Oud 07-09-2003, 12:25
86dagreed
86dagreed is offline
Mijn pc gaat de laatste tijd zonder reden uit. En dan bedoel ik niet uit zoals bij het virus laatst, dat hij opnieuw opgestart wordt, nee gewoon pats boem uit.

Ik heb de vraag of dit kan liggen aan de voeding en de schakelaar. Mijn schakelaar is een tijdje kapot en nu kan ik mijn pc wel heel provisorisch aandoen met 2 draadjes, maar dat is natuurlijk nooit echt goed.

Zou het hieraan kunnen liggen?
Oud 07-09-2003, 13:58
unpopular
unpopular is offline
je zou gewoon die draadjes kunnen gebruiken maar mss is het verstandig dan wel een nieuwe schakelaar of voeding aanteschaffen.
Binnen hoeveel valt hij uit min of 5 of veel langer of is er geen regelmaat?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:08
]{ing
]{ing is offline
Kan heel goed aan die schakelaar liggen..
bij mij kan dit ook nog wel eens voorkomen maar dan ligt het aan de cpu kaart die vrijwel los in het slot zit (nja wat tape erover maar die functioneert niet honderd procent)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 15:57
NielZ
NielZ is offline
Je CPU met plakband op je mobo? Moet ik ook maar eens proberen, gaat vast super.
[Je bedoelt niet stiekum VGA?]

86dagreed: het klinkt alsof je voeding kapot is. Je zegt zelf al dat het knopje niet meer werkt, hetgeen soort 'aankondiging' kan zijn, van 'pas op ik ga binnenkort kapot'.
Je zou er eens een andere/nieuwe voeding in kunnen hangen, en dan kijken wat ie doet.

Een andere mogelijkheid is warmte, sommige PC's schakelen zichzelf uit als de processor te warm wordt. Kijk ff of de fan er nog wel goed op zit, en of ie nog wel draait.
Oud 09-09-2003, 16:27
tacidvs
tacidvs is offline
Heb ik twee keer gehad, een keer was het de fan van de videokaart en een keer de fan van de voeding. Probeer te luisteren of ze niet een vreemd geluid maken.
Oud 09-09-2003, 23:13
Ducksy88
Ducksy88 is offline
Citaat:
NielZ schreef op 07-09-2003 @ 16:57:
Je CPU met plakband op je mobo? Moet ik ook maar eens proberen, gaat vast super.
[Je bedoelt niet stiekum VGA?]

Waarscheinlijk heeft hij een Pentium 3, daarbij zit de CPU op een insteekkaart.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten