Oud 27-10-2003, 16:29
Aristidis
Aristidis is offline
Je bent bij de tandarts en je hebt een gaatje dat geboord moet worden. Neem je dan een verdoving of vind je dat niet nodig?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:32
Verwijderd
Ik neem geen verdoving. Een prik vind ik enger dan boren zonder verdoving.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:34
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-10-2003 @ 17:32:
Ik neem geen verdoving. Een prik vind ik enger dan boren zonder verdoving.
Al weet ik niet hoe boren voelt. :\
Gothic
Gothic is offline
volgens mij doen ze dat sowieso zonder verdoving...

ik heb alleen bij kiezen trekken verdovingen gehad...
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ligt eraan wat de tandarts aanraad.
Als het een klein (en dus ondiep) gaatje is dan zonder, de verdoving heb je immers meer last van) en als het een wat dieper 'gat' is dan met verdoving, maar liever niet!
Oud 27-10-2003, 16:35
Verwijderd
Liever met verdoving.

Ik ben niet bang voor naalden.. vind boren en pijn enger
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-10-2003 @ 17:34:
volgens mij doen ze dat sowieso zonder verdoving...

ik heb alleen bij kiezen trekken verdovingen gehad...
De onze doet zo wat alles met verdoving, lekker makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:45
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
zonder,
ik zag die naald en dacht NO WAAAAAAAY
en het boren zelf doet neit echt pijn, oke je denkt soms oke oke oke ik weet het hou maar op, maar echt pijn? Nee eerder een niet zo aangenaam gevoel.
Oud 27-10-2003, 16:48
Verwijderd
Of en hoeveel pijn het doet ligt er aan hoe ver ze (moeten) boren.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:49
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik wel ik had paar maanden geleden voor t eerst in mn leven gaatjes... wel 5 in een keer en dat deden ze sowieso verdoven omdat het meerdere gaatjes waren...

en ik vond de verdoving echt geen pijn doen... dus ik was blij dat ik het met verdoving had gedaan...
echt een miniscuul prikje (en ik ben iemand die als de dood is voor naalden ed)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:15
Verwijderd
Als het gewoon een oppervlakkig gaatje is, is dat helemaal niet nodig, daar voel je helemaal niets van. Mja, ergere gaatjes heb ik nooit gehad, dus ik doe het altijd zonder verdoving... Verdoving lijkt me 10x zo erg als het boren van een klein gaatje.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:19
JuLi
JuLi is offline
Mijn tandarts heeft 2 van de 2x verdoofd bij t boren,(zonder te vragen of ik t wilde) 1x deed die spuit van de verdoving pijn (hij ging een soort van roeren... ), de andere x niet, maar ik heb t idee dat boren pijner doet dan die spuit.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 27-10-2003 @ 17:49:
ik wel ik had paar maanden geleden voor t eerst in mn leven gaatjes... wel 5 in een keer en dat deden ze sowieso verdoven omdat het meerdere gaatjes waren...
ik had iets van een jaar terug 4 gaatjes tegelijk, maar kreeg geen verdoving. Het is dus niet iets standaards ofzo.
Maar goed, af en toe was het minder prettig, maar veel pijn: neuh.
Heb overigens eerder ook eens gaatjes gehad. Ook toen deed het zonder verdoving niet zo veel pijn.
Oud 27-10-2003, 17:50
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik heb egt klote gebit, binnekort weer 4 gaatjes laten boren, vroeger deed ik altijd zonder verdoving, laatste keer met, maar ik vind met verdoving denkik toch fijner liever paar prikjes dan hele tijd die zeurende pijn van een boor met afentoe een hele erge pijnscheut er tussendoor majah zal idd wel liggen aan hoe groot de gaatjes zijn.
Oud 27-10-2003, 18:17
Verwijderd
Ik moet volgende week ook weer naar de tandarts om 4 (!!!) gaatjes te laten vullen. Heb een nachtbeugel gehad, en daar is het echt door gekomen
Maar goed, ik heb al wel eerder gaatjes gehad, waarvan de tandarts dacht dat ze wel meevielen en niet diep waren. Maar toen ie ging boren, deed het verschrikkelijk veel pijn! Hij gaf achteraf wel toe dat ie het een beetje verkeerd had ingeschat, maar daar had ik toen weinig meer aan...
Ik hoop maar dat ie het nu wel gaat verdoven Ik zit toch al met tandarts-angst... dus ik ga er al niet met veel plezier heen

Dus ook een vraag: kan ik, denken jullie, kiezen voor verdoving of beslist de tandarts gewoon?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 18:20
YPrue
YPrue is offline
Ik vraag eerst altijd of het een klein gaatje is. Dan hoeft een verdoving voor mij niet. Tot nu toe ben ik altijd zonder verdoving behandeld.
Verdoving is echt erg, dus denk er maar drie keer over na voor je een verdoving wil... Ik moest namelijk eens een keer 4 kiezen laten trekken, en toen kwam de verdoving er wel aan te pas...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 18:25
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
zonder verdoving ben niet echt kleinzerig dus waarom ook niet?!
Oud 27-10-2003, 18:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nog maar een keer een heel klein gaatje gehad en dat heeft de tandarts geboord zonder verdoving. Ik vond het niet echt pijn doen maar wel echt zo'n zeurderig rotgevoel. Als ik een wat dieper gaatje zou hebben dan weet ik nog niet wat ik zou doen maar ik denk toch gewoon zonder verdoving.
Oud 27-10-2003, 18:46
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Volgens mij gaat of je een verdoving krijgt altijd in overleg. Je kan ook weigeren om te laten boren, dat is niet slim en je tandarts kan je dan niet meer willen behandelen maar goed het kan. Als het goed is geeft je tandarts advies, en dat is het beste maar je mag het zelf weten, jij betaald er immers voor.

Ik zou geen verdoving nemen, volgens mij heb je er meer last van dan voordeel eraan. Ik had het trouwens nog nooit gehoord een verdoving bij boren ...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 18:51
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-10-2003 @ 17:38:
De onze doet zo wat alles met verdoving, lekker makkelijk.
Oud 27-10-2003, 19:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
******** schreef op 27-10-2003 @ 17:35:
Liever met verdoving.

Ik ben niet bang voor naalden.. vind boren en pijn enger
Zelfde hier.

En mijn tandarts doet sowieso alles met verdoving, wel zo fijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 19:45
floortje bloem
floortje bloem is offline
met verdoving, mits niet te veel

en met niet teveel bedoel ik dan als de tandarts onder het
mom van "dan kan ik lekker door werken"
5 spuiten in je mond jast
Oud 27-10-2003, 19:51
MUTS123
MUTS123 is offline
Geen idee hoe boren voelt, gelukkig nog nooit een gaatje gehad.

Maar wel 1 x een verdoving, om een kies te laten trekken. Ik voel mijn gehemelte nog kraken
Oud 27-10-2003, 20:05
Qimm
Qimm is offline
Hangt er vanaf, 1 klein gaatje mag wel zonder, heb ik er meer of is het een flink gat dan prikken maar hoor. Brrrr
Oud 27-10-2003, 20:11
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Als er een pijn is die ik vreselijk vind dan is het gaatjespijn. Dan heb ik liever een prik (terwijl injectienaalden mijn 2e grote vrees zijn). Ach ja.. Maar er is ook niet te werken met mij hoor als ik geen verdoving neem, bij elk stootje beef ik als een idioot.
Oud 28-10-2003, 08:23
Raven
Raven is offline
Hmmja 1 keer 'n gaatje gehad .. ook zonder verdoving gevult..
Voelt een beetje als of je in een ijsje bijt.. gewoon heel koud
't vullen voelde ik wat meer van dan van 't boren .. maar mag geen naam hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 08:26
Aries
Aries is offline
Geen ervaging mee
Volgens mijn tandarts zijn mijn tanden van graniet
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 09:34
Gatara
Gatara is offline
Ik heb tot nu toe nog nooit een gaatje gehad, dus heb geen idee hoe t aanvoelt. Ik denk dat ik doe wat de tandarts (mijn schoonbroer ) mij adviseert
Oud 28-10-2003, 09:49
Raven
Raven is offline
Citaat:
mieke21 schreef op 28-10-2003 @ 10:32:
Nee, mijn gaatje hoeft niet verdooft te worden, want ik ban allang geen magd meer, dus pijn zal het niet doen als mn hte tandarts met zn liefdeskanon mijn schaamstreek bevredicht, en zn paarsgepunte lans laat sproeien tegen mijn fragiele baarmoederwand
Dit is dus een zieke vieze oude vent van over de 60 ..

Vetklep !!!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 09:53
Verwijderd
Mijn afgebroken voortand is wel eens bijgeslepen zodat er een nieuw stukje aankon (tot drie keer toe, want het stukje ging er steeds weer af...... en daarna is-ie nog een keer mooi glad geslepen), dat is hetzelfde idee als boren of niet? Nou, daar hoef ik echt geen verdoving voor, het voelt onaangenaam maar een verdoving lijkt me stukken onaangenamer.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 09:58
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-10-2003 @ 10:53:
Mijn afgebroken voortand is wel eens bijgeslepen zodat er een nieuw stukje aankon (tot drie keer toe, want het stukje ging er steeds weer af...... en daarna is-ie nog een keer mooi glad geslepen), dat is hetzelfde idee als boren of niet? Nou, daar hoef ik echt geen verdoving voor, het voelt onaangenaam maar een verdoving lijkt me stukken onaangenamer.
Mja, ze hebben ook twee tanden van mij bijgeslepen, maar dat ging anders dan boren. Als ze boren halen ze het beschermlaagje van je tand (jij weet ook wel dat dat glacuur is ) en ze maken het gaatje iets groter, zodat ze het goed kunnen vullen. Als ze dan boren, komen ze dus vrij dicht bij het centrum van de tand/kies, en als het een flink gat is... dan voelt dat vrij onaangenaam, maar bij een klein gaatje voel je alleen wat duwen... Mja, bij mij voelde ik bij het bijslijpen echt helemaal niets... boren voel je iig wel dus.

Maar idd, voor een klein gaatje lijkt me een verdoving te veel gedoe...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 10:02
Aries
Aries is offline
Citaat:
mieke21 schreef op 28-10-2003 @ 10:52:
Krijg aids smerige kankerhond.
Jij dan, Vuile pedofiel. Beetje 18 jarige meisjes klappen op hun ass geven. Stik in je dode omas schaamhaar, dikke aarsdebiel
Hij heeft WEL gelijk hoor .. je kan van zweepje zeggen wat je wil .. maar hij houdt 't wel netjes.. jij bent gewoon een goorlap

KAN IEMAND DIT GEVAL EEN BAN GEVEN ???
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 10:02
Verwijderd
Maar bij het bijslijpen werd er ook wel glazuur weggeslepen, tenminste, bij mij wel, want ik wachtte altijd te lang met dat stukje eraan laten zetten dus dan had mijn lichaam al weer allemaal glazuur op de tand geplakt (heel verstandig van mijn lichaam)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 10:03
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm ik zou geen verdoving nemen.. Toen er bij mij gaatjes geboord werden toen heb ik thuis al ibruprofen ingenomen en i heb van heel de behandeling niets gevoeld.. ja je merkt wel dat hij bezig is, maar het doet geen pijn...

Hij is dan ook wel heel erg voorzichtig met mij, want ik heb een soort van panische angst voor de tandarts
Oud 28-10-2003, 10:11
Heipaalboktor
Heipaalboktor is offline
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 27-10-2003 @ 21:25:
zonder verdoving ben niet echt kleinzerig dus waarom ook niet?!

precies, niet altijd bij alles mauwen. tis niet ut einde van de wereld.
Oud 28-10-2003, 10:12
Heipaalboktor
Heipaalboktor is offline
Citaat:
mieke21 schreef op 28-10-2003 @ 12:32:
Nee, mijn gaatje hoeft niet verdooft te worden, want ik ban allang geen magd meer, dus pijn zal het niet doen als mn hte tandarts met zn liefdeskanon mijn schaamstreek bevredicht, en zn paarsgepunte lans laat sproeien tegen mijn fragiele baarmoederwand
coole tandarts heb jij. zijn er ook van die vrouwelijke?
Oud 28-10-2003, 10:51
KiMZz
KiMZz is offline
Met verdoving. Die prik voelde IK niks van iig. Misschien heeft mijn tandarts gouden handjes ofzo, ik hoor namelijk van veel mensen dat die verdoving ongelofelijk veel pijn doet. De uitwerking is t irritantste, als je allang klaar bent en nog 3 uur met half verdoofd gezicht rondloopt
Oud 28-10-2003, 17:47
Souris
Souris is offline
als het een diep gaatje is dan wel een verdoving,anders niet
Oud 28-10-2003, 19:59
femkeb
femkeb is offline
ik heb nog maar 1x een gaatje gehad en die was zo klein dat het makkelijk zonder verdoving kon dus dat heb ik toen maar gedaan.
Ik weet niet wat ik zou kiezen als ik weer een gaatje heb, maar omdat ik nogal panisch wordt als ik geprikt moet worden denk ik dat ik de verdoving maar weg laat, want dat kost dan volgens mij meer moeite dan de evt. pijn van het boren.
Oud 31-10-2003, 21:39
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-10-2003 @ 18:15:
Als het gewoon een oppervlakkig gaatje is, is dat helemaal niet nodig, daar voel je helemaal niets van. Mja, ergere gaatjes heb ik nooit gehad, dus ik doe het altijd zonder verdoving... Verdoving lijkt me 10x zo erg als het boren van een klein gaatje.
Idd, je loopt de rest van de dag met een gek gevoel in je mond en dat vind ik minder fijn.
Oud 01-11-2003, 19:36
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Heb nog nooit een gaatje gehad, dus heb nog nooit nagedacht wat ik wil; zonder of met verdoving
Weet wel dat ik bang ben voor naalden en niet voor pijn, dus waarschijnlijk zou ik niet voor de verdoving kiezen
Oud 01-11-2003, 19:45
Verwijderd
Bij mij gingen ze altijd boren zonder verdoving, dusseh.. en tis al jaren geleden dat dat was dus jah
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 19:59
Verwijderd
Ik heb nooit gaatjes . Als er toch 1 komt laat ik me wel adviseren door de tandarts. Afhankelijk van de pijn zal ik al dan niet voor een verdoving kiezen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 18:11
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Ik ben 2 weken geleden geweest, ook mn 1e gaatjes maar ze zijn meteen anderhalf uur bezig geweest...heb 4 verdovingen gehad...had weinig te kiezen werd gewoon gedaan...maar nou achteraf zou ik ook niet hebben tegengewerkt want toen de verdoving eruit was deed het wel zeer
Oud 03-11-2003, 12:27
simsalabim
simsalabim is offline
Ik zou echt geen antwoord kunnen geven op de vraag, simpelweg omdat ik het nog nooit meegemaakt heb.

Ik heb dus echt nog nooit gaatjes gehad.
En een maand terug bij de tandarts kon hij niets vinden, maar maakte wel foto's voor m'n verstandskiezen.
Later werd ik opgebeld dat ik 3 ! gaatjes had!

Ik schrok me helemaal dood... Heb geen idee of het verstandig is om een verdoving te nemen? Ik mag namelijk zelf kiezen.

(hij heeft er wel een half uur voor nodig, voor die 3 dingen )

Dus is een verdoving verstandig?
Oud 03-11-2003, 13:32
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Liever geen verdoving. Boren voelt even een klein beetje vervelend, maar zo'n verdoving heb je zo lang een lamme tong van. Vind ik een vervelend gevoel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 13:40
Freestyler*
Freestyler* is offline
Mijn tandarts is nog van de oude stempel
>> nix verdoving
Oud 03-11-2003, 13:41
kast
kast is offline
Met. het is alleen vervelend dat je nog een uur met een dikke wang moet rondlopen. Maar voor de rest merk je er niks van.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 14:23
Fa Sai
Fa Sai is offline
Echt wel dus zonder verdoving, naalden zijn pas kut!
Heb nog maar 1 keer een klein gaatje gehad, gewoon geboord zonder verdoving, en het deed niet echt pijn ofzo. Verdoving zou onzin geweest zijn.
En mijn vriend had laatst 3 gaatjes, waarvan 1 nogal grote, maar heeft ook niet verdoving gehad. Was naar zijn zeggen ook niet nodig geweest.
Ben ANTI-naald!
Oud 04-11-2003, 15:36
wissie
wissie is offline
Ik heb één keer een gaatje gehad en toen kreeg ik een verdoving. Ik vond het prima, het is alleen vervelend dat je daarna nog last hebt van die verdoving.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten