Oud 25-09-2003, 11:30
stampertjuh
stampertjuh is offline
hallo mensen ik heb een vraagje of dit normaal is...?

ik was laatst met een groep vrienden film kijken bij iemand thuis en toen iedereen weg bleef ik met een meisje over, en we hadden het over geesten oproepen enz, en toen vertelde ze een verjhaal over der oma dat ze daar vaak contact mee heeft. en toen zeiden we dat we der op zouden roepen en topen we dat gingen proberen hadden we het al bijna opgegeven maar toen ineens toen begon dat meisje der ogen helemaal te draaien en begon ze te kwijlen enzow en toen praatte ze ineens heel vaag en met een hele zware stem, toen ik het er later met der over had werd ze boos en zei dat ze niet wist waar ik het over had

kan iemand me hiermee helpen?

dank jullie !!
Advertentie
Oud 25-09-2003, 16:36
Verwijderd
Citaat:
stampertjuh schreef op 25-09-2003 @ 12:30:
hallo mensen ik heb een vraagje of dit normaal is...?

ik was laatst met een groep vrienden film kijken bij iemand thuis en toen iedereen weg bleef ik met een meisje over, en we hadden het over geesten oproepen enz, en toen vertelde ze een verjhaal over der oma dat ze daar vaak contact mee heeft. en toen zeiden we dat we der op zouden roepen en topen we dat gingen proberen hadden we het al bijna opgegeven maar toen ineens toen begon dat meisje der ogen helemaal te draaien en begon ze te kwijlen enzow en toen praatte ze ineens heel vaag en met een hele zware stem, toen ik het er later met der over had werd ze boos en zei dat ze niet wist waar ik het over had

kan iemand me hiermee helpen?

dank jullie !!
Ze hield je voor de gek .
Oud 25-09-2003, 17:01
Frondish
Frondish is offline
in eerste instantie wil ik het dus effe niet geloven maar ik zal je vertellen want kan als je erin gelooft...

het is effe keidom dat je hebt opgeroepen... het kan namelijk zo zijn dat je een boze geest hebt opgeroepen, en als ie duivels is dan kan die haar in zijn macht nemen en stem veranderen ze kan aggressief worden alles kan... dit denk ik omdat er ooit is een amerikaans meisje van 16 jaar was... die ging geesten oproepen en die is toch ingenomen door een duivels geest, daar heb ik dus een nieuws fragment gezien ''is niet opgenomen uit een film ofzo''

maar dat meisje ging raar praten met een andere stem, ze moest met 6 mensen vast gehouden worden en vast worden gebonden aan een stoel omdat haar agressie te ver ging.. haar oma haar moeder en vader zaten eromheen toen ze in die stoel zat.. ze zat haar oma heel raar aan te kijken en ging hele maffe dingen doen ze wou los komen, ze hadden een priester gehaald.. waardoor het dus kwam want ze wou niet aangeraakt worden want dan kwam dat duivelse.

maarja je moet erin geloven ik weet het eigenlijk nog niet, maar nadat die priester ( was echt een gigantisch hoog iemand ) die kon die geest weghalen.

ik weet niet of ik het moet geloven, maar als dit wel waar is hoop ik niet voor je dat mijn verhaal klopt
Oud 25-09-2003, 17:04
Choke
Choke is offline
moehahahaha
Oud 25-09-2003, 17:19
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
bel een exorsist?

begon ze echt zo vaag te doen? weet niet of ik t moet geloven, maar ik geloof je als jij dat zegt.
Oud 25-09-2003, 20:54
Frondish
Frondish is offline
probeer je ons niet een beetje op te naaien?
Oud 25-09-2003, 22:05
Nokyaria
Nokyaria is offline
epilepsie aanval
Oud 25-09-2003, 23:32
Verwijderd
Oud 26-09-2003, 00:19
PieterB
PieterB is offline
ze had gewoon dat 3de pilletje niet moeten nemen...
Oud 26-09-2003, 07:58
Verwijderd
Mensen probeer serieus te blijven aub.

Het is zeker niet normaal. Maar het kan dat dat meisje in contact staat met haar overleden oma, maar dan zou ze ze niet hebben opgeroepen. Als je in contact staat, hoef je die persoon niet op te roepen. Dan is het niet ok dat je hebt geprobeerd haar op te roepen, als je geesten oproept, kun je de verkeerde dingen wekken.
Dat meisje kan idd een vreemde ervaring hebben gehad, maar het kan evengoed dat ze jou heeft willen opnaaien. Faken is niet moeilijk. Of misschien had ze een drug genomen die haar niet beviel. Epilepsie ook mogelijk.
Oud 26-09-2003, 18:25
AngelLena
AngelLena is offline
Ik word hier een beetje moedeloos van om eerlijk te zijn...
Hoe vaak moeten we mensen nog op het hart drukken dat je NOOIT EN TE NIMMER geesten op moet roepen zonder deskundige begeleiding die de juiste voorzorgsmaatregelen treft en alleen in uiterste noodsituaties?

Wat hier al gezegd is: Door geesten op te roepen, roep je niet per se juist die ene geest op die jij wilt bereiken. Je roept ze allemaal op en het is maar net welke geest van deze gegeven ingang gebruik maakt. Spijt me zeer om te zeggen, maar te vaak zijn de geesten die hier gebruik van maken niet bepaald de goedaardigsten van de wereld. En als je die een ingang gegeven hebt en die geest grijpt die ingang aan.. berg je dan maar. Zoek hulp, want je komt er niet zomaar vanaf. Dat kunnen een aantal mensen op dit forum je al vertellen omdat zij er ervaring mee hebben.

Als jou vriendin eerlijk heeft gespeelt, geen geintje uithaalde etc, dan wens ik haar erg veel succes, want dan heeft ze het zwaar te pakken. Ik kan het niet anders stellen dan dat ze op dat moment bezeten was en het nog steeds (zelfs onbewust) kan zijn. Met andere woorden: ze zou vanaf toen een entiteit bij zich kunnen dragen en daar kom je niet zo makkelijk vanaf.

Het enige wat ik haar dan als tip mee zou kunnen geven is vechten tegen de entiteit zo lang ze kan en in de tussenteit hulp zoeken van een deskundig persoon op het gebied van uitdrijving. Ik ken daar wel iemand voor, maar dan zal ze naar Belgie toe moeten gaan. Ook in Nederland zijn deze mensen wel te vinden, daar niet van, maar je moet verdomd goed oppassen dat dit geen commercieel ingestelde mensen zijn.

Ik hoop alleen wel dat jullie nu je lesje hebben geleerd en NOOIT weer zoiets doms doen.
Oud 26-09-2003, 18:31
Koning
Koning is offline
hoe roep je een geest op? door middel van woorden of rituelen of bepaalde handelingen?
Oud 26-09-2003, 19:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sync schreef op 26-09-2003 @ 19:31:
hoe roep je een geest op? door middel van woorden of rituelen of bepaalde handelingen?
Als je leven je lief is WIL je dit niet eens weten. Mocht je het echt willen weten (als je echt wilt houd toch niemand je tegen) zijn er verschillende manieren. Glaasjedraaien, (zie zoekfunctie) ouijaborden, rituelen van verschillende soorten, en sommigen met aanleg kunnen het zonder allerlei poespas.
Oud 26-09-2003, 20:30
Koning
Koning is offline
neuh, ben niks van plan, nieuwsgierig wel
Oud 26-09-2003, 22:58
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 26-09-2003 @ 20:14:
Als je leven je lief is WIL je dit niet eens weten. Mocht je het echt willen weten (als je echt wilt houd toch niemand je tegen) zijn er verschillende manieren. Glaasjedraaien, (zie zoekfunctie) ouijaborden, rituelen van verschillende soorten, en sommigen met aanleg kunnen het zonder allerlei poespas.
Ligt eraan... Glaasjedraaien en ouija enzo wordt wel verondersteld geesten op te roepen, maar om echt in contact te komen met de overledene is er heel wat meer voor nodig. Kun je ook niet zomaar en is heel wat kennis en ervaring voor vereist. Het is dus mogelijk, maar niet voor de eerste de beste en niet op de simpelste manier. En dan heb je natuurlijk idd de mensen die er niets voor nodig hebben, die altijd contact hebben met de 'andere wereld'.
Oud 26-09-2003, 22:59
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-09-2003 @ 23:58:
Ligt eraan... Glaasjedraaien en ouija enzo wordt wel verondersteld geesten op te roepen, maar om echt in contact te komen met de overledene is er heel wat meer voor nodig. Kun je ook niet zomaar en is heel wat kennis en ervaring voor vereist. Het is dus mogelijk, maar niet voor de eerste de beste en niet op de simpelste manier. En dan heb je natuurlijk idd de mensen die er niets voor nodig hebben, die altijd contact hebben met de 'andere wereld'.
Mja, klopt. Dat laatste had ik ook al gezegd. En ja, het lukt vaak niet bij de eerste de beste, maar als het al lukt... na ja, je begrijpt wat ik bedoel...
Oud 27-09-2003, 22:13
grandmommy
grandmommy is offline
dus als ik het goed begrijp worden ALLE geesten aangesproken als je een geest oproept? kaN het dan ook dat er meerdere geesten tegelijk 'binnen' konmen? lijkt me cht verschrikkelijk link..
Oud 28-09-2003, 18:36
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 27-09-2003 @ 23:13:
dus als ik het goed begrijp worden ALLE geesten aangesproken als je een geest oproept? kaN het dan ook dat er meerdere geesten tegelijk 'binnen' konmen? lijkt me cht verschrikkelijk link..
zelfs dat is een mogelijkheid, maar komt zeer zelden voor, als een geest de ingang ziet, zal hij daar zo snel mogelijk op af duiken en de ingang voor anderen verzegelen zodat hij alleen er optimaal gebruik van kan maken.
Oud 28-09-2003, 18:47
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
hmm.. ik zou serieus een excorsist overwegen. Het is mogelijk dat een entiteit haar heeft overgenomen, vooral dat ze zich er niks meer van kan herinneren is vaag. Je kan enititeiten doorchannelen, maar je hoort alles te kunnen herrineren.
Oud 01-10-2003, 17:39
GroOovy Chick'n
GroOovy Chick'n is offline
hm.. klinkt allemaal heel weird kga het echt niet proberen..
maar wat is een entiteit??
Oud 01-10-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 26-09-2003 @ 19:25:
Ik hoop alleen wel dat jullie nu je lesje hebben geleerd en NOOIT weer zoiets doms doen.
hey AngelLena, jij houd je best wel veel met mystiek bezig en zo he, en je hebt het er de hele tijd over dat je dat nooit mag doen zonder begeleiding,
mutant trouwens ook,
maar goed waar ik naar toe wil; volgens mij zie jij jezelf nou wel als dat persoon dat dat allemaal perfect onder controle heeft, dus zou jij dan eens een ECHT geestenverhaal, met ons willen delen? tis maar een verzoek of zo, want dit verhaal van die oma klinkt mij een beetje als bullshit in de oren
Oud 01-10-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 01-10-2003 @ 19:20:
hey AngelLena, jij houd je best wel veel met mystiek bezig en zo he, en je hebt het er de hele tijd over dat je dat nooit mag doen zonder begeleiding,
mutant trouwens ook,
maar goed waar ik naar toe wil; volgens mij zie jij jezelf nou wel als dat persoon dat dat allemaal perfect onder controle heeft, dus zou jij dan eens een ECHT geestenverhaal, met ons willen delen? tis maar een verzoek of zo, want dit verhaal van die oma klinkt mij een beetje als bullshit in de oren
en wat wil je daarmee? Een echt griezelverhaal hebben ofzo? Wat ik persoonlijk heb meegemaakt was niet prettig, wat wil je daarmee?
En het is echt niet of we alles onder controle hebben, we zijn alleen al veel wijzer geworden op bepaalde gebieden.
Oud 01-10-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 01-10-2003 @ 19:59:
en wat wil je daarmee? Een echt griezelverhaal hebben ofzo? Wat ik persoonlijk heb meegemaakt was niet prettig, wat wil je daarmee?
En het is echt niet of we alles onder controle hebben, we zijn alleen al veel wijzer geworden op bepaalde gebieden.
ik vind het heel interessant
en ik wil wel eens weten hoe het dan 'anders' is als iemand het doet die wel heel veel ervaring en 'wijsheid' zoals je zelf zegt, heeft op dat gebied.
Oud 04-10-2003, 16:26
Weylyn
Weylyn is offline
Ik vind het vreemd dat iedereen zomaar denkt dat de enige manier om met geesten in contact te komen, doormiddel van vaste rituelen e.d. is.(niet dat ik er veel van weet hoor, ik ben een rationalist)

Ik heb eens ergens gehoord dat er mensen zijn die zo'n sterke wil hebben dat ze "kwade" geesten kunnen weren en zo eigenlijk alleen een ingang maken voor die geest die ze willen bereiken.

Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk om de geesten van de doden op te roepen maar als het kan lijkt het mij tamelijk onethish. Beperk je liever tot het lastigvallen van de levenden, maar laat de doden in hun rust.
Oud 04-10-2003, 16:39
grandmommy
grandmommy is offline
ja wat mij betreft is het slim om gewoon helemaal geen contact met welke geest dan ook te zoeken. zo bespaar je je volgens mij een hoop zorgen
Oud 05-10-2003, 14:04
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 01-10-2003 @ 19:20:
mutant trouwens ook,
Ik zie mezelf absoluut niet als iemand die perfecte controle heeft over alles om eerst maar even iets op te helderen. Dat heeft in mijn ogen namelijk niemand. De beslissende factor is altijd de aanwezigheid en op elk moment, elke beweging die je maakt, elke gedachte of wat dan ook kan fout zijn en iets vreselijks veroorzaken zonder dat je dat had gewild. Dus ook ik heb geen controle. Ik heb wel een beetje kennis die ik in dit soort situaties toe kan passen om te proberen het risico zo min mogelijk te maken. Da's een heel verschil.

Ik heb zowel prettige als minder prettige ervaringen en de minder prettige gingen er toch echt aan vooraf. Ook ik was zo'n simpele ziel die dacht dat het allemaal bullshit ed was. Daar ben ik even heel hard van teruggekomen.
Daarom ben ik ook heel voorzichtig geworden in iets afdoen als bull zoals dit verhaal want als je er niet bij bent geweest, dan weet je het niet. Pas als we gaan beginnen over penislikkende kabouters onder het bed dan denk ik: ja ja... Oke dan...

Ik denk dat als je de zoekfuncties op mijn posts gaat gebruiken dat je misschien nog wel wat kan vinden. Anders ben ik ook helemaal niet te beroerd om ervaringen met mensen te delen, zolang ze maar serieus genomen worden en niet als licht en bull afgedaan worden want ik geef toe, niet alles wat ik meegemaakt heb (of nog steeds meemaak) klinkt altijd even geloofwaardig.
Daarom ben ik er ook wat voorzichitger in geworden om zomaar alles neer te zetten omdat ik ook al ervaren heb hoe kwetsend het kan zijn als je uit liefdadigheid ervaringen deelt en die worden vervolgens de grond in gestampt.

Dus ik wil best dingen delen, maar ik vraag me ook af wat jij daar nou precies mee wil bereiken, in feite heb je er niets aan namelijk. En ik heb daar dus mijn voorwaardes aan. (gaat nu een stuk makkelijker om ze te handhaven nu ik hier fb ben maar dat ter zijde) En als ik iets deeld doe ik het niet in dit topic, want dit topic gaat niet over mijn ervaringen, maar over de ervaringen van de topicstarter.

Laatst gewijzigd op 05-10-2003 om 14:07.
Oud 05-10-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 25-09-2003 @ 18:19:
bel een exorsist?

Nogal wiedes...

Die dingen staan niet in het telefoonboek, en advertenties in de krant kan je ook niet zo snel vinden...

Maar je kan natuurlijk altijd 0900-EXORCIST proberen.
Oud 05-10-2003, 18:47
AngelLena
AngelLena is offline
weinig kans.. Je moet ze echt kennen en opzoeken via internet enzow.
Oud 05-10-2003, 18:56
Verwijderd
tjah, je moet het gewoon ook niet doen
Oud 09-10-2003, 09:55
grandmommy
grandmommy is offline
helemaal met dukko eens
Oud 09-10-2003, 12:00
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
lol
Oud 14-10-2003, 20:49
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Bij geesten oproepen krijg je volgens mij vooral contact met de meer lagere/ kwaadaardige geesten en met de geesten die nog niet beseffen dat ze dood zijn omdat ze bijv. een heel plotselinge dood zijn gestorven.
Deze dolende zielen bevinden zich niet in de 'andere wereld', maar in een schemerwereld, en deze schemerwereld bevindt zich 'dichter' bij het aardse bestaan dan de echte 'andere wereld', waardoor deze zielen dus ook eerder door kunnen breken tot onze wereld.

Het zijn dacht ik geesten die in een donker schemerwereldje leven en ze kunnen de energie die wij, levende mensen, uitstralen,waarnemen als bolletjes licht. Bolletjes licht waar ze naartoe willen om zich te 'voeden', om zich aan vast te klampen.

Als je er gevoelig voor bent of gaten in je aura hebt zitten o.i.d dan kan het gebeuren dat deze geesten zich in je aura nestelen, of bezit van je nemen.
Ik denk dat je vriendin ook zo'n gevoelig iemand is. Dat blijkt wel als ze ook al contact kan maken met haar overleden oma.
Of die geest die bezit van haar nam haar oma is, betwijfel ik, aangezien dit vooral de lagere geesten zijn waar je contact mee krijgt als je geesten oproept en die bezit van je nemen.
'Normale' zielen zullen niet gauw bezit van je nemen denk ik zo, vind ik nl nogal een agressieve manier van iemand benaderen.

Met hulp van een professioneel iemand kun je dacht ik geesten die in die wereld leven, helpen echt over te gaan naar de andere kant. (Maar zelf zou ik dit niet proberen!)

Voor je vriendin zou ik aanraden om haar aura te laten reinigen van indringers en naar mensen te gaan die haar kunnen helpen om zich tegen dit soort dingen te weren, en hoe ze met haar gevoeligheid die ze zo te zien heeft, om moet gaan.

Tja....en geesten oproepen lijkt dan misschien wel makkelijk en spannend....maar het kan hele nare dingen opleveren...doe het dus niet meer zou ik zeggen.

Ik weet niet of mijn theorie helemaal klopt hoor, ik heb het ook maar een beetje gehoord van boeken en anderen.
Oud 14-10-2003, 20:55
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Weylyn schreef op 04-10-2003 @ 17:26:

Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk om de geesten van de doden op te roepen maar als het kan lijkt het mij tamelijk onethish. Beperk je liever tot het lastigvallen van de levenden, maar laat de doden in hun rust.
Die doden zijn dus kwaadaardige geesten of dolende zielen die niet beseffen dat ze dood zijn (volgens mij). Ik denk dat ze het merken als er beneden iemand 'bezig' is met geesten oproepen en dat ze dan wel eens lekker willen pesten of naar het licht van die persoons aura toegetrokken worden ofzo....een vredig overgegane dode zal denk ik pas iets van zich laten horen als ie dat ook wil...ze worden niet echt gestoord denk ik...je kunt ze wel aanroepen (maar dan niet in geesten oproepen) om je bij te staan enzo en dan luisteren ze denk ik wel, ze zijn niet te beroerd om te helpen denk ik zo maar het ligt er ook aan of het van daarboven een hun opgelegde taak is om nog een beetje te helpen op aarde.

(Naja das zo'n beetje wat ik denk dan, t hoeft nog neit waar te zijn)
Oud 15-10-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 14-10-2003 @ 21:49:
Bij geesten oproepen krijg je volgens mij vooral contact met de meer lagere/ kwaadaardige geesten en met de geesten die nog niet beseffen dat ze dood zijn omdat ze bijv. een heel plotselinge dood zijn gestorven.
Deze dolende zielen bevinden zich niet in de 'andere wereld', maar in een schemerwereld, en deze schemerwereld bevindt zich 'dichter' bij het aardse bestaan dan de echte 'andere wereld', waardoor deze zielen dus ook eerder door kunnen breken tot onze wereld.

Het zijn dacht ik geesten die in een donker schemerwereldje leven en ze kunnen de energie die wij, levende mensen, uitstralen,waarnemen als bolletjes licht. Bolletjes licht waar ze naartoe willen om zich te 'voeden', om zich aan vast te klampen.
Op een of andere manier doet dit me heel erg denken aan Soul Reaver.
Oud 15-10-2003, 21:21
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Who of what the heck is soul reaver?? Als het iemand van dit forum is...mooi want dan kan mijn theorie dus misschien toch best kloppen 'K heb verder niet alle reacties doorgelezen op deze topic dus gejat heb ik het iig niet.
Oud 15-10-2003, 22:50
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 15-10-2003 @ 22:21:
Who of what the heck is soul reaver?? Als het iemand van dit forum is...mooi want dan kan mijn theorie dus misschien toch best kloppen 'K heb verder niet alle reacties doorgelezen op deze topic dus gejat heb ik het iig niet.
Volgens mij een film... Maar kan ook een lid zijn, in dat geval ken ik em niet.
Oud 17-10-2003, 01:28
Verwijderd
Soul Reaver is een computerspelletje waarin je een wezen bent dat zich voedt met zielen die voorgesteld worden door lichtegende bolletjes. En in dat spel kun je ook wisselen tussen de 'normale' wereld en een schemerwereld, vandaar. Sorry voor mijn nutteloze offtopic gecrap maar ik moest het even kwijt.
Oud 17-10-2003, 11:24
JCL
JCL is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 25-09-2003 @ 17:36:
Ze hield je voor de gek .
idd je bent gewoon kijhard genaait!
Oud 18-10-2003, 21:50
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
KoNiJnEnGiF schreef op 17-10-2003 @ 02:28:
Soul Reaver is een computerspelletje waarin je een wezen bent dat zich voedt met zielen die voorgesteld worden door lichtegende bolletjes. En in dat spel kun je ook wisselen tussen de 'normale' wereld en een schemerwereld, vandaar. Sorry voor mijn nutteloze offtopic gecrap maar ik moest het even kwijt.
Gheghe....ja t lijkt er dan wel een beetje op....Ben benieuwd waar de makers van dat programma'tje hun 'conceptje' dan weer vandaan hebben...
Oud 28-10-2003, 20:20
Just-Rian
Just-Rian is offline
Het wordt altijd ten zeerste afgeraden om geesten op te roepen.
Het schijnt zo te zijn dat positieve geesten die oproeping niet nodig hebben om met je in contact te komen.
en dat negatieve geesten misbruik van het oproepen kunnen maken. Omdat je je voor ze openstelt kunnen ze in je komen ofzo...

Errug creepy.. op www.bovennatuurlijk.com staat meer van deze/dit soort info.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten