Advertentie | |
|
![]() |
||
Hallo zeg, tuurlijk kan je je gitaar verven zonder dat het geluid minder word ,het geluid word opgevangen door de elementen zolang als deze onbeschadigd blijven is het goed, verder, hij is niet van hout , toch?, najah strip je hele gitaar zodat je alleen hetgene wat je wilt verven ziet zegmaar, (brug+snaren+elementen ((zover het knan))) eraf), dan naar de bouwmarkt haal primer en verf, Schuur dan ligt het oppervlak op dan primeren en dan verven...
Easy as that... Citaat:
![]() verder zou ik de hasl niet verven, ik heb nog nooit een geverfde hals gezien waardoor het logisch lijkt dat dat een rde heeft... Najah ik heb het ook gedaan alleen dan bij een wel houte en het lukt prima! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar verneukt dat de hals niet ofzo? Als ik even logisch nadenk kan ik trouwens als beste eerst het kruis doen want blauw dekt geel wel en andersom niet, toch? |
![]() |
|
kan je niet beter eerst het gele kruis afplakken en dan het blauwe spuiten en daarna het blauwe met karton ofsow bedekken en dat je dan het kruis spuit..? anders moet je, als je eerst het kruis wilt doen, helemaal met rechte lijnen moeilijk lopen doen. (dat anders niet hoeft omdat je het dan met tape hebt afgeplakt...
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, wat kan ik nu dus het beste doen? Alle belangrijke dingen eraf halen, zo ver mogelijk. De rest afplakken. Ruimte om kruis heen afplakken, kruis spuiten. Laten drogen (hoe lang duurt het tot de verf er echt goed in zit?). Kruis afplakken, met niet verf meenemende tape, en de rest blauw spuiten. Vervolgens de hals geel spuiten. Hals lakken. Of niet? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De hals ga ik wel verven en daarna lakken. Zo'n bruine hals op een blauw-gele gitaar is niet echt je van het, naar wij dachten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() doe maar wat JIJ mooi vind ![]() tis nie mijn gitaar ![]() maar wel een cool idee die vlag en toch ben ik van mening dat een ongeschilderde hals mooier is ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maarja, zijn er nog mensen met tips? |
![]() |
|
gewoon schuren en overspuiten... daarna met een zo hard mogelijke lak lakken (lak waarmee ze boten lakken enzo, vraag daar maar naar bij de doe-het-zelver)
||
Verwijderd
|
Citaat:
de verflaag beinvloed het geluid wel degelijk. De gitaar krijgt zijn klank mede door het hout waar hij van gemaakt is. Als dat hout geverfd is krijg je een ander geluid. Zit er een mooie sunburst op dan heb je een ander geluid. Wellicht voor jou niet hoorbaar dat wil ik wel geloven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enneh Ufke: integreren? Ga je naar Zweden verhuizen? *is jaloers* |
![]() |
|
demonteren, schuren, spuiten, lakken, lakken, lakken, lakken, lakken (laag over laag
![]() ![]()
||
Citaat:
je mag daar immers ook geen kauwgom eten in het openbaar.. zweden, zweden...blijft een vreemd land.. ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Electrische gitaar Verwijderd | 22 | 18-08-2010 20:59 | |
De Kantine |
Wat wil je graag weten van de forumer onder je? #3 Verwijderd | 500 | 23-04-2008 14:50 | |
Muziek |
Gitaar verven! Chess | 36 | 16-12-2006 16:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Muziek |
Gitaar verven. Verwijderd | 24 | 20-05-2006 19:09 | |
Muziek |
Gitaar verven/lakken??? Multilot | 16 | 10-03-2003 11:12 |