Advertentie | |
|
![]() |
|
Er is nog een optie.
Je kunt een USB link kabel aanschaffen. Deze maakt een soort netwerk tussen de beide PC's. De installatie software stelt beide PC meestal in zodat je niet zelf hoeft te rommelen in dingen waar je misschien geen verstand van hebt. Overdracht van bestanden is niet erg snel maar als je niet teveel moeite wilt doen is dit een leuke en niet al te dure oplossing. Let wel op dat beide systemen onder het FAT systeem draaien omdat XP op een NTFS systeem geinstalleerd geen systemen op FAT ziet. Succes ermee
||
Zo'n linkkabel zou ook kunnen ja. Maar dan is de aanschaf van een echt netwerk misschien wel een betere (goedkopere?) keus. Iig wel sneller, USB gaat tot 10Mbit dus hooguit 1MB/s.
Citaat:
![]() Als je bedoelt, dat je van een NTFS netwerkshare niet kunt up/downloaden naar een FAT netwerkshare, heb je het mis. ![]() Van win98 kun je prima downloaden van een NTFS netwerkshare. Reden is dat dit onzichtbaar is voor die computer, het gaat via het SMB protocol. Op een FTP server zie je ook niet watvoor FS erachter hangt.
||
![]() |
Citaat:
Hou er wel rekening mee dat de snelheden niet zo heel hoog zijn dit om dat zowel serieel als parallel zeer lage overdracht snelheid hebben. Laplink is dus gewoon als demo te downloaden zoek maar via google en je zult hem vast wel vinden. Mocht je er niet uit komen en het echt willen gebruiken hoor ik het wel. Maar ik zie hier echt veel meer betere oplossingen dan via serieel of parallel te kopieren. ( XP ziet zoals Enlightenment al zegt echt wel andere FILESYSTEMEN sinds dat ntfs en fat op een harddisk aanduiding doelen en niet in eens andere bestanden zijn. Anders zou je ook een fat diskette kunnen kijken of een cdrom kunnen bekijken. ) |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|