Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[zeikmode]
Ik zou niet de Computer Totaal van deze maand kopen, ze behandelen alleen 802.11b, Ik zou dan liever iets meer geld uitgeven voor 802.11g troep ![]() Bovendien is het een schijtblad deze maand. Spamfilters (ja alleen die geld kosten, ik gebruik een goedwerkend gratis filters) Top 5 notebooks lekker compact.... blijken het allemaal dingen van minsten 3 kg en met 15 inch schermen te zijn.. [/zeikmode] |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm het is maar wat je snel noemt:
Zo lang duurt om 1gig aan data over te zetten: 10 Mbit/s netwerk 14 min (1,3 MB/s) 100 Mbit/s netwerk 2 min (12,5 MB/s) 11 Mbit/s wireless 14 min (1,4 MB/s) 54 Mbit/s wireless 3 min (6,8 MB/s 400 Mbit/s firewire 1 min (+20 MB/s) 1 Mbit/s bluetooth 138 min (125 KB/s) Overgenomen uit de PCM van juli 2003 |
![]() |
||
Citaat:
Verder hangt het er ook vanaf hoe je die 1GB meet. Je kan kijken naar de packets en de grootte daarvan die door de interface gaan maar ook gewoon: het oversturen van een file. Bij Wired LAN is het meestal wel mogelijk om op de eerstgenoemde manier in de buurt van de 12Mbit te komen. |
![]() |
|
802.11b is 11Mbps theoretisch met minimaal bereik. In de praktijk haal je zo'n 600KB/s. Als je 20 meter afstand hebt gaat dat al richting 400KB/s en telkens verder naar beneden. Maak jezelf niet lekker door teveel naar die theoretische snelheid te kijken. Bij een vaste netwerkkabel verbinding is het een ander verhaal, dan haal je veel beter de theoretische snelheid. Maar je moet altijd in gedachte houden dat er een protocol overhead is van 10 tot 15%. 10Mbps betekent 1MB/s downloaden, daar moet je van uit gaan.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|