Oud 29-12-2003, 09:14
boehoe
boehoe is offline
Owkee. Laatst heb ik dus een sata hardeschijf gekocht van Maxtor, 120Gb en een 8mb cache, leuk schijfje al zeg ik het zelf. Maarja, het is nu al een maandje geleden ofso en de laatste per dagen begint die schijf te kutten. Ik heb ook nog een tweede hardeschijf, die zit gewoon op het ide kanaal, dit heb ik gedaan, omdat nergens in de bios een optie zit om de sata hardeschijf te booten, dus als er een ide hardeschijf in zit boot ie daar altijd eerst vanaf, maarja, het blijkt nu ook wel handig , want ik kan gewoon doorwerken met die andere schijf.
De laatste tijd heb ik regelmatig dat er vreemde 'hardeschijfachtige/crasherige" geluiden uit men pc komen en ik weet zeker dat het van die sata komt. Als ik dan onder deze computer zie, is de schijf weg.
Het vreemde is dat als ik de pc opnieuw opstart, en de hardeschijf weer "toewijs", vraag me niet wat het is en ik kom weer in windows, dan is alles weer owkee en de schijf doet ook weer normaal, dit heb ik nou al zon 15x gedaan.
Je zou zeggen dat als de schijf op crashen staat, dit allang niet mogelijk was geweest.
Weet iemand wat het probleem is ?

ps: kijk voor systeemspecs onderaan

oja, en ik draai onder WinXP
Oud 29-12-2003, 09:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Lijkt me idd een harddisk die problemen heeft.

Een andere mogelijkheid is de kabel, maar dat lijkt me niet, omdat 1) die kabels best sterk zijn, unlike een brede ATA/133 kabel, en 2) omdat je hardeschijf zelf ook vreemde geluiden maakt.

Test de schijf eens met de drive diagnostic utility van Maxtor. Als je foutmeldingen krijgt, backuppen die schijf en als RMA opsturen.
Oud 29-12-2003, 10:24
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Welke temperatuur heeft die schijf?
Oud 29-12-2003, 11:16
Verwijderd
Even Powermax downloaden, op een flop zetten, daarmee booten en je weet zeker of je schijf kaduuk is of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:18
boehoe
boehoe is offline
dit is wel ff grappig om te vermelden...Ik heb nu een nieuwe kast gekocht voor men pc'tje, en wonderbaarlijk de harde schijf doet het in een keer weer goed. Met die andere kast deed de hardeschijf om het uur raar, maar de laatste paar dagen met de nieuwe kast is er nog nix aan de hand..
Oud 02-01-2004, 15:50
Koen
Koen is offline
Zat vast ook een nieuwe voeding in die kast? Misschien kon je vorige voeding niet genoeg vermogen leveren om die harde schijf aan 't draaien te houden.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 16:52
boehoe
boehoe is offline
ik heb de voeding uit men oude kast gebruikt
Oud 03-01-2004, 14:48
Preaper
Preaper is offline
Misschien trilde je oude kast mooi mee waardoor hij als klankkast functioneerde. je nieuwe kast kan wat steviger zijn en daardoor minder geluid produceren.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten