Oud 08-08-2003, 15:24
Orion
Orion is offline
Ik heb een probleem: mijn server (ATX kastje) weigert om uit zichzelf opnieuw op te starten nadat de stroom eraf is geweest

nu staat dat ding in een gebied waar bijna dagelijks kleine stroomstoringen zijn, dus het begint een beetje problematisch te worden

mijn vorige server en ook mijn workstations starten na een stroomstoring gewoon netjes weer op

weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen (BIOS instelling ??)?
Oud 08-08-2003, 20:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Stekker uit je voeding, 2 sec wachten en dan er weer in.
Oud 08-08-2003, 20:59
TIGEK
TIGEK is offline
Maar als je net licht te slapen en je ontvangt net op de mail server een mailtje en je hebt een probleem. . Je weker gaat heus niet af hoor.
Oud 08-08-2003, 22:27
Blizz
Blizz is offline
oude kast kopen die echt zo'n schakelaar knop ding heeft hehe niet zoeentje waarbij de pc automatisch uitgaat als windows dat zegt maar pas uit gaat als je daadwerkelijk de power knop hebt ingedrukt
Oud 09-08-2003, 08:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat kan ook door ACPI uit te schakelen. Oude AT voeding gaat niet op modern mobo passen.

Maar dat is onzin, in de BIOS staat namelijk een optie "Power state after power failure", dit geeft de power status aan (uit of aan) nadat een stroomstoring is geweest. Vaak staat deze op off, zodat bij een stroomstoring niet elke keer je computer apparatuur uit en aan gaat, wat zeer schadelijk kan zijn.

Gewoon even stekker uit je PSU en dan er weer in, dan je power button. Heb je dit nu al geprobeerd?
Oud 09-08-2003, 09:15
Orion
Orion is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-08-2003 @ 09:07:
Dat kan ook door ACPI uit te schakelen. Oude AT voeding gaat niet op modern mobo passen.

Maar dat is onzin, in de BIOS staat namelijk een optie "Power state after power failure", dit geeft de power status aan (uit of aan) nadat een stroomstoring is geweest. Vaak staat deze op off, zodat bij een stroomstoring niet elke keer je computer apparatuur uit en aan gaat, wat zeer schadelijk kan zijn.

Gewoon even stekker uit je PSU en dan er weer in, dan je power button. Heb je dit nu al geprobeerd?

Als ik de stekker eruit trek en weer erin doe, blijft 'ie netjes uit

Het is wel zo dat als ik het schakelaartje op de voeding gebruik, dat 'ie dan wel weer vanzelf opstart..

Ik moet dus op zoek naar "Power state after power failure"? Ben zelf even 150 km van mijn geliefde bakkie verwijderd dus ik zal er iemand heen sturen
Oud 09-08-2003, 09:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hoe kan jij de stekker eruit en erin doen als je er 150km vanaf zit?

Maaruh, kun je dat ding nou aankrijgen of niet? Nadat je stekker erin hebt gedaan moet je natuurlijk nog wel op het stroomknopje drukken.
Oud 09-08-2003, 14:22
Orion
Orion is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-08-2003 @ 10:27:
Hoe kan jij de stekker eruit en erin doen als je er 150km vanaf zit?
Klinkt idd vreemd, maar dat heeft iemand gisteren al geprobeerd

Citaat:

Maaruh, kun je dat ding nou aankrijgen of niet? Nadat je stekker erin hebt gedaan moet je natuurlijk nog wel op het stroomknopje drukken.

volgens mij snap je mijn probleem niet helemaal: ik krijg 'm wel aan, maar alleen handmatig

en het is dus de bedoeling dat 'ie na een stroomstoring gewoon weer uit zichzelf netjes opstart... en dat doet 'ie niet
Oud 09-08-2003, 14:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ah zo.

Dan moet je idd een optie in de BIOS veranderen. Kijk maareens in je handleiding van je mobo, of download de PDF op de site van de fabrikant.
Oud 09-08-2003, 14:26
Orion
Orion is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-08-2003 @ 15:24:
Ah zo.

Dan moet je idd een optie in de BIOS veranderen. Kijk maareens in je handleiding van je mobo, of download de PDF op de site van de fabrikant.
thnx

ik ga op zoek!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten