Advertentie | |
|
![]() |
|
Een ISP vestigt zich nergens; een ISP gebruikt een (landelijk) ADSL-netwerk zoals MxStream (ADSL van KPN Telecom) en het BBned-netwerk. Tiscali heeft een eigen netwerk (vroeger BaByXL).
Doe de check op www.bbned.nl eens.
|
Waaruit maak je dat op? Volgens mij is dat niet zo.
Ze gebruiken gewoon een netwerk, en overal waar dat netwerk dekking heeft, bieden zij hun diensten aan. Wel kan het te maken hebben dat bij lange afstanden tot de nummercentrale ze afzien van het leveren van diensten, b.v. omdat ze geen 512kbit willen of kunnen leveren; of ze niet de kwaliteit kunnen garanderen oid. Als jij denkt dat het anders is, hoor ik dat graag, met een bronvermelding natuurlijk. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Ik zou graag een 2048/1024 verbinding willen, het gaat me vooral om de upload (voor http-server) Stel dat ik bestel : wordt er dan een 2048/1024 verbinding voor 49,95 per maand geleverd? -WJ
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij telefoonkabels maakt het inderdaad uit waar iemand woont omdat de centrale en kabel nog gereed moet worden gemaakt en voor ISPs niet, daar heb je gelijk in. Maar over de Nederlandse markt voor internetaanbieders kun je veel zeggen maar absoluut niet dat het volledige mededinging is. |
![]() |
||
Citaat:
De ISP maakt gebruik van het netwerk van de netwerkaanbieder, (KPN, BBNed, whatever), en gebruikt ook de PC check van die aanbieder. Als de netwerkprovider ergens ADSL aanbied, kun je altijd via de ISP daar een aansluiting krijgen, voor de ISP maakt het geen fluit uit, zolang de netwerkprovider de aansluiting maar kan leveren. De netwerkprovider verzorgt de verbinging tussen jouw voordeur en de ISP, de ISP die tussen hunzelf en 'het internet'. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Oke de vraag achter deze vraag:
Ik draai een webservertje en omdat 2 sites hierop best lekker draaien kom ik eigenlijk upload te kort. Ik zit nu achter een chello classic abbo. Als opvolger voor chello had ik eigenlijk demon 2048/1024 uitgezocht, maar die is hier dus niet leverbaar. Chello + (80 euro) wordt te duur. Weet iemand nog een alternatief? -WJ
||
Citaat:
![]() Maar dat zal nog duurder worden. Heb je nou al postcodecheck gedaan op www.bbned.nl ?
Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 18:21. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zonnet biedt ADSL ook aan via Versatel. dat is lang niet overal te krijgen maar wel de helft van de kpn prijs. Dit komt omdat Versatel(de netwerk provider dus diegene die de fysieke bekabeling beheert) geen dekking heeft of omdat de afstand tot aan de centrale voor een bepaald abonn. te groot is. Dan heb je ook nog de gedeelde gebieden waar beide providers zitten, maar dan ga je weer werken met lijnoverdrachten ed, nog ingewikkelder. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |