Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hehe ja ik bedoelde ik te zeggen dat discriminatie als zodanig helemaal niet strafbaar is. Je hebt natuurlijk aanzetten tot haat, en je hebt eenvoudige belediging, maar een apart delict 'discriminatie' kent het Wetboek van Strafrecht niet.
Mensen schijnen niet te snappen wat het inhoudt. Discriminatie is onderscheid maken. Als ik besluit dat ik naast Gatara wil zitten aan tafel in plaats van Joostje, dan is dat discriminatie (maar op goede grond ![]() Mensen halen de woorden discriminatie en belediging altijd door elkaar. Als ik Atje uitscheld voor vieze rot-Turk, discrimineer ik hem dan? Absoluut niet. Ik beledig hem alleen, maar ik maak geen onderscheid. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja en nee. Er is genoeg jurisprudentie van met name het Hof van Justitie EG over de uitleg van de richtlijn die heeft geleid tot de discriminatoire opzegverboden uit het BW en de WGB en de AWGB. Vrouwelijke werknemers worden behoorlijk beschermd door die bepalingen. Als een vrouwelijke werknemer stelt dat zij geweigerd is op grond van het feit dat ze vrouw is, zal de rechter moeten bepalen of dat zo is, en dan komen diploma's, arbeidsverleden, etc. natuurlijk aan bod. Maar er wordt zeker getoetst of een werkgever vrouwen niet onterecht afwijst, en niet zo'n beetje ook,.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
er zijn genoeg lulletjes die : TURK!! roepen. en dat is dan dus wel discriminatie
|
Gaat het hier om discriminatie of meningsuiting? Dat is niet helemaal duidelijk, aangezien zelfs apen die rechten gestudeerd hebben als Spong het verschil niet weten.
|
Verwijderd
|
Het vervelende met dit soort dingen is altijd dat je niet weet waar het nu precies over gaat. Ik kan namelijk niets vinden in de databank van overheidspublicaties, behalve een Kamerstuk uit vergaderjaar 2001-2002 betreffende wijziging van het Wetboek van Strafrecht m.b.t. verhoging van strafmaat bij structurele vormen van discriminatie, maar dat is dus een oud stuk. Iemand iets nieuwers gevonden?
|
![]() |
|
![]() |
Discriminatie = onderscheid maken je, dat doet iedereen, dus niet zeiken.
Ik vind het niet slim om mensen te gaan straffen die discriminerend bezig zijn (tenzij het met geweld gepaard gaat, maar daar zijn toch al straffen voor, voor geweld) omdat je anders b.v. racisten dwingt om hun mening vooral niet te uiten en voor zich te houden, zodat ze niet meer open (kunnen) staan voor discussie en het de vrijheid van meningsuiting tegengaat. Aan de andere kant moeten diegenen die gediscrimineerd worden niet zeiken. Ik krijg vaak genoeg omdat ik (voor veel naïeve mensen alleen) blijkbaar aan het stereotype van een nazi voldoe, wat ik totaal niet ben, opmerkingen als 'kankernazi naar mijn hoofd geslingerd. Hierdoor ben ik vaak genoeg lastiggevallen en heb best wat klappen gehad. Ik heb hier nooit moeilijk over gedaan omdat de mensen die dit deden toch maar naïeve, domme apen waren, en omdat als ik iets terug doe dit alleen meer geweld en haat veroorzaakt. Vrienden van me, die hetzelfde hebben meegemaakt hebben aangifte gedaan, maar de politie doet niets omdat de allochtonen die dit doen de hand boven het hoofd gehouden wordt. Als ze gestraft zouden worden zou het overigens alleen maar in het nieuws komen als een incident waarbij een allochtoon die een nazi aanpakt, want in dit soort zaken worden de allochtonen weer voorgetrokken. Gewoon niet moeilijk doen, geen geweld gebruiken, en als iemand je niet aan staat gewoon met rust laten, dat is de enige oplossing.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|