Oud 20-07-2003, 21:13
Martin
Martin is offline
Wij gaan op vakantie en nemen de laptop mee, ik heb een USB-bluetooth-dongle en een GSM die bluetooth ondersteund. Het leuke is dat ik door middel van deze 2 devices in kan bellen bij een nederlandse internetprovider en kan internetten (getest met thuis-pc).

Maar nu is mijn vraag, zijn de inbelnummers wel vanuit het buitenland te bereiken? (Ik heb een GSM met abbonement).

Dit is het nummer dat ik moet gebruiken om in te bellen:

067 6070020 (TMF-WEB)

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2003, 21:27
Tofke_H
Tofke_H is offline
Nouja, dit zal wel een dom antwoord zijn, maar als je gewoon wilt bellen moet je denken aan de landcode. Dus in het geval van Nederland +31, ik denk dat dat hier ook gaat zijn, indien het mogelijk is
Oud 20-07-2003, 21:56
Martin
Martin is offline
Ik vroeg me dit namelijk af omdat het een speciaal internet-inbelnummer is (067).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 22:10
dafelix
dafelix is offline
mhoah ik ben het eens met Tofke_H
dus bel dan:

+31676070020

(let op, dit is zowiezo al duur, mara vanuit het buitenland helemaal reteduur)
Oud 20-07-2003, 22:18
M@rco
M@rco is offline
Het zou in principe moeten werken ja.

Zie ook hier:
http://www.jacco2.dds.nl/telecom/v110.html
Oud 22-07-2003, 16:20
Megadeth
Megadeth is offline
Ik begrijp dat je daar een vaste telefoon aansluiting hebt o.i.d? Dan denk ik dat je beter 1 of andere gratis i-net provider in het desbetreffende land kan gebruiken tegen het lokale tarief daar.
Oud 22-07-2003, 17:33
Martin
Martin is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 22-07-2003 @ 17:20:
Ik begrijp dat je daar een vaste telefoon aansluiting hebt o.i.d? Dan denk ik dat je beter 1 of andere gratis i-net provider in het desbetreffende land kan gebruiken tegen het lokale tarief daar.
L-E-Z-E-N

Ik gebruik een G-S-M i.c.m. bluetooth.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 21:49
Thompie
Thompie is offline
gewoon met landcode durvoor zoals al eerder is vernoemd....maja je mag dan wel een abbonement hebben, ik weet zeker dat je echt zult schrikken van de rekening.
zelfs al zit je maar ff op het internet.

by the way, ik heb ff een vraagje aan jou(martin) gewoon uit nieuwsgierigheid....waarom zou je gaan internetten op vakantie(ik weet niet hoelang je weggaat, stel 3 weken) dan zit je 3 weken zonder internet en de rest van het jaar kun je gewoon weer thuis internetten?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 21:51
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
hah.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:14
-- Niodem --
-- Niodem -- is offline
Is wellicht verslaafd
Oud 23-07-2003, 08:43
Martin
Martin is offline
Citaat:
Thompie schreef op 22-07-2003 @ 22:49:
gewoon met landcode durvoor zoals al eerder is vernoemd....maja je mag dan wel een abbonement hebben, ik weet zeker dat je echt zult schrikken van de rekening.
zelfs al zit je maar ff op het internet.

by the way, ik heb ff een vraagje aan jou(martin) gewoon uit nieuwsgierigheid....waarom zou je gaan internetten op vakantie(ik weet niet hoelang je weggaat, stel 3 weken) dan zit je 3 weken zonder internet en de rest van het jaar kun je gewoon weer thuis internetten?
De reden is heel simpel: In een mailtje kan je veel meer zetten dan op een kaart. En schrikken van de rekening zal ik echt niet doen, ik weet de tarieven en weet waar ik mee bezig ben.

Verslaafd? Nee, gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die er liggen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:51
dafelix
dafelix is offline
boah ik wil niet veel zeggen, maar ik doe liever een kaart sturen dan een meeltje (niet dat ik het zou doen ofzow, maar _stel_)
omdat het een schijntje is ivm een meeltje, en dat je in een meeltje meer kwijt kan is nonsense want je kunt ook een brief sturen met 20 pag's, altijd nog goedkoper dan meelen

maargoed je moet het zelf maar weten natuurlijk
Oud 23-07-2003, 09:59
Marcade
Marcade is offline
Ik vraag me af of het wel gaat werken, omdat die inbelnummers + centrales die erachter hangen .. toch op berekent zijn dat je fijntjes in nederland zit.

Daarnaast als je in het buitenland zit, moet het signaal toch een grotere route afleggen wat ervoor kan zorgen dat het signaal van/naar nederland simpelweg te langzaam gaat.

(denk maar is aan het feit dat als je gebeld word door iemand ver weg, het soms even duurt voordat hij/zij hoort wat je zegt.)

Dat zou funest zijn voor een goede verbinding.

Daarnaast, jesus als je op vakantie bent, ga je toch niet internetten? Blijf dan thuis ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:04
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Martin schreef op 22-07-2003 @ 18:33:
L-E-Z-E-N

Ik gebruik een G-S-M i.c.m. bluetooth.
Rustig maar hoor..
Oud 24-07-2003, 14:56
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 23-07-2003 @ 11:04:
Rustig maar hoor..
TIP: maak jezelf niet nog meer belachelijk
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 15:03
apekop123
apekop123 is offline
Neem een diskette mee.

Typ gewoon al je brieven (in notepad ofzow) zet ze op diskette. Ga dan naar een internet cafe en ga gewoon zo kort mogelijk. Plak ff je brieven in je mailtjes en klaar. Is denk ik veel goedkoper en ook wel makkelijker.
Oud 26-07-2003, 15:33
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Idd, anders ga je via Nederland internetten en dat kost best veel.
Oud 26-07-2003, 19:49
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
1) Waarom moet je per se ook in het buitenland op internet?
2) Als je per se wil, is een internetcafe 10 keer zo goedkoop als met je mobiel
3) Bel TMF-web, niemand zal het hier beter weten
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:34
Koen
Koen is offline
Ik kon 't met Zonnet en de provider van m'n school iig niet. UUnet via de account van m'n Pa's werk werkte wel.

De kans dat 't bij TMF web dus wél werkt acht ik nihiel. Als 't bij Zonnet niet kan zal 't bij TMF ook wel niet kunnen. Denk dat je daar toch een betaalde account voor moet hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten