo
Oud 23-06-2003, 13:59
Kleinduimpje
Kleinduimpje is offline
Ik heb er zelf ook last van. Maar het grootste probleem zit hem volgens mij inderdaad in het feit dat je merkt of bang bent dat je bloost. Het valt mij op dat het bij mij gebeurt op het moment dat je jezelf inderdaad even geen houding weet te geven of ergens flink van schrikt ofzo. En de gedachte van 'als ik maar niet bloos' zorgt er juist voor dat het gebeurt merk ik. Ook als ik weet dat ik door veel mensen word aangekeken wil het nog wel eens veroorzaken... vervelend bij spreken voor meerdere mensen enzo. In grotere groepen vertel ik dan ook niet snel een uitgebreid verhaal ofzo.

Maar het kan wel voor vervelende situaties zorgen. Zo hoorde ik bijvoorbeeld eens in een gesprek met 'jongens onder elkaar' dat een meisje dat ik leuk vond waarschijnlijk met een ander had gezoend. Resultaat: Ik schrik even en bloos. Leg maar eens uit waarom je bloost bij het horen daarvan als niemand verder van iets weet

Als oplossing is het denk ik het beste om gewoon lekker in je vel te zitten en een zo relaxt mogelijke houding te hebben.

Nog een mogelijke 'oorzaak': Ik ben redelijk mager en mijn huid is over het algemeen behoorlijk blank. Wellicht dat het dan sneller opvalt?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:59
Brown eye
Brown eye is offline
khad er vroeger wel eens last van...bijvoorbeeld als leraren iets tegen je zeiden of als je iets moest voorlezen ofzow....maar nu echt nie meer....zonder te blikken of te blozen zeg ik gwoon iets trug als ik weer een op m'n flikker van een leraar krijgt! bij mij is et gwoon met de jaren veranderd omdak denk ik veel zekerder ben geworden en altijd m'n mondje wel heb klaarstaan!
Oud 23-06-2003, 21:13
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik had er zelf ook erg last van nu wat minder maar het is gewoon: je krijgt het warm, voelt het en denkt/weet dat je gaat blozen en dan gebeurt het ook jah

Ik heb zelf ook een hele lichte huid en blond/rossig haar en dan valt het extra op jah
Mensen met een iets donkerdere huidskleur hebebn er vaak weinig last van....
Oud 23-06-2003, 21:45
ivo86
ivo86 is offline
Precies!!
Kleinduimpje; idd klopt volkomen wat je zegt, heb ut ook in dat soort gevallen, iemand zegt wat, over bijvoorbeeld zoenen(op zo'n moment kan je zoiets goed raken) en je kijkt op, en men kijkt.. je bloost... en dan zeggen ze je hoofd niet rood te worden hoor

lastig is dat, maar er zijn eigenlijk nooit kwaade reacties op, alleen voor hun wat meer grapperig.. ahum voor jijzelf vin ut maar zeer lastig..

heb nog wel iets wat bij mij eens heeft geholpen, klinkt raar; maar gewoon slaperig zonder egt wakker te zijn gaan shoppen, dan zal je er nooit last van hebben... omdat je dan gewoon beetje suf ben, en helemaal geen kijk hebt op ofdat je erzelf wel leuk uitziet ofniet..

wanneer ik ut heel snel heb: als je b.v. hele dag al druk ben, en dan na je werk b.v. sta je in de supermarkt, je bent best moe, en wil eigenlijk wel opschieten, de rij is zoo lang, dus je kijkt maar wat rond... (heel diep denk je, ik ga nu egt nie blozen, gewoon lekker beetje rondkijken nix aant het handje)
en dan gebeurt ut opeens, je voelt ff dat t warm wordt, dan ist ff weg.. vervolgens wordt je knalrood... en weet niet waar je moet kijken... en tja dan ben je aan de beurt(zoals ik van de week)

maargoed moet er minder over nadenken.. en gewoon relaxt proberen te doen..

jaja

Ivo

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten