Oud 24-10-2003, 10:57
Preaper
Preaper is offline
Hoi, ik heb mijn AMD Athlon 2500+ op 11x 200Mhz gezet. Daarna heb ik hem een nacht lang getest met BurnK7.
De volgende ochtend zag ik in mijn logs dat de processor nooit boven de 51 graden is uitgekomen, en meestal zelfs op 48 stond.

Ik heb er een coolermaster Aero 7+ op staan, met Artic Silver III pasta. Mijn koeler staat zo ingesteld dat ik hem nog maar net hoor(heel zacht).

Bij dit soort overclocks hoor je toch duidelijk te kunnen merken dat je processor warmer wordt? Want 166->200 Mhz is voor een dubbelpumped proc niet mis, dacht ik zo.
Misschien kan dit komen omdat mijn moederboard het voltage van mijn proc automatisch regelt, zodat hij optimaal werkt?

Maar eerlijk gezecht ben ik achterdochtig. Mijn proc is weinig meer warmte gaan produceren, dus is de overclock wel gelukt? Windows geeft aan dat hij op 2,12 Ghz werkt, en dat er een Amd Athlon 3200+ in zit.

Is dit nou geluk hebben met je proccesor, is dit een foute overclock of hoor dit zo?
Oud 24-10-2003, 11:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou kan zijn dat je een smartfan hebt, die sneller gaat draaien als 'ie warmer wordt.

Als de performancestijging gewoon klopt, is je overclock gewoon goed gelukt. Vooral verhoging van de VCORE (voltage van proc) leidt tot temperatuursstijging.
Oud 24-10-2003, 11:46
Preaper
Preaper is offline
Nou ik ben er wel tevreden mee . Een 2500+ kopen die moeiteloos zijn perpedure broer evenaard vind ik wel prettig .
Oud 24-10-2003, 11:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Preaper schreef op 24-10-2003 @ 12:46:
Nou ik ben er wel tevreden mee . Een 2500+ kopen die moeiteloos zijn perpedure broer evenaard vind ik wel prettig .
Yep is fantastische proc, supergoedkoop en klopt gewoon heel hoog. 200MHz FSB is geil.
Oud 24-10-2003, 15:54
Verwijderd
Kan best vrijwel alle Tbred-B's en Bartons zijn fantastisch over te klokken. Ik ben met mijn eigen 2400+ Tbred-B tot een maximum overklok van 2370 MHz stabiel (15.0x158 MHz) gekomen met een andere videokaart (blijkbaar vindt mijn eigen kaart een AGP-bus van 316 MHz niet zo fijn en ik kan de divider niet fatsoenlijk wijzigen) zonder noemenswaardige stijging van de temperatuur (op 2000 MHz stressed 43 graden, op 2370 46 graden - nog steeds erg netjes).

Ik heb 'm nu op 15.0x155 MHz staan (2325 MHz) en dat loopt perfect. Alleen jammer dat het BIOS bij het opstarten 'Unknown CPU 2325 MHz' aangeeft (hij kent namestrings boven 2600+. Detail, het BIOS geeft wel aan dat er PC2400 geheugen inzit, LOL ).

Ook hoor je regelmatig van mensen met een 1700+ Tbred-B die daarmee makkelijk op de 2100-2200 MHz uitkomen, en dat met een standaardsnelheid van 1466 MHz
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Sommige 1700+'s zijn gewoon 2400+'s, rebadged.
Maar dat wist Nare Man al lang natuurlijk...
Oud 26-10-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-10-2003 @ 19:01:
Sommige 1700+'s zijn gewoon 2400+'s, rebadged.
Maar dat wist Nare Man al lang natuurlijk...
Toevallig wist ik dat niet, maar ik voel me eigenlijk niet genaaid omdat ik geen 1700+ ipv een 2400+ heb gekocht. Parabel van de wijngaard.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:14
Freeway Fawn
Freeway Fawn is offline
Das gewoon goed gedaan.
Don't fix things that ain't broken
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Freeway Fawn schreef op 26-10-2003 @ 18:14:
Das gewoon goed gedaan.
Don't fix things that ain't broken
But fix things that are castrated, misschien?

Ik heb jaren geleden heel bewust een toentertijd spotgoedkope Celeron-366 gekocht, met de bedoeling hem over te klokken. Dat ding werkte jarenlang perfect op 616 MHz (5.5x112). Prestaties hoger dan die van de snelste Pentium-III toentertijd, voor een prijs lager dan die van de goedkoopste Pentium-III toentertijd

Sommige dingen zijn zó overduidelijk gedaan om de markt te bedienen...daar moet je als tweaker gewoon gebruik van maken.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-10-2003 @ 18:19:
But fix things that are castrated, misschien?

Ik heb jaren geleden heel bewust een toentertijd spotgoedkope Celeron-366 gekocht, met de bedoeling hem over te klokken. Dat ding werkte jarenlang perfect op 616 MHz (5.5x112). Prestaties hoger dan die van de snelste Pentium-III toentertijd, voor een prijs lager dan die van de goedkoopste Pentium-III toentertijd

Sommige dingen zijn zó overduidelijk gedaan om de markt te bedienen...daar moet je als tweaker gewoon gebruik van maken.
En het is ook nog fun, dus waarom niet het aangename, dat je je minder geld hoeft uit te geven, met het plezier combineren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten