Oud 08-10-2003, 13:57
Verwijderd
Zijn hier mensen die naar de sauna gaan?
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, ga je voor de ontspanning, omdat het goed is voor je lichaam etc? Welke sauna ga je meestal? Welke sauna kun je aanbevelen en afraden? Ga je vaak of 1 in het kwartaal? En met wie? etc.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 14:24
Dree
Dree is offline
Ik geloof niet zo in sauna. Het enige gezonde effect komt uit de koude douche achteraf, dat bereik je ook door na een douchebeurt de warme kraan uit te zetten.

Vroeger ging ik wel es in de sauna na het sporten (met sportvriendinnetjes dus) om te ontspannen, maar ik krijg er last van mijn neus van . De lucht is voor mij dan te heet om in te ademen.
Oud 08-10-2003, 15:07
Verwijderd
heeeeerlijk..
al heel lang niet meer gedaan. ging heel vroeger wel eens met mijn vader. zou eigenlijk weer eens moeten gaan..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
vroeger werkte mn moeder in een sauna, toen ging ik er wel eens heen. toen was ik denk ik 6 jaar ofzo. daarbuiten ben ik misschien 1 keer in de sauna geweest. vind t niet zo interessant, mij net iets te heet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:53
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee. Waarom ik niet ga?

Tsja euh...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 08-10-2003 @ 16:07:
heeeeerlijk..
al heel lang niet meer gedaan. ging heel vroeger wel eens met mijn vader. zou eigenlijk weer eens moeten gaan..
kook !

Ik deed het altijd om mijn lichaam te reinigen. Als het zo heet wordt, gaan namelijk al je porieen openstaan, en gaat het vuil eruit (dmv zweet). Als je daarna eruit stapt, en je springt onder de koude douch, klappen al die porieen in een keer dicht, wat weer goed is voor de weerstand.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:57
Verwijderd
van me neverste nooit niet. waarom niet? moek naakt
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:12
Quiana
Quiana is offline
Nee, heb er totaal geen behoefte aan.

Ben in de vakantie wel een keer met m'n vriend gegaan,
(2 persoons sauna), maar anders zou ik het niet zo
snel doen denk ik. Zeker niet met andere/onbekende mensen erbij ivm naakt zijn ed.
Oud 08-10-2003, 16:44
Verwijderd
ja, maar ik heb een sauna hier in huis,de ene tijd ga ik niet de andere keer meerdere keren per maand
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:14
Dree
Dree is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 08-10-2003 @ 16:57:
Ik deed het altijd om mijn lichaam te reinigen. Als het zo heet wordt, gaan namelijk al je porieen openstaan, en gaat het vuil eruit (dmv zweet).
Is dat niet achterhaald?
Oud 08-10-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Sluw schreef op 08-10-2003 @ 18:14:
Is dat niet achterhaald?
nee is gewoon zo, het is niet zo dat je lichaam van binnen wordt gereinigd, maar de porien en voor de luchtwegen werkt het ook heel gunstig
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:20
Qamra
Qamra is offline
Ik ga nooit, mij te warm en palkkerig en ik heb nogal snel last van een bloedneus en de wisselingen tussen heet en koud bevordert dat ook niet echt..
Oud 08-10-2003, 17:31
Souris
Souris is offline
ja na het sporten.
bij de sportschool zit een kleine sauna en daar ga ik in omdat ik zo weinig last van spierpijn kan krijgen.
en ik doe hem omdat ik daarna heel lekker slaap.
verder doe ik het voor m n huid
Oud 08-10-2003, 18:38
Verwijderd
Ik ga hooguit een keer per jaar naar de sauna en dat vind ik veel te weinig. Maar ik ga dan vaak met mijn moeder en zusje, en soms gaat mijn vader ook mee. Hier in Almere is wel een sauna, maar die is niet zo leuk, heel erg netjes etc. We gaan meestal naar Putten, da's een erg mooie sauna (een verbouwde boerderij). Het is er vaak wel druk, vooral in de vakanties maar als je van te voren reserveert is dat geen probleem. Ze hebben daar veel verschillende soorten saunas, kijk maar eens op www.saunadrome.nl .

Waarom ik niet vaker ga? het is ver weg en nogal prijzig dus... Helaas.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:23
mandarijn
mandarijn is offline
mn ouders gingen vroeger zo ongeveer 1á2x in de maand en dan ging ik mee als klein kindje (barbies mee)
en ik ben een halfjaar terug met mn ex (toen nog vriend) geweest, dat was zeker wel leuk
Oud 08-10-2003, 23:06
never mind
never mind is offline
JAAAA!!!

het is héérlijk, je hebt daarna het gevoel alsof je hardstikke gezond bent, mijn huid is een stuk minder droog, egaler, ik heb minder last van puistjes, en het werkt bovendien ook nog heel ontspannen.

ohja ik doe het dan in de sportschool, maar in mijn sportschool is een hele mooie
Oud 09-10-2003, 10:38
Ieke
Ieke is offline
Heerlijk ja Ik ga graag, maar er zit geen sauna hier in de buurt (komt er wel 1 in het dorp, maar daar ben ik niet van plan heen te gaan) Ik ga altijd met mijn moeder ergens bij zwolle.
Waarom? Het is super ontspannent en gezond.
Oud 09-10-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 08-10-2003 @ 16:57:
kook !

Ik deed het altijd om mijn lichaam te reinigen. Als het zo heet wordt, gaan namelijk al je porieen openstaan, en gaat het vuil eruit (dmv zweet). Als je daarna eruit stapt, en je springt onder de koude douch, klappen al die porieen in een keer dicht, wat weer goed is voor de weerstand.
Nee joh, in het ijskoude dompelbad (maar er dan ook snel weer uit) en dan heerlijk in het kruidenbad. Altijd mijn favoriet
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:50
Verwijderd
Dat verhaal van open en dichtklappende poriën is onzin hoor . Maar je gaat er wel erg van zweten, waardoor je talg enzo uit je huid sleept, dus t is wel goed voor je huid. Goed voor de doorbloeding ook.

Ik ga wel eens in een sauna, als iemand mij die kans biedt... nouja, dat was vaak bij vrienden van m'n ouders (ouders van vrienden van me, dat zijn ze ook), die een sauna in huis hadden, maar die zijn nu verhuisd . Maargoed, dat is wel gezellig ja, en ook wel fijn, ik kan er alleen nooit zo lang achter elkaar in, dan raak ik benauwd...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-10-2003 @ 13:50:
Dat verhaal van open en dichtklappende poriën is onzin hoor . Maar je gaat er wel erg van zweten, waardoor je talg enzo uit je huid sleept, dus t is wel goed voor je huid. Goed voor de doorbloeding ook.

ergens heeft ie wel gelijk hoor, als je porieen open staan door warmte en opeens dichtgaan door heel veel kou,gaat dat heel snel dat kun je omschrijven als klappen
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten