Oud 14-07-2003, 19:47
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Hallo,

Ik ga over een paar maanden naar Ahoy (naar Muse jaaaaa) en ik ben benieuwd naar mensen die daar eventueel geweest zijn en er iets over kunnen vertellen. Wat mag je wel en niet meenemen naar binnen? Hoelang kan je er het beste van te voren zijn als je vooraan bij het podium wilt staan?
Rookt iedereen in de zaal of mag dat niet?
En hoe zit dat nou met die rangen, is rang 5 vooraan of rang 1 vooraan?
Enzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2003, 19:50
DeadNation
DeadNation is offline
Holy shit. Naja geen camera's en shit. Geen drugs(wiet geen idee....als je t verstopt kan je t vast wel roken zonder gezeik). Geen meegebrachte drank. Geen wapens. DUH!. Dat van die rangen kunnen ze je vast wel uitleggen bij de ticketservice. Als je vooraan wil staan moet je bij opening van de zaal er staan(logica). En natuurlijk mag je roken.
Oud 15-07-2003, 04:46
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Er wordt zeer goed in je tas gecontroleerd.

effe denken ik heb The Smashing Pumpkins en Korn in Ahoy gezien. Geluid is niet slecht voor zo'n hal.Stukken beter dan Heineken Music Hall.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 05:47
paco de taco
paco de taco is offline
ik ben er nog nooit geweest, maar ik denk dat 1ste rang vooraan is
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 06:55
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
nee de eerste rang zijn zitplaatsen (de eerste boog met stoelen) en daar boven heb je nog de 2e rang of ring of weet ik veel

je moet dus staanplaats kaartjes hebben

en je moet 3 dagen 15 uur 7 minuten en 30 seconde van te voren aanwezig zijn om verzekerd te zijn van een plekje vooraan!!!
Oud 15-07-2003, 08:24
DeadNation
DeadNation is offline
Hahahaha
Oud 15-07-2003, 08:59
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik ga naar UB40 in Ahoy! Ben er ook al een aantal keer geweest, ze controleren wel goed, maar niet iedereen valt mij op, als je er verdacht uitziet in hun ogen, alcohol en dergelijke kan je beter door je zusje naar binnen laten brengen dus!
Oud 15-07-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 15-07-2003 @ 09:59:
Ik ga naar UB40 in Ahoy! Ben er ook al een aantal keer geweest, ze controleren wel goed, maar niet iedereen valt mij op, als je er verdacht uitziet in hun ogen, alcohol en dergelijke kan je beter door je zusje naar binnen laten brengen dus!

UB40? ieh ieh
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:54
SRV
SRV is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 14-07-2003 @ 20:47:
Hallo,

Ik ga over een paar maanden naar Ahoy (naar Muse jaaaaa) en ik ben benieuwd naar mensen die daar eventueel geweest zijn en er iets over kunnen vertellen. Wat mag je wel en niet meenemen naar binnen? Hoelang kan je er het beste van te voren zijn als je vooraan bij het podium wilt staan?
Rookt iedereen in de zaal of mag dat niet?
En hoe zit dat nou met die rangen, is rang 5 vooraan of rang 1 vooraan?
Enzo?
kben der geweest voor korn concert...goed geluid! je hebt vrijwel bijna overal goed zicht op het podium...
Oud 15-07-2003, 10:32
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 15-07-2003 @ 05:46:
Er wordt zeer goed in je tas gecontroleerd.

effe denken ik heb The Smashing Pumpkins en Korn in Ahoy gezien. Geluid is niet slecht voor zo'n hal.Stukken beter dan Heineken Music Hall.
Ik zou een moord doen voor the smashing pumpkins live
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:29
jlo17
jlo17 is offline
ik heb destiny's child gezien in de Ahoy en ik had een zitplaats maar je kon het egt vet goed zien, maar wij hadden dan ook goeie plaatsen.. Je mag natuurlijk ook geen blikjes mee naar binnen nemen, maar je kan opzich wel een fototoestel meenemen als je die maar goed verstopt....
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:38
ganralph
ganralph is offline
ben er 1x geweest voor Bryan Adams. de controle viel bij mij heel erg mee en er gelden gewoon standaard regels:
geen drugs
geen wapens en andere gevaarlijke voorwerpen
geen professionele camera's (huis- tuin- en keukenfototoestel mag vaak wel)
geen geluidsopname-apparatuur
geen glas/blik
geen eigen eten/drinken

ik had ook een zitplaats helemaal bovenaan en daar zat ik prima (bij B A heb je toch geen pit of druk gespring)
door de schermen kun je alles goed volgen, maar ook het podium is overal goed te zien

BA speelde een deel van zn set achter in de zaal op een apart podium, dus mensen die achteraan stonden, stonden ook driekwartier vooraan
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:39
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
ganralph schreef op 15-07-2003 @ 14:38:
ben er 1x geweest voor Bryan Adams. de controle viel bij mij heel erg mee en er gelden gewoon standaard regels:
geen drugs
geen wapens en andere gevaarlijke voorwerpen
geen professionele camera's (huis- tuin- en keukenfototoestel mag vaak wel)
geen geluidsopname-apparatuur
geen glas/blik
geen eigen eten/drinken

ik had ook een zitplaats helemaal bovenaan en daar zat ik prima (bij B A heb je toch geen pit of druk gespring)
door de schermen kun je alles goed volgen, maar ook het podium is overal goed te zien

BA speelde een deel van zn set achter in de zaal op een apart podium, dus mensen die achteraan stonden, stonden ook driekwartier vooraan
Mensen die ruzie zoeken bij Bryan Adams is net als Prins Willem Alexander die een Marokkaan op zijn bek slaat. Bijna niet mogelijk. Dus ik denk dat ze ook naar de show kijken met de controle.
Oud 15-07-2003, 13:54
ganralph
ganralph is offline
dat zal zeker wel meespelen, en dan denk ik dat de beveiliging bij MUSE wel zal meevallen (Eminem en Korn vormen in dit opzicht een groter risico)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:58
tjeu
tjeu is offline
De veiligheidseisen zijn per artiest verschillend, al vind ik wel dat de security in Ahoy erg overgeprikkeld reageerd bij tijd en wijle. Ik ben een aantal maal bij Bob Dylan geweest en ook bij Prince in Ahoy, en elke keer was er gezeik met de security, terwijl dat elders veel minder het geval is. Bij Dylan waren er zitplaatsen, maar iedereen ging vooraan staan. Normaal word je dan vriendelijk verzocht om je plaats weer op te zoeken, maar in Ahoy lieten ze het begaan, om vlak voor aanvang de beuk erin te gooien. De security moest trouwens het onderspit delven toen de lichten uitgingen... Toen was er geen houden meer aan...
Oud 15-07-2003, 14:01
tjeu
tjeu is offline
Wat geluid betreft vind ik Ahoy nogal een galmbak. Het is een stuk minder erg dan in een stadion als de Arena of Gelredome, maar het is duidelijk geen akoestisch wonder. Het is en blijft een sportcomplex, geen concertzaal. De Heineken Music Hall vind ik juist wel mooi klinken, niet te luid, niet teveel galm en echo en een mooi warm geluid.

Het zicht vind ik in Ahoy voor een zaal van die grootte niet al te best: wel eens gezien hoe hoog dat podium is? Abnormaal hoog, als je een beetje vooraan staat moet je je hoofd in je nek leggen om nog iets te kunnen zien. En ik ben heus geen kleintje...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten