Hallo,
waar ik al tijden last van heb, is dat ik vrij snel bloos, als mensen je wat langer aan blijven kijken, als in princiepe nodig is..
Ik vindt ut dan ook gewoon heel normaal als iedereen je aankijkt, maar toch weet ik me dan vaak geen houding te geven.. en dat uit zich dan weer in een rood hoofd.. (in sommige gevallen vuurrood)
Laatst was er een programma op tv waar het onderwerp 'verlegenheid' aan bod kwam, hier gaven ze tips hoe je je ut beste een houding kon aannemen.. (b.v. niet denken dat je iets moet, en gewoon jezelf blijven, en niet aan denken dat je gaat blozen etc..)
maar ook na ut zien van dat programma...
stond ik dan bij de kassa in de supermarkt, was nix aan de hand, totdat ik heeel kort oogcontact kreeg met de meid achter de kassa, ik hiel me denk nog 10 sec. redeluk normaal..
maar toen jah was bekend, voelde ut steeds warmer worden.. je voelt dat je bekeken wordt, en daardoor wordt je nog roder, er is nix aan te doen...

stond ik daar.... naar de grond kijkend als enige uitweg..
als je eenmaal geholpen wordt, kan je je dan vaak wel een houding geven, en dat stelt je als ut ware weer op je gemak.. waardoor de bloose wegtrekt, zodat je gewoon met een glimlach de kassa verlaat..
Opzich is ut geen probleem waar ik me egt druk om maak(moet ik ook zeker niet doen, weet ik).. maareh toch wel lastig..
Heb ut dan ook vooral bij vrouwelijke personen of personen waar ik wat meer tegenop kijk, en niet goed ken (zoals vrienden)
iemand beetje goeie tips, om die keren dat ut gebeurt iets minder te laten lijken, of te verminderen...
Bedankt~!
PS: heb wel gehoord dat meisjes kunnen vallen op verlegen jongens, ze zoude ut wel charmant vinden.. hmm
maartoch... vinnik ut erg lastig!